Skip to content

בוטל חוק איסור הכחשת השואה הארמנית בצרפת

קורת רוח באנקרה: בית המשפט הצרפתי לחוקה פסל את החוק האוסר את הכחשת השואה הארמנית, בנימוק שיש בו הפרה של חופש הביטוי. סרקוזי הורה לנסח את החוק מחדש ולהגישו לאישור האסיפה הלאומית עוד לפני הבחירות מאת: עמית מנדלזון (מארסיי) בית המשפט לחוקה בצרפת פסל אתמול את חוק איסור הכחשת השואה הארמנית, בנימוק שהוא עומד בסתירה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קורת רוח באנקרה: בית המשפט הצרפתי לחוקה פסל את החוק האוסר את הכחשת השואה הארמנית, בנימוק שיש בו הפרה של חופש הביטוי. סרקוזי הורה לנסח את החוק מחדש ולהגישו לאישור האסיפה הלאומית עוד לפני הבחירות

מאת: עמית מנדלזון (מארסיי)

בניין האסיפה הלאומית הצרפתית - צילום Christophe Eyquem

בית המשפט לחוקה בצרפת פסל אתמול את חוק איסור הכחשת השואה הארמנית, בנימוק שהוא עומד בסתירה לחוקה ופוגע בחופש הביטוי.

החוק האוסר על הכחשת השואה הארמנית הוא יוזמה של חברת האסיפה הלאומית וולרי בוייאר ממפלגתו של הנשיא סרקוזי, נתמך על ידי רוב חברי האסיפה ואושר על ידי הסנאט. לאחר מכן עבר נוסח החוק לבית המשפט לחוקה, גוף שתפקידו לבדוק את כשירותם של חוקים שעברו את הפרוצדורה הפוליטית ואת התאמתם לחוקה הצרפתית.

בית המשפט מצא כי בעצם חקיקת החוק פגעו המחוקקים בחופש הדיבור כפי שהוא מוגדר בחוקה הצרפתית.

צרפת הכירה רשמית בעצם קיומה של השואה הארמנית כבר ב-2003, צעד שהעכיר את מערכת היחסים שלה עם טורקיה. חוק הכחשת השואה הארמנית לא אמור היה להוות בעיה שכן כעקרון הוא תואם את חוק הכחשת השואה היהודית. החוק קובע עונש של שנת מאסר בפועל ו-45,000 יורו קנס לכל המכחיש בפומבי את שואת הארמנים.

למרות פסילת החוק, אין משמעות הדבר בהכרח שהוא נקבר פוליטית. נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, הורה לחברי מפלגתו לנסח מחדש את החוק ולהגישו לאסיפה הלאומית עוד לפני הבחירות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן