Skip to content

עיקר החדשות – יום חמישי 10אוגוסט 2017 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה ארה"ב קיבלה את השגות ישראל על הסכם הפסקת האש בדרום סוריה (מדיני) * כף ורדה מכחישה כי תתמוך בישראל באו"ם (מדיני) * מטוס ריגול רוסי טס מעל הפנטגון והקפיטול בארה"ב (חוץ) * צפון קוריאה: נשלים את התוכנית לתקיפת גואם עד אמצע החודש; תכנית להפציץ בסמוך לאי הוגשה לאישור המנהיג העליון (חוץ) חדשות אלימות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

ארה"ב קיבלה את השגות ישראל על הסכם הפסקת האש בדרום סוריה (מדיני) * כף ורדה מכחישה כי תתמוך בישראל באו"ם (מדיני) * מטוס ריגול רוסי טס מעל הפנטגון והקפיטול בארה"ב (חוץ) * צפון קוריאה: נשלים את התוכנית לתקיפת גואם עד אמצע החודש; תכנית להפציץ בסמוך לאי הוגשה לאישור המנהיג העליון (חוץ)

חדשות

אלימות המשטרה: ביהמ"ש: שוטרים ירו בטייזר על אזרחים אזוקים, מח"ש סגרה את התיק בלי לצפות בתיעוד * מח"ש קבעה כי אין הצדקה לחקור את השוטרים, שתועדו יורים בשני תושבי מזרח ירושלים לאחר שעצרו אותם. השופט: "איזו סכנה נשקפת מאדם השוכב על גבו, אזוק מאחור?" (הארץ)

המינהל האזרחי החרים לוחות סולריים מבדואים, שעה לפני שבג"ץ אסר על כך * הלוחות המשרתים בית ספר וגן ילדים בכפר אבו נואר הוחרמו בניגוד לנוהל המקובל, שלפיו המדינה נמנעת מפעולות בזמן דיונים בעתירות ועד לקביעת צו ביניים (הארץ)

עבדה כבייביסיטר בשמירה על ילדיו וביצע בה מעשים מגונים – גבר כבן 47 נעצר ויובא היום להארכת מעצרו * אמש (ד') התקבלה במשטרה תלונתה של נערה כבת 17, לפיה בשבוע שעבר עשתה 'בייביסיטר' לילדים בביתם של משפחה בשכונה בה מתגוררת *בשעות אחה"צ, אב המשפחה (47) שב לביתו עת שהנערה הייתה יחד עם בנו התינוק. ועפ"י החשד ביצע בה מעשים מגונים. הנערה עזבה את בית המשפחה והגישה תלונה עם הוריה* החשוד הובא לחקירה בתחנת הראל בחשד לביצוע מעשה מגונה בכוח * היום, יובא החשוד להארכת מעצרו בפני בית המשפט.

שוב מותקף רופא בידי פציינט – לפני כשעה לערך הגיע צעיר   (25 שפרעם) למרפאה של קופ"ח מכבי בשכונת עין עפייה בשפרעם והתפתח בינו לבין רופא במקום(שנות ה-50 שפרעם)ויכוח  0לא מדובר ביחסי רופא מטופל) ָ בשלב מסוים על פי החשד הותקף הרופא על ידי החשוד בברוטליות ובנוסף החשוד גרם נזק כבד לציוד במשרד הרופא הוא נעצר בסמוך לביתו ובשלב זה נבדק הרקע למעשה

פוליטי

פרשת התעשייה האווירית: השר חיים כץ נחקר בפעם ה-3 בפרשת התעשייה האווירית * החשד: איום על עובדים כדי שיצביעו בפריימריז של הליכוד. כמו כן נבדק קשר בין שיפוצים בבית בנו לבין זכייה במכרז

 

בטחוני

תוכנית צה"ל למכשול בעזה: חיישנים וחומה תת־קרקעית * אחד המיזמים הגדולים והמאתגרים של ישראל, בעלות של שלושה מיליארד שקל שצפוי להיות מוכן בסוף 2018, אמור לנטרל את הנשק העיקרי של חמאס – מנהרות החוצות לשטח ישראל. "נהפוך את המנהרות הללו למלכודת מוות לחמאס" * אלוף פיקוד הדרום: "המכשול מול רצועת עזה ייבנה, גם במחיר מערכה מוצדקת"
מצ"ח פתחה הבוקר בחקירת חשד לעבירות מין שביצע רס"ר ביחידה מסווגת באמ"ן בחיילת ששירתה תחתיו. החיילת הוצאה לחופשה בעקבות האירוע

מדיני

"ארה"ב קיבלה את השגות ישראל על הסכם הפסקת האש בדרום סוריה" * העיתון "א-שרק אל-אווסט" מדווח כי האמריקאים יפעלו לתקן את ההסכם באופן שיימנע מכוחות איראניים או כוחות הנאמנים להם להגיע לאזורים אלה (מעריב)

כף ורדה מכחישה כי תתמוך בישראל באו"ם * מדינת האיים האפריקנית הודיעה כי בניגוד לפרסומים מעולם לא התחייבה להפסיק להצביע נגד ישראל בעצרת האומות המאוחדות (ישראל היום)

בכיר פלשתיני: "האמריקנים מוטים" * ברשות פסימיים: "הממשל ויתר על חזון שתי המדינות" * האיום: לחדש הפניות להאג בטענה לפשעי מלחמה של ישראל (ישראל היום)

חוץ

שגרירת ארה"ב לאו"ם תבקר בווינה במסגרת המעקב אחר תכנית הגרעין של איראן

ארה"ב גירשה שני דיפלומטים משגרירות קובה בוושינגטון על רקע חקירת פגיעות באמריקאים בקובה * על פי החשד שעדיין נבדק, מכשירים קוליים שהותקנו במגוריהם של כחמישה דיפלומטים אמריקאים בהוואנה גרמו להם פגיעות בשמיעה, חלקן לצמיתות. המגורים היו בבעלות ובאחריות ממשלת קובה

ארה"ב: מטוס ריגול רוסי טס מעל הפנטגון והקפיטול * מטוס הטופולוב טו-154, המשמש את צבא רוסיה, נכנס למרחב האווירי של וושינגטון ועבר מעל מספר מבני ממשל של ארצות הברית. הטיסה התאפשרה בזכות אמנת שמיים פתוחים עליה חתמו המדינות (nrg)

·- תרנגול מתנפח בדמות טראמפ הוצב מול הבית הלבן * בזמן שהנשיא נמצא בחופשה בניו ג'רזי, הציב פעיל חברתי תרנגול מתנפח עצום מול ביתו של הנשיא. לטענתו הוא מחה נגד פחדנותו של טראמפ והוא מקווה שאנשים נוספים יצטרפו ויקיימו "מצעד תרנוגולות" (nrg)

בלגיה: נסיך בלגיה שוב נקלע למבוכה דיפלומטית: אחיו הצעיר של פיליפ מלך בלגיה נקנס בסכום של כ-10% מתקציבו השנתי, לאחר שהשתתף באירוע רשמי בשגרירות סין בבריסל (הארץ)

סוריה: צבא אסד השתלט על אזור בדרום-מזרח המדינה

קוריאה: צפון קוריאה: איומיו של טראמפ הם שטויות, נשלים את התוכנית לתקיפת גואם עד אמצע החודש. והוסיפה: "דיאלוג אינו אפשרי עם אדם חסר היגיון כזה, רק כוח מוחלט ישפיע עליו" * לדברי הצבא, התכנית להפציץ בסמוך לאי הוגשה לאישור המנהיג העליון קים.

– מושל גואם: "צפון קוריאה היא מדינה לא צפויה שפועלת מפחד"

– יפן: נוכל ליירט את הטיל שצפון קוריאה תשגר לעבר גואם * שר ההגנה של יפן אמר כי "נהייה רשאים ליירט את הטיל במידה והוא יערער את הביטחון של המדינה". עם זאת, מומחים טוענים כי ליפן אין את היכולות הצבאיות ליירט טיל המשוגר לכיוון האי שבשליטת ארה"ב

קנדה: נקים בשטחנו מחנה פליטים זמני למבקשי מקלט מארה"ב

קניה: האיחוד האירופי: לא נמצאו ראיות לזיופים בבחירות בקניה

חרדים

דיווח: יהדות התפוצות מנהלת מערך הסברה ומחאה טלפונית מול מיסיונרים יהודים הקרואים 'ציידי נשמות' בישראל; המשטרה זועמת * ע"פ הדיווח ב'כאן' הטלפונים מבוצעים מארה"ב בשעות היום, אך אצל מקבלי הטלפונים השעה היא אמצע הלילה. * במשטרה מנסים לגייס את ה-FBI למנוע את המחאה. אך מסתבר כי בארה"ב הזכויות החוקיות מאפשרות זאת, וב-FBI לא יצטרפו לניסיונות המשטרה * יצוין, כי בארה"ב זהו תופעה נפוצה, כך לדוגמא דווח בעבר ב'ניו יורק טיימס' על פעילות דומה המתנהלת מול חברי הקונגרס במשך שנים (אידישע פוסט)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן