Skip to content

לבשר את הגשם

נועם בנאי במופע מיוחד עם הלהקה של אביו (מאיר בנאי המנוח) בעקבות השקת האלבום "זה יבוא", שלישי, 20.06.2017, תאטרון תמונע. אורח – יובל בנאי. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חמישה חודשים לאחר לכתו בטרם עת של הזמר היוצר, השחקן והמוזיקאי החשוב מאיר בנאי, שלושה חודשים לאחר יציאתו של אלבום הבכורה "זה יבוא" של בנו נועם בנאי, יוצא נועם לסבב הופעות כשהוא מלווה בנגנים שליוו בדרך קבע את אביו, שומר על הגחלת, מבעיר להבות חדשות ומקוריות, שומר על ההשפעות והשושלת.

נועם בנאי, תמונע. צילום: יובל אראל
נועם בנאי, תמונע. צילום: יובל אראל

לאורך שנה תמימה שחרר נועם בנאי כחמישה סינגלים שהיוו לבסוף את אלבום הבכורה שלו "זה יבוא" אשר שוחרר במחנה הלהקות ובכלל בתחילת חודש מרץ האחרון, נועם, כבן ונצר לשושלת סלש שבט המוזיקאים הכי גדול והכי חשוב כאן מתגלה ונחשף כיוצר צעיר ורגיש המפלס את דרכו מתוך ילדות כבן של אל החיים הבוגרים כאחד מהראויים. נועם הוא סינגר סונגרייטר אמיתי, הכותב ומלחין את שיריו הלוקחים את המאזין מעבר לחוויות הנרטיבים הרקומים בהם אל תוך מסע מוסיקלי בצלילי רוק ישראלי או יותר נכון רוק ארצישראלי הניזון מגווני גוונים של העבר הרומנטי לצד חספוס אורבני ופסטל כפרי, פריפריאלי שכזה.

במקביל להוצאת אלבום הבכורה במתכונת איפי הכולל חמישה שירים, ממשיך נועם ביצירה ומשחרר שיר נוסף פרי עטו והלחנתו – "זיכרונות", שיר שנכתב ימים ספורים לאחר שאביו, מאיר בנאי ז"ל, הלך לעולמו. לצד השיר הגיש נועם את המסר שלו במילים אלו – "כל אחד מאתנו הוא זיכרונות של אנשים ברחבי העולם, אנשים שפגשנו במהלך חיינו. אין רוע, יש קליפות של החיים שנאספו באירועי חיינו, אבל בבסיסינו, כולנו זיכרונות של אהבה", כך נועם. הממשיך ואומר – "אני חוויתי את זה באופן די מוחשי לאחרונה, מקרוב. לאחר פטירתו של אבי הרגשתי איך הנשמה שלו נפרדת מכל הקליפות המלוכלכות של העולם ונשאר רק יופי צרוף ואור עצום. הבטחתי לעצמי להשתדל לקחת את האנרגיה הזו ולהכניס אותה לחיים שלי', לראות את השורש הטוב בכל אחד ואחד".

נועם, יובל, הבנאים. צילום: יובל אראל
נועם, יובל, הבנאים. צילום: יובל אראל

אמש הופיע נועם בנאי כאמור בתאטרון תמונע אל מול קהל רב (Sold Out) כשהוא מלווה בחברי הלהקה שניגנו עם אביו, במהלך המופע ביצע נועם בנאי שירים מאלבום הבכורה שלו לצד שירים חדשים, אותם כתב בביתו של אביו זמן קצר לאחר תום השבעה והם יכללו באלבומו הבא. האורח שנבחר להצטרף למופע אמש היה יובל בנאי, סולן להקת משינה ויוצר בזכות עצמו, עמוד חשוב בשבט הגדול של משפחת בנאי ששיתף את הקהל בקטעי זיכרונות וחוויות משותפות מילדותו של נועם והחיים המוסיקליים עם מאיר המנוח. הריגוש ניכר באווירה.

והגשם, הוא אכן חזר כאשר נועם ביצע את השיר ההוא של אביו, שיר שהפך למעין המנון, שיר שהיכה בי גם הבוקר כאשר יצאתי לאימון בחוף הים וטיפות הגשם בשרו לי את תחילתו הרשמית של הקיץ…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן