Skip to content

עיקר החדשות – יום ראשון 25 יוני 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה הגבול הצפוני מתחמם: טנקים סורים הותקפו בעקבות זליגת פצצות ; נסראללה מאיים כי במלחמה הבאה מאות לוחמי ג'יהאד יסייעו במלחמה נגד ישראל ; מערכת הביטחון תשפץ מאות מקלטים בצפון (בטחוני) * ישראל העבירה לאיראן מסרי אזהרה: לא נסבול הקמה של מפעלי נשק בלבנון (בטחוני) * טראמפ שוקל לקיים מפגש פסגה עם מנהיגי מדינות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

הגבול הצפוני מתחמם: טנקים סורים הותקפו בעקבות זליגת פצצות ; נסראללה מאיים כי במלחמה הבאה מאות לוחמי ג'יהאד יסייעו במלחמה נגד ישראל ; מערכת הביטחון תשפץ מאות מקלטים בצפון (בטחוני) * ישראל העבירה לאיראן מסרי אזהרה: לא נסבול הקמה של מפעלי נשק בלבנון (בטחוני) * טראמפ שוקל לקיים מפגש פסגה עם מנהיגי מדינות מוסלמיות לפתרון המשבר במפרץ (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

היום: בהיר. צפויה עלייה קלה נוספת בטמפרטורות וייעשה חם מעט מהרגיל בעונה בעיקר בהרים ובפנים הארץ. הלילה: מעונן חלקית עד מעונן ויתכן אד

שני: הטמפרטורות יוסיפו לעלות. יעשה חם ויבש עד שרבי בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף. הכבדה בעומסי החום.

שלישי: תחול הכבדה נוספת בעומסי החום. עדיין חם מהרגיל עד שרבי ברוב אזורי הארץ. במישור החוף יוסיף להיות הביל. ישררו עומסי חום כבדים ברוב האזורים.

רביעי: תחול ירידה בטמפרטורות. צפויה הקלת מה בעומס החום. עדיין חם ויבש עד שרבי בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף.

חדשות

מאות הפגינו כנגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה כי יפסיק להתמהמה ולמסמס את חקירות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפרשיות השונות, החל מפרשיות מעונות ראש הממשלה וכלה בתיקי 1000, 2000, 3000 ועוד * המפגינים הפגינו בחיפה, באר שבע, נהרייה ופתח תקווה (מגפון ניוז)

הרשות הפלסטינית: 2 נעצרו בחשד להפצת מידע כוזב על מות אבו מאזן

החוק לביטול ההתנתקות לא יגיע לוועדת שרים * החוק, שמבקש לאפשר תנועת ישראלים באזור חומש ושא-נור, לא יעלה שלב כמתוכנן מכיוון שיוזמיו חששו שהשרים לא יעבירו אותו. הח"כים מקווים כי יו"ר הקואליציה יצליח לגייס תמיכה לחוק בהמשך (nrg)

שוב: אמש הפגנה בפתח תקוה סמוך לביתו של היועמ"ש, זה השבוע ה-30 * המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "מנדלבליט גונב ספרים". * מוקדם יותר השבוע הבהיר בג"ץ כי בניגוד לטענות המשטרה מותר להפגין בסמוך לביתו של אביחי מנדלבליט (מגפון ניוז)

טרגדיה בנתב"ג: בן 90 נהרג לאחר שנחבל בראשו בעת ירידתו ממטוס * קשיש הלך לעולמו לאחר שהחליק במדרגות כבש כלי התעופה של חברת ישראייר, בדרכו חזרה מבלגרד לישראל. * מהחברה נמסר: "מוסרים את תנחומינו הכנים למשפחתו" (מעריב)

צעיר בן 22 תושב מגדל העמק נרצח הלילה (שבת) מדקירות חפץ חד  כתוצרה מקטטה שהתפתחה באזור יער בת שלמה *  מתחנת הדלק בצומת אלייקים פונו ע"י מד"א חמישה פצועים בדרגות פציעה שונות * חקירת המשטרה העלתה כי במהלך מסיבת טבע באזור אליקים ב נדקר צעיר תושב מגדל העמק ונקבע מותו פצוע נוסף פונה לביה"ח רמב"ם במצב קשה

ריקול למושבי תינוק לרכב של ברייטקס: "עלולים להוות סכנת חנק" * החברה ייצרה 200 אלף פריטים מאותו הדגם * הליקוי: חלק מהאבזם שנועד לעזור בהידוק הרצועות "עשוי להישבר" (ישראל היום)

פוליטי

על רקע השיח סביב הקמת גוש חדש; לפיד: "לא אחבור לגוש השמאל" * הליכוד: לפיד כבר היום בשמאל

לפיד תוקף את התנהלות נתניהו: "הוא עובד לבד, אי אפשר לנהל ככה מדינה כמו ישראל. היו תקופות שהיו סביבו אנשים יותר חזקים, אין כבר". הליכוד: "ביקורת חלולה, לפיד נכשל"‎

ח"כ פרץ: "מאמין שלי יש את הסיכוי הגבוה ביותר לצרף את גבי אשכנזי לעבודה"

יעלון על תיק הצוללות: "זה היה קו פרשת המים עם נתניהו, לא חשדתי שהוא מושחת"

בטחוני

זליגת ירי מסוריה; 7 נפילות בשטח פתוח ברמת הגולן, אין נפגעים * על פי הערכות מדובר בירי של הצבא הסורי לעבר כוחות המורדים * צה"ל הנחה אזרחים וחקלאים לא לשהות בשטחים פתוחים באזור עמק הבכא, ומטיילים ששהו במקום הורחקו

– בתגובה לזליגה תקף חיל האוויר מספר מטרות השייכות למשטר אסד, בהן שני טנקים * גורם צבאי: "איננו מעוניינים בהסלמה מול המורדים בסוריה" – "לנו לא משנה מי ביצע את הירי – אנו תמיד מגיבים בתקיפת הצבא הסורי, כי מבחינתנו אסד אחראי לנעשה בשטח סוריה" * נתניהו: "לא מוכנים לקבל טפטוף מכל חזית שהיא. נגיב בעצמה לכל ירי" ; ליברמן: "משטר אסד ימשיך לשאת בתוצאות אם יירה שוב לעבר ישראל"

נסראללה: במלחמה הבאה עם ישראל ישתתפו לוחמים מעיראק, מאיראן ומתימן * מנהיג חיזבאללה הזהיר כי מאות אלפי לוחמים מהעולם המוסלמי יבואו להילחם בישראל, במקרה של עימות מול סוריה או לבנון, והוסיף כי עמי ערב מתנגדים לנרמול היחסים עם ישראל, גם אם מנהיגי המדינות תומכים בכך

ארגון חיזבאללה הציב בימים האחרונים שלטים בסמוך לגדר הגבול עם ישראל. על השלטים מתנוססת תמונה של מסגד "אל-אקצה" (הר הבית) בירושלים שמתחתיה הכיתוב בעברית ובערבית "אנחנו באים".

ישראל העבירה לאיראן מסרי אזהרה: לא נסבול הקמה של מפעלי נשק בלבנון * המסרים הועברו באחרונה למדינות אירופיות המקיימות קשרים עם טהראן, על רקע הסיוע האיראני לחיזבאללה. * לפי פרסומים, המדובר במפעלים לייצור טילים מסוגים שונים (הארץ)

לראשונה מאז 2007 ולאור איום הטילים והרקטות – מערכת הביטחון תשפץ מאות מקלטים ביישובים ובערים בצפון הארץ הנמצאים עד 40 ק"מ מהגבול * משרד הפנים יטיל סנקציות על רשויות מקומיות שלא יממשו את תקציב ההג"א * עלות הפרויקט: עשרות מיליוני שקלים (ישראל היום)

האו"ם: אין ראיה שחיזבאללה מתחזה לארגון ירוק בגבול לבנון "לא זיהינו הפרות מצד חיזבאללה"

מדיני

בכיר פלסטיני: "לפי קושנר אם טראמפ לא ישתכנע במחויבות הפלסטינית לשלום – הוא יפסיק את קידום התהליך" – "הנשיא האמריקני יקבל דוח בנושא לפני שיחליט" * בכיר אמריקני על הדיווח שטראמפ שוקל להפסיק לקדם הסכם שלום: "שטויות"

דיווח: עריקאת ליועצי טראמפ: "ישראל מחפשת תירוצים. נתניהו קרא לבי"ח על שם יצחק שמיר, שהיה טרוריסט" (nrg)

גורם מדיני: אין התחייבות להקפאת בנייה ביו"ש * לפי הגורם המדיני, "העובדה היא שאושרו 300 יחידות דיור בבית אל, שיוצאו לשיווק בספטמבר – ויהיו עוד (nrg)

דיווח: המשלחת האמריקאית מחתה בפני עבאס על שלא גינה את הפיגוע בירושלים * בכיר פלסטיני אמר לעיתון אל-חיאת כי בפגישה ביום רביעי מחו האמריקאים גם על כך שהנשיא הפלסטיני מסרב להיפגש עם השגריר האמריקאי לישראל דיוויד פרידמן, בשל תמיכתו בבנייה בהתנחלויות (הארץ)

הממשלה תדון בצעדים לחיזוק הקשר הכלכלי עם הודו * לקראת ביקורו של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בישראל – צפויה הממשלה לאשר שורה של הצעות לחיזוק הקשרים הכלכליים * יגובשו צעדים להגדלת מספר התיירים ההודים בישראל, וכן תקודם הקמת קרן משותפת לעידוד תאגידים ישראלים והודים

חוץ

בכיר בבית הלבן: "מעוניינים בקידום עסקת הגרעין עם הודו" *  בכיר בבית הלבן אמר כי הממשל האמריקני מעוניין בהתקדמות לקראת עסקה בין תאגיד "וסטינגהאוס" להודו, שבמסגרתה התאגיד יבנה בהודו שישה כורים גרעיניים. (ynet)

נסראללה: "המשטר הסעודי חלש ופחדן מדי מכדי לפתוח מלחמה נגד איראן"

טראמפ ופוטין עשויים להיפגש בקרוב בגרמניה * דובר הבית הלבן אמר כי אינו יכול לשלול את האפשרות שהפגישה תתקיים בקרוב על אדמת גרמניה. (ענין מרכזי)

המשבר במפרץ: איחוד האמירויות מאשימות את קטאר בהדלפת מסמך הדרישות והזהיר כי היא רק תחריף את המשבר " קטאר מתנהלת כמו סוס טרויאני"

– קטאר: רשימת הדרישות שהוצבו לנו אינה סבירה * מנהל משרד התקשורת של קטאר טען כי הדרישות שהציבו מדינות ערב אינן סבירות ואמר כי קטאר "בוחנת את הרשימה רק מתוך כבוד לביטחון אזורי"

– דיווח: טראמפ שוקל לקיים מפגש פסגה עם מנהיגי מדינות מוסלמיות * בבית הלבן בוחנים אפשרות לכנס את מנהיגי בעלות הברית של ארה"ב בקרב המדינות המוסלמיות כדי לפתור את המשבר האחרון במפרץ הפרסי. – "הנשיא מעוניין לחדש את קריאתו למדינות להילחם בקיצוניות האיסלמית", טען גורם בכיר בבית הלבן. צפויים לקבל הזמנה: ערב הסעודית, מצרים ומדינות נוספות (פוקס ניוז)

איראן: כוחות הביטחון עצרו קבוצה בעלת קשרים לדאע"ש

ארגנטינה: הנשיאה לשעבר קירשנר תתמודד על מקום בפרלמנט

ארה"ב: הבית הלבן: טראמפ לא צפוי לפטר את התובע המיוחד בחקירת הקשר עם רוסיה

– הסנאט דורש לחקור חשד לעינויים בתימן

– ארגון זכויות אמריקאי פנה לביהמ"ש במישיגן לעכב גירוש עיראקים

– קרעים במפלגה הרפובליקנית: סנאטור מהאדף המתון של המפלגה הודיע כי יצביע נגד חוק הבריאות החדש שגיבשו הרפובליקנים בסנאט – זאת לאחר שארבעה סנאטורים מהאגף השמרני הודיעו אתמול על התנגדות. במידה ושלושה רפובליקנים יצביעו נגד החוק, הוא לא יעבור (חדשות2)

– דיווח: אובמה ידע במשך חודשים שפוטין מתערב בבחירות, אך התמהמה בתגובתו * לפי הדיווח, המידע אודות פעולותיו של פוטין הגיעו לבית הלבן בקיץ במכתב שלה-CIA המאשר כי נשיא רוסיה ניסה להשפיע על תוצאות הבחירות בארה"ב, אולם הנשיא לשעבר התייחס לנושא בפומבי באוקטובר, חודש לפני הבחירות, והורה על צעדים נגד רוסיה בדצמבר (וושינגטון פוסט)

– טראמפ תקף את קודמו בתפקיד, לאחר שנחשף כי קיבל "פצצת מודיעין" על מעורבות רוסיה בבחירות – ולא פעל – "אם אובאמה ידע, למה הוא לא עשה שום דבר?"  (ישראל היום)

בריטניה: מאות משפחות פונו מחמשה מגדלים מסוכנים בלונדון * בעקבות מותם הטראגי של 79 בני אדם בשריפת הענק בבירה הבריטית, אותרו ופונו מגדלי מגורים שהוגדרו כמסוכנים * ר"מ בריטניה מיי: נעמוד לצד הדיירים שפונו מבניינים מסוכנים

– הייתה ברשימת נעדרי השריפה בלונדון – ונמצאה בחיים * אישה בת 32 שהתגוררה בקומה ה-19 במגדל שבו פרצה השריפה לפני שבוע וחצי והיה חשש לחייה נמצאה חיה בבית החולים. * למכריה התברר כי לוחם אש חילץ אותה מהבניין הבוער כשהייתה מחוסרת הכרה. (Ynet)

– הפרלמנט בבריטניה: חוקרים תקיפת סייבר נגדנו * גישתם של חברי הפרלמנט לדואר האלקטרוני נחסמה שלושה ימים לאחר שהופצו סיסמאות של שרים ברשת. * דובר מטעם הפרלמנט מסר כי קשיי ההתחברות נבעו מהניסיונות להתמודד עם הפריצה * רק בחודש שעבר הושבתו שירותי הבריאות הלאומיים של בריטניה במסגרת מתקפת סייבר עולמית

טורקיה: חמישה בני אדם התחשמלו למוות בפארק מים * שלושה בני נוער ושני מבוגרים מתו לאחר שנקלעו לזרם חשמלי שעבר בבריכה בפארק מים בטורקיה. * מנהל הפארק ובנו נהרגו בזמן שניסו לחלץ אנשים (חדשות10)

לוב: כוחות הצבא הלובי הלאומי: הושגה שליטה על אחת משתי השכונות בעיר בנגאזי

מצרים: הנשיא אשרר את הסכם העברת שני האיים בים האדום לסעודיה

סוריה: המורדים בסוריה: הרגנו יותר מ-80 חיילים של אסד במהלך פעולה צבאית אתמול באזור קוניטרה (ynet)

– אסד הורה לשחרר 672 עצורים מכלא סמוך לדמשק * ההנחיה ניתנה בעקבות הסכמי הפיוס שהושגו בסוריה ולרגל סיום הרמאדן

– ארה"ב: התקשורת עם רוסיה נשמרה אחרי הפלת המטוס

סין: חשש כי מעל ל-140 בני אדם קבורים במפולת הרים במחוז סצ'ואן שבדרום-מערב המדינה, רק 3 מבני הכפר ניצלו, 15 גופות חולצו * גשמים חזקים במחוז סצ'ואן גרמו למפולת בוץ ואבנים שהביאה למפולת הקשה באזור מזה עשור. כשלושה מיליון קוב אדמה וסלעים נפלו על הכפר וקברו עשרות בתים בשעת בוקר מוקדמת. * הכפר פופולרי בקרב תיירים, אך טרם ידוע אם זרים נפגעו באסון * אב המשפחה היחידה שניצלה אמר: "הבית רעד, לקחנו את התינוק ויצאנו. זה קשה, כל הכפר שוטח"

– נשיא סין יבקר בהונג קונג לציון 20 שנה להעברת המדינה לשלטון סיני

סעודיה: סוכלה פיגוע במסגד הגדול של מכה * משרד הפנים במדינה הודיע כי כוחות הביטחון הצליחו לסכל תכנון לבצע פיגוע במסגד הגדול שבמכה, בשיאו של חודש הרמדאן. * שישה חשודים בהשתייכות לרשת טרור נעצרו בפשיטה משטרתית בשתי ערים. כוחות הביטחון כיתרו מחבל ממולכד במבנה סמוך למסגד הגדול של מכה, שפוצץ עצמו לאחר חילופי אש. 11 בני אדם נפצעו

הפיליפינים: הצבא הודיע על הפסקת אש במראווי לרגל סוף הרמדאן

קולומביה: שני עיתונאים הולנדים נשבו בידי ארגון מורדים, ושוחררו.

– לפחות 11 הרוגים בפיצוץ במכרה פחם במרכז המדינה

– 8 נעצרו בחשד למעורבות בפיצוץ במרכז קניות בבוגוטה בשבוע שעבר

רוסיה: וועדת הבחירות המרכזית ברוסיה הודיעה כי איש האופוזיציה אלכסי נבלני לא יכול להתמודד בבחירות הבאות * ההחלטה מבוססת על הרשעתו של אלכסיי נבלני במעילה בפברואר האחרון – תיק שלטענתו נתפר בדיוק למטרה זו. * נבלני מוביל בחודשים האחרונים גל מחאות נגד פוטין, שצפוי לזכות גם בבחירות הקרובות

תימן: האו"ם: מספר החולים בכולרה בתימן – יותר מ-200 אלף

– יורש העצר של סעודיה הורה להקצות 66 מיליון דולר למאבק במחלת הכולירע בתימן

נדל"ן

רשות מקרקעי ישראל שיחררה מכרזים ליותר מ-2,600 יחידות דיור מעבר לקו הירוק, זאת במסגרת 14 מכרזים ישנים, שנדחו מספר פעמים בעבר * היישובים שבהם ייערכו עיקר השיווקים: ביתר עילית עם 687 דירות, בית אריה עם 630 דירות, אלפי מנשה עם 628 דירות וגבעת זאב עם 552 דירות (דה מרקר)

כלכלה

יפן ואירופה על סף הסכם סחר ענק: האיחוד האירופי ויפן קרובים לחתימה על אחד מהסכמי הסחר הגדולים בהיסטוריה, שעשוי לבודד את ארה"ב בזמן שנשיאה, דונלד טראמפ, בוחר בנתיב של פרוטקציוניזם – הגנה על היצרנים המקומיים במחיר של חסימת הסחר * ההסכם יעניק לחקלאים באיחוד האירופי יתרון בגישה לשוק היפני העשיר. אירופה מבקשת מיפן להוריד את המכסים הגבוהים על יבוא מזון, שכוללים 30% על יבוא גבינה, 10% על שוקולד ו-9% על עגבניות משומרות. יפן דוחפת את אירופה לבטל מכס של 10% על מכוניות יפניות. שינויים סופיים למכסים פורטו בנספחים ולא בטיוטה החלקית. * ההסכם צפוי להיחתם בשבועות הקרובים, עם זאת כל הסכם צריך לקבל את אישורם של בתי מחוקקים של מדינות ואזורים באירופה וביפן. (ניו יורק טיימס)

טכנולוגיה

גוגל מפתיעה: תפסיק לקרוא את המיילים של משתמשי ג'ימייל ; הסיבה: אי שביעות רצון בקרב הלקוחות העסקיים * גוגל מפסיקה את אחד מכלי הפרסום השנויים ביותר במחלוקת שלה: מודעות בתוך הג'ימייל שסורקות את תוכן המיילים של המשתמשים. ההחלטה לא הגיעה מצוות הפרסום של גוגל, אלא מיחידת הענן שלה, שמנסה להחתים יותר לקוחות עסקיים להשתמש בשירותיה * מודעות ימשיכו להופיע בגרסה החינמית של ג'ימייל, אבל הן יותאמו למידע האישי שגוגל כבר אספה על המשתמש בעבר, למשל ביוטיוב, ולא בעקבות סריקת המיילים שלו. (בלומברג)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן