Skip to content

" טוּי טוּי טוּי" תערוכת הפתיחה של הגלריה החדשה זוּזוּ בעמק חפר

גלריה זוּזוּ היא מרחב חדש לקידום אמנות ותרבות עכשווית, באזור התעשייה עמק חפר. בחלל תצוגה שגודלו 150 מ"ר יוצגו תערוכות שסביבן יתקיימו מפגשי אמן, סדנאות, הרצאות, אירועי מיצג, שיתופי פעולה אמנותיים ועוד. גלריה זוּזוּ תהווה מעבדה פעילה למימוש והעמקת עשייה אמנותית, ולהצגת תערוכות רב תחומיות. הגלריה שואפת לתת מרחב ביטוי ופעולה לאמנים מתחומי הציור, הפיסול, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טוּי טוּי טוּי היא תערוכת הפתיחה של הגלריה החדשה זוּזוּ בעמק חפר. שמה של התערוכה נלקח מביטוי בעל צליל המחקה את משמעותו (אונומטופיאה), ודומה לצליל יריקה של שלוש פעמים (כמו טפו טפו טפו), טוּי טוּי טוּי הוא ברכת בהצלחה המקבילה לביטוי "break a leg". מקורו באמונה טפלה מעולם אמנויות הבמה, הגורסת שהאיחול הישיר "שיהיה במזל" יביא את ההפך – מזל רע.

Liat ליאת אלבלינג, Transition, הדפסת פיגמנט על נייר ארכיבי, 2012-2013_קרדיט צילום יחצ

תערוכת הפתיחה, כמו הרמת המסך – הכל חדש. בדיקת משמעותו של המושג "חדש" דרך טווח גבולותיו, ומיקומו על המנעד שבין תהליך בניה לבין תהליך בלייה (הריסה), מגלה כי יש רגע שבו המצבים הללו נפגשים, ונראותם לעיתים זהה לחלוטין.

חיימי פניכל, שלולית, יציקת בוץ חלולה, 2014_קרדיט צילום יחצ

בעבודות המוצגות בתערוכה טוּי טוּי טוּי מתקיים המתח שבין החדש לישן, בין הנבנה לנהרס. אמיר תומשוב משחק בעבודותיו עם האסתטיות הדואלית שבין אפוקליפסה וחורבן לבין מקום בתהליך בניה. דימוי הגלריה הריקה והנקייה בעבודתה של ליאת אלבלינג מייצג את הגלריה, כפי שהיא, במערומיה, בהתיישנותה ובהתחדשותה; היא הקבוע המתקיים תמיד בהווה, המכילה את המשתנים שהן התערוכות. עמיר רוזנברג משתמש באלמנטים מוכרים כמו: חומרי חיפוי מבנים, תריסים, קרטוני אריזה. הצבתם בחלל התערוכה מייצרת יחסים חדשים בין האובייקט המצוי/המשומש לבין תכליתו הרעיונית החדשה. בפסליו של חיימי פניכל ישנה הסתכלות נוסטלגית על חפצים המזוהים עם תקופת שלבי הבניה הראשונים של הארץ. פניכל משתמש בחומרים ארציים, אדמתיים ומייצר יציקות מרהיבות הנראות כמו ממצאים ארכיאולוגיים. בציורים עמוסי הצבע של נוגה ספר, ניתן להבחין בסביבת מבני הקיבוץ, ספק מתפרקים, ספק מתעוותים בתוך הכתמיות העזה. בעבודותיה של דפנה שרתיאל ישנם אלמנטים, חלקי נוף, מבנים, עמודים וסמלים מוכרים. בכל שוררת אווירת התבלות כמו מכריזה על דבר מה חדש שעתיד להבנות במקום.

אמנים מציגים: ליאת אלבלינג, חיימי פניכל, נגה ספר, עמיר רוזנברג, דפנה שרתיאל, אמיר תומשוב.  אוצרים: יוסי וסיד, רותם ריטוב.

פתיחה חגיגית: יום שישי, 15.9, שעה12:00   נעילת התערוכה: 4.11.17

שעות פעילות:
שישי 10:00-14:00
שבת 10:00-14:00
שלישי 10:00-16:00
(או בתיאום טלפוני עם תמי: 0544278951)הכניסה חופשיתרחוב גשר העץ 46, צ.ל.ע ציוד לעבודות עפר, פארק תעשיות עמק חפר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן