Skip to content

לראשונה בישראל: דירוג סביבתי של חברות התעשייה הנסחרות בבורסה

השר גלעד ארדן: "שיקולים סביבתיים חייבים להיות חלק אינטגרלי בפעילותן של חברות. אני מאמין שהדרוג והגברת השקיפות יגרמו לחברות לאמץ דפוסי פעולה סביבתיים יותר ולמנוע זיהומים מיותרים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המשרד להגנת הסביבה פנה לפני כחצי שנה לחברות והודיע להן על ביצוע הדירוג. בפני החברות הוצגה מתודולוגיית המדרג, ומאז קיים המשרד הליך של בחינה והידברות מול התעשייה

מאת מערכת מגפון חברה וסביבה

המשרד להגנת הסביבה פרסם היום (שלישי) את רמת הציות הסביבתי של חברות התעשייה הציבוריות בישראל מתוך מדד תל אביב 100. דירוג זה יספק לציבור הרחב המשקיע בבורסה וליועצי ההשקעות כלי חשוב נוסף בהערכת חברות והסיכונים הכלכליים, אליהם הן חשופות בשל אי עמידה בתקנים הסביבתיים. הוספת אמצעי זה למערך שיקולי המשקיע יעודד את החברות לצמצם את הפגיעה הסביבתית הנגרמת מפעילותן ותצמצם את הסיכון הפיננסי של הציבור המשקיע באמצעות הגופים המוסדיים המנהלים את קרנות הפנסיה של כולנו.

רמת הציות לתקנות
רמות הציות לתקנות, מתוך המשרד להגנת הסביבה

השר גלעד ארדן אמר: "שיקולים סביבתיים חייבים להיות חלק אינטגרלי בפעילותן של חברות. אני מאמין שהדרוג והגברת השקיפות יגרמו לחברות לאמץ דפוסי פעולה סביבתיים יותר ולמנוע זיהומים מיותרים".

החברות שנכללו בדירוג הן החברות הפועלות בתחום התעשייה, אשר נסחרות במדד תל אביב 100, וכן חברות האחזקה הנסחרות במדד תל אביב 100 המחזיקות בחברות הפועלות בתחום התעשייה (פרטיות או ציבוריות). הדירוג מתייחס למידע הרלוונטי לשנים 2009- 2011 (כולל).

בעולם קיימים מדדים שונים המאפשרים לגופים הפיננסיים להטמיע את הסיכונים הסביבתיים בתהליך קבלת ההחלטות. המידע שהיה חסר בישראל עד כה הוא מידע על רמת הציות של החברות לדין הסביבתי הקיים בישראל.

המשרד להגנת הסביבה פנה לפני כחצי שנה לחברות והודיע להן על ביצוע הדירוג. בפני החברות הוצגה מתודולוגיית המדרג, ומאז קיים המשרד הליך של בחינה והידברות מול התעשייה. המידע על החברות נאסף מקרב כל הגורמים הרלוונטיים במשרד להגנת הסביבה, ונעשתה הערכה של החברות בהתאם.

הדירוג מתבסס על המידע הקיים בידי המשרד להגנת הסביבה, מתוקף תפקידו כרגולטור המפקח על פעילות חברות שבבעלותן מפעלים, שתחום פעילותם עלול להשפיע על הסביבה.

הדירוג מתייחס לשני סוגי מידע: צעדים שונים אשר ננקטו נגד חברות שהפרו הוראות שונות שנקבעו בדין או בהיתרים/ תנאים ברישיון עסק וכדומה, לצד מפגעים או אירועים הידועים למשרד להגנת הסביבה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן