Skip to content

עיקר החדשות – יום שלישי 18 יולי 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה המופתי: מי שנכנס לאל אקצא דרך הבידוק – תיפלתו פסולה; 7 פלסטינים נפצעו בעימותים עם המשטרה בירושלים; הפתח קרא ליום זעם (בטחוני) * חוק שכירות הוגנת המצומצם אושרה בקריאה שנייה ושלישית (נדל"ן) * גרמניה מקפיאה את עסקת הצוללות עקב החקירה והפיכת גנור לעד מדינה (חדשות) תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי) היום: מעונן חלקית […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


כותרות המהדורה

המופתי: מי שנכנס לאל אקצא דרך הבידוק – תיפלתו פסולה; 7 פלסטינים נפצעו בעימותים עם המשטרה בירושלים; הפתח קרא ליום זעם (בטחוני) * חוק שכירות הוגנת המצומצם אושרה בקריאה שנייה ושלישית (נדל"ן) * גרמניה מקפיאה את עסקת הצוללות עקב החקירה והפיכת גנור לעד מדינה (חדשות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

היום: מעונן חלקית עד בהיר עם ירידה של הטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ. תורגש הקלה בעומס החום. הלילה: מעונן חלקית

רביעי: התקררות קלה בעיקר בהרים. הטמפרטורות עדיין מעט גבוהות מהרגיל בעונה.

חמישי: הטמפרטורות ירדו עוד ויחזרו להיות רגילות בעונה. תורגש הקלה בעומס החום.

שישי: נאה עם עליה קלה של הטמפרטורות בעיקר בהרים.

חדשות

לקראת חגי תשרי, משרד החקלאות אישר ייבוא בהיקף של 100 מיליון ביצים בפטור ממכס * ארגון מגדלי העופות: יבוא 100 מיליון ביצים יהרוס את הענף (MivzakLive)

דובר מד"א לכיש : בשעה 02:06 התקבלה קריאה במוקד מד"א לכיש על רוכב אופנוע שהחליק ברחוב האורגים באשדוד. למקום הוזנקו כונני מד"א לכיש ואמבולנס של מד"א. חובשי רפואת חירום של מד"א העניקו טיפול לרוכב האופנוע כבן 30 ופינו אותו במצב בינוני עם חבלות בראש ובגפיים העליונות לבית החולים קפלן ברחובות.

דוברות מד"א: אמש בשעה 21:52 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון על 2 פצועים מירי בכפר קרע. חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח 2 פצועים, בהם: 1 אנוש, אישה כבת 60 תוך כדי פעולות החייאה לבי"ח הלל יפה ו- 1 קשה כבן 41 לבי"ח העמק.

מחאה אזרחית כנגד היועהמ"ש בפרשיות נתניהו, תיקי 1000, 2000, 3000, וכעת 4000 . ח"כ דוד ביטן (ליכוד) הודיע כי יתייצב להפגין עם חבריו כנגד הפגנות מוצ"ש ברחבי הארץ בכלל ובפ"ת בפקט. ביטן נענה להוראת ראש הממשלה, נתניהו, לשריו ולחברי הכנסת מהליכוד "הגנו עלי".

בגלל החקירה והליכת גנור להסכם עד מדינה: גרמניה הקפיאה את החתימה על עסקת הצוללות: "ידיעות אחרונות" חושף כי בעקבות תיק 3000, הודיעה גרמניה שהיא דוחה את החתימה על מזכר ההבנות מול ישראל למכירת שלוש הצוללות, שנועדה להתקיים בשבוע הבא. המועד החדש לא ידוע. הרקע: סעיף שמאפשר לגרמניה להתנער מההסכם במקרה של חשדות לשחיתות. המשמעות: עסקת המיליארדים עלולה להתבטל (ידיעות אחרונות)

פוליטי

תיק 3000 (פרשת הצוללות): הוארך מעצרם של מיקי גנור ואבריאל בר יוסף

– ח"כ ביטן: "למשטרה אין כלום ולכן היא מחפשת עד מדינה בפרשה 3000"

– ח"כ ביטן: "נתניהו אמר שלא יתפטר גם אם יוגשו כתבי אישום"

– גנור לא צפוי לסבך את נתניהו ושמרון * נציג המספנה הגרמנית בישראל צפוי ככל הנראה להפוך לעד מדינה ולמסור את המידע שבידיו לפיו הוא זה ששיחד את סגן ראש המל"ל בר-יוסף והעניק טובות הנאה לאלוף לשעבר מרום. ראש הממשלה ומקורבו לא צריכים להיות מודאגים (nrg)

פרשת בזק: מונה מחליף זמני למנכ"ל משרד התקשורת * המשנה למנכ"ל משרד התקשורת מימון שמילה מונה למנכ"ל הזמני של המשרד למשך שלושה חודשים, או עד ששלמה פילבר, שנחקר במסגרת פרשת בזק יסיים נבצרותו

הטיפול בחקירת נתניהו יזורז כדי להפנות משאבים להתפתחות בפרשת הצוללות * המשטרה והפרקליטות החליטו להעניק עדיפות עליונה לחקירה בתיק טובות ההנאה וחותרים לסיימה בתוך חודש, מתוך הנחה שהסכם עד מדינה עם מיקי גנור יביא להסתעפות החקירה בתיק 3000 (הארץ)

בטחוני

במהלך הלילה נזרקו אבנים לעבר כוח צה"ל שהיה בפעילות מעצרים בג'ילזון * קצין צה"ל נפצע באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל, שב״כ, מג״ב ומשטרת ישראל באיו״ש 12 מבוקשים. עשרה מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב״ט

בשומרון – בשכם נעצרו ארבעה מבוקשים, שניים מתוכם פעילי ארגון הטרור חמאס

באפרים – בקלקיליה נעצר מבוקש. בחארס נעצר מבוקש * בקירא נעצר מבוקש

בבנימין – בג׳ילזון נעצר מבוקש.

בעציון – באבו דיס נעצרו שני מבוקשים * בבית אולא נעצר מבוקש * בקילא נעצר מבוקש

המבוקשים הועברו לחקירת כוהב״ט

צה"ל פרסם באופן רשמי את קיומו של בסיס חיל אוויר שטרם נחשף * שמו של הבסיס הנוסף הוא "שדות האלה". אתר חיל האוויר, שבו נמצאת מפת בסיסי החיל, אינו מציין היכן הוא ממוקם. חיל האוויר מפעיל 11 בסיסים מרכזיים, אך עד היום רק עשרה מהם נחשפו (הארץ)

יעלון: אסור שלאיראן יהיה גרעין – האופציה הצבאית קיימת * שר הביטחון לשעבר התראיין לאתר סעודי והתייחס לקשרי ישראל עם המדינות השכנות: "הבעיה היא שסעודיה, האמירויות ואחרות מסרבות לחשוף את שיתוף הפעולה" (מעריב)

דיווח: ניסיון פיגוע דריסה בחברון, אין נפגעים; ירי בוצע לעבר חשוד, החשוד עוכב לחקירה

– הדיווח על ניסיון פיגוע דריסה בחברון התברר כחשד שווא

חברון: כוח צה"ל ירה באוויר כשזיהו רכב שדהר לכיוונו במהלך סיור, הרכב נמלט. אין נפגעים

הר הבית: המופתי: מי שנכנס לאל אקצא דרך הבידוק – תפילתו פסולה * מועצת הפוסקים של ירושלים הודיעה כי היא אוסרת על עליית מוסלמים להר הבית בשל הבידוק הביטחוני שהונהג בכניסה לאחר הפיגוע בו נרצחו שני השוטרים

– 7 פלסטינים נפצעו בעימותים עם המשטרה בירושלים * עשרות מוסלמים התאספו סמוך להר הבית לתפילת הערב, אך לפני שהחלה פרצו עימותים שכללו יידוי אבנים לעבר השוטרים וזאת במחאה על הצבת גלאי המתכת. המשטרה פיזרה את ההפגנה באמצעות רימוני הלם ואמצעים לפיזור הפגנות

– עימותים אל תוך הלילה: אבנים ובקבוקי תבערה בסילוואן ובעיסוואיה * בנוסף לאבנים ולבקבוקי התבערה, הלוחמים שהיו במקום זיהו צעיר שבידו כוורת זיקוקין אותם ירה בכינון ישיר לעברם. בתגובה הם השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות

– הפתח קרא ליום זעם בעקבות האירועים האחרונים

– מחזיק תיק ירושלים בפת"ח: יש מגעים לפתרון גלאי המתכות בהר הבית"

– סגן ראש ממשלת טורקיה תקף את ישראל בעקבות ההחלטה לסגור את הר הבית

– גורמים בכירים בממשל האמריקני מסרו כי איראן עומדת בתנאי הסכם הגרעין שנחתם בינה לבין המעצמות ב-2015. עם זאת, הגורמים ציינו כי "ללא ספק, איראן נותרה איום מסוכן". זו הפעם השנייה שהממשל מאשר כי טהראן עומדת בתנאי ההסכם. בעקבות ההודעה, הוארכה ההקלה בסנקציות שהוטלו על איראן.

מדיני

אונסק"ו: רה"מ הודה לשגריר שהתייצב למען ישראל באונסק"ו * נתניהו נפגש עם שגריר מקסיקו לארגון, אנדראס רומר, שפוטר לאחר שסירב להצביע בעד החלטה להכחיש את הקשר היהודי להר הבית. (nrg)

מו"מ: נתניהו הביע ספקנות לגבי יוזמת השלום של טראמפ בפגישתו עם מקרון * לפגישה בארמון האליזה הגיע נתניהו מצויד בשלל עזרים, ובהם סרטון על הסתה פלסטינית. כשנשאל על היוזמה הצרפתית השיב ראש הממשלה כי הוא מתנגד לה, ונשיא צרפת האשים אותו בסיבוך המצב עם הפלסטינים (הארץ)

הונגריה: ביקור נתניהו בהונגריה הפך למבחן ליחסה של הממשלה לממשלות הימין באירופה * מחר ייפגש ראש הממשלה בבית הכנסת הגדול של בודפשט עם נציגי הקהילה היהודית, שהביעו אכזבה רבה מהתנהלות נתניהו בעניין השלטים השנויים במחלוקת (הארץ)

ירדן: אדלשטיין למקבילו בירדן: "היה עדיף שפשוט תשתוק" * יו"ר הכנסת תקף בחריפות את דבריו של מקבילו, ששיבח את מבצעי הפיגוע בהר הבית. "לא יעלה על הדעת שאישיות כל כך בכירה, במדינה שיש לנו עמה הסכם שלום, תעודד רצח של אזרחי ישראל"

סוריה: דובר הבית הלבן: לארה"ב ולישראל יש מטרה משותפת בסוריה * ספייסר סרב לומר אם הביקורת שהעביר נתניהו על הפסקת האש בדרום סוריה, שיזמו פוטין וטראמפ, גרמה למתיחות עם ישראל. לדבריו, גם ארה"ב מעוניינת למנוע מאיראן להשיג דריסת רגל בסוריה (הארץ)

חוץ

הוסרה אזהרת הצונאמי שפורסמה לאחר רעידת האדמה ברוסיה

הבית הלבן: "בקרוב מאוד תפורסם הודעה על הסכם הגרעין עם איראן" * טראמפ: "אירן עומדת בהסכם הגרעין אך רק מתוך ברירת מחדל"

הבהלה מצפון קוריאה מובילה לזינוק במכירת הבונקרים האטומיים ביפן * ניסויי הטילים ותוכנית הגרעין של צפון קוריאה מעלים את מפלס החרדה במדינה היחידה שהותקפה בנשק גרעיני. הממשלה מתרגלת כניסה למקלטים ואזרחים מצטיידים במסנני אוויר ומסכות גז (הארץ)

המשבר במפרץ: שר חוץ באיחוד האמירויות: "קטאר מוכנה לדון ברשימת המבוקשים"

– קטאר: הפריצה לסוכנות הידיעות שלנו – הפרה של החוק הבינ"ל

– קטאר: מאמינים שאיחוד האמירויות אחראית למתקפת הסייבר

– שר החוץ האיראני על המשבר במפרץ: "למדינות המעורבות ולאיראן יש אויב משותף", "לא מעוניינים בעימות ישיר עם ערב הסעודית"

איראן: אחיו של הנשיא שנעצר אתמול בחשד למעורבות בשחיתות פונה לבי"ח

ארה"ב: מהנדס ממוצא פורטוגלי הודה שסייע לחברה איראנית להשיג ציוד רגיש

– 2 סנאטורים רפובליקנים הודיעו על התנגדות לחוק הבריאות * לעת עתה, המאמץ של הנשיא טראמפ להחליף את Obamacare נגמר. * טראמפ: "הרפובליקנים צריכים פשוט לבטל את 'אובמה-קר' הכושלת"

– טרמאפ תומך בפגישת בנו ועורכת הדין מטעם הקרמלין: "זוהי פוליטיקה!" * בהודעה שכתב נשיא ארה"ב הוא ציין, כי כל הפוליטיקאים שהוא מכיר היו משתתפים בפגישה אם היו מבטיחים להם מידע מזיק על היריב.

– פלורידה: שני בתים קרסו לתוך בולען * בור ענק באורך 75 מטר וברוחב 15 מטרים נפער מתחת לבתים במחוז פאסקו שבארה"ב. דיירי 9 בתים נוספים פונו לאחר שהבולען התרחב (חדשות10)

וונצואלה: הבית הלבן גינה את האלימות של המשטר בוונצואלה

טורקיה: מצב החירום במדינה הוארך בשלושה חודשים

– התביעה ביקשה לכלוא עשרה פעילי זכויות אדם

מצרים: לפחות 4 חיילים נהרגו ו-6 נפצעו בשתי מתקפות טרור בצפון סיני

קנדה: צו מעצר נגד אימאם שקרא לרצוח יהודים * משטרת מונטריאול מבקשת לעצור את מוחמד אבן מוסא אלנאסר, בשל התבטאויות אנטישמיות שנאמרו על ידו במסגד בעיר. מקום המצאו של השייח' אינו ידוע, וייתכן שהוא נמלט לירדן (nrg)

תימן: חמישה חיילים נהרגו בפיצוץ כלי רכב במזרח המדינה

נדל"ן

חוק שכירות הוגנת המצומצם אושרה בקריאה שנייה ושלישית, ברוב של 64 חברי כנסת ועם 0 מתנגדים * החוק מסדיר את שוק השכירות, קובע מהי דירה ראויה למגורים ונועד להבטיח יחסים הוגנים בין השוכר למשכיר * החוק אינו כולל את הרכיב שנכלל בנוסחו המקורי, שלפיו על בעל הדירה להציע חוזה השכרה ארוך טווח לתקופה של שלוש שנים – שבמהלכה תוגבל העלאת שכר הדירה

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן