Skip to content

"בחזרה לבורגונדי": עוד דרמה רומנטית בלב הכרמים

בסרט "בחזרה לבורגונדי" אפשר לפגוש הרבה ענבים, יין ובקבוקים, אבל בעיקר סיפור משפחתי שגרתי, המשלב אהבה, רומן, קומיות וגם טראגיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההרפתקה החדשה של הבמאי סדריק קלאפיש, מאז השלים את טרילוגיית סרטי הדירה שלו ("פודינג אירופאי" מ-2002, "פודינג אירופאי 2: בובות רוסיות" מ-2005 ו-"פריז פינת ניו יורק" מ-2013), מתרחשת הפעם בבורגון שבצרפת, בסרט "בחזרה לבורגונדי".

"בחזרה לבורגונדי": הבנים מתווכחים על הירושה והכרמים

נקודת הפתיחה של הסרט מתארת שלושה אחים אשר צריכים לנהל את אחוזת הכרם של אביהם. עם התחלה מבטיחה ואף מרהיבה מבחינה ויזואלית, דרמה צרפתית חביבה זו מתחילה להיגרר ולהאט את הקצב לקראת אמצעה, עד שבנקודה מסוימת מתחילים להתחנן לסיומו של הסרט. בניגוד ליין האיכותי שהם מפיקים בסרט, נראה שבמקרה זה, "בחזרה לבורגונדי" אינו משתבח עם הזמן.

לאחר שנודע כי אביו חולה, ז'אן (פיו מארמי) חוזר הביתה בפעם הראשונה מזה עשור, לאחר שעבר להתגורר באוסטרליה כדי להקים משפחה. מעט לאחר שובו, אביו הולך לעולמו, אשר מותיר את ז'אן עם אחותו ואחיו הצעירים, ז'ולייט (אנה ז'יארדו) וג'רמי (פרנסואה סיביל), הממונים על העסק המשפחתי. אף על פי שהם שמחים לראותו – בהתחשב בכך שלא חזר הביתה אפילו להלוויה של אמם, יש גשרים שצריכים להיבנות מחדש ושיחות שצריכות להתקיים – כי הכרם לא ינהל את עצמו.

אחת מעלילות המשנה המרכזיות בסרט נוגעת לבעלות הכרמים והיקב, בעוד האחים מתייעצים ביניהם אם לשלם מס ירושה, או להתחיל למכור את הנחלות השונות. למרבה המזל, בעוד שהרבה עגה משפטית נזרקת על הצופים, שלושת הגיבורים תמימים באותה מידה כמו אדם שלא למד משפטים, ומתמידים לבקש הסבר פשוט כדי שיוכלו להבין את המונחים, ועובדה זו גם מסייעת לקהל המתבונן על המסך.

קלאפיש אפילו מתבדח על העובדה שהם צריכים שכל דבר שמגיע אליהם יהיה לעוס ומוכן כמו לתינוק בן יומו, ועל כן הסרט גדוש ברגעים תמימים, חלקם קיטשיים ואחרים שנונים – כמו למשל כאשר ההם שוכרים עובדים לסייע להם לקטוף ענבים, ובבוקר – כשכל העובדים מתעוררים באותה שעה, אנו שומעים את כל השעונים המעוררים והטלפונים החכמים מצפצפים יחדיו.

למרבה הצער, הקטעים האלה אינם אחידים לכל אורך הסרט, שגם הוא נמשך קצת יותר מדי זמן (117 דקות), ולפעמים מתעוררת תחושה של שעמום, בעיקר לקראת שלבי תפירת הסיפור. אבל סצינות אלה אינן גורמות לניכור מהסרט, כיוון שמרביתו זורם ויש גם איזון בין קטעים קומיים לפאתוס. בסופו של דבר, הסרט פונה מצד אחד לחובבי היין שמעוניינים להכיר את כרמי בורגון (גם אם האמינות בייצור היין בסרט מוטלת בספק), ומצד אחר, לאלו אשר רק מחפשים שעתיים רומנטיות, קומיות או דרמטיות באולם הקולנוע.

XXXXX

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן