Skip to content

חדש בטלוויזיה: ראשון, 29 באוקטובר, 2017

אד סטפורד: לבד מול המוות, יהודים פעם שלישית, הצוללת, הגלולה האדומה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

21:00 אד סטפורד: לבד מול המוות | Ed Stafford: Left for Dead, ערוץ דיסקברי

ההרפתקן אד סטפורד נוסע למקומות עם תנאי השטח הקיצוניים ביותר בעולם, ונאלץ למצוא את דרכו חזרה לציביליזציה, ללא עזרה וללא אמצעי ניווט. גוף האדם אינו מסוגל להיות בתנועה יותר מעשרה ימים ללא מזון, וזהו הזמן המקסימלי שאד יכול ללכת עד שימצא את צוות הבטיחות שלו בכדי לחזור הביתה. באמצעות אמצעי ניווט טבעיים בלבד, אד חייב להסתמך על המיומנות וכישורי ההישרדות שלו כדי לחצות את תנאי השטח הקשים ביותר על פני כדור הארץ. הוא יעמוד בפני אינספור דילמות במסעו ללא מפה, מצפן או סכין, ללא ציוד מחנאות, מזון או מים. אד נושא עמו אך ורק מצלמה בכדי לתעד את מסעו. צוות הבטיחות עוקבים אחר אד מרחוק, אבל הוא הולך בגפו, מה שמוסיף קושי נפשי רב למאמץ הפיזי העצום שהוא עובר. במהלך העונה, אד יחצה שטחים מאתגרים, החל ממדבר אטקמה בבוליביה ועד להרי אלטאי במונגוליה. ואם הוא לא יצליח לעמוד במשימה, הוא יאלץ להתמודד עם הפחד הגדול ביותר שלו – המבוכה שבכישלון.

21:00 יהודים, פעם שלישית, ערוץ Hot8

האם העם היהודי מתקשה להחזיק בריבונות משלו? מתקשה לקיים חברה אחת? השוואה בין ישראל של היום לבין תהליכי פירוק בית ראשון ושני ומגלה דמיון מצמרר. בעוד העצמאות המדינית הראשונה החזיקה מעמד 75 שנה בלבד, העצמאות השנייה החזיקה רק 66 שנה. נשיא מדינת ישראל, ראובן ריבלין, פרופ' זאב ספראי ומומחים נוספים מנסים לענות על השאלה האם ישראל בעצמאותה השלישית תדע לנצח את הקשיים? בימוי והפקה: רינו צרור. ישראל, 2017

22:00 הצוללת | Das Boot, ערוץ Yes3

סרטו של וולפגנג פיטרסן נחשב לאחד מסרטי המלחמה הטובים שנעשו אי פעם, זכה לביקורות מעולות, היה מועמד לשישה פרסי אוסקר (כולל בימוי, תסריט, צילום ועריכה) ונמצא במקום ה-69 ברשימת הסרטים הטובים בכל הזמנים של אתר IMDB – רשימת הישגים מרשימה עוד יותר כאשר לוקחים בחשבון שמדובר על סרט בגרמנית, שמתאר את המתרחש בצוללת נאצית בימי מלחמת העולם השנייה, הנלחמת על חייה מול הכוחות הבריטיים, בעוד מפקדה חש בתבוסה המתקרבת של מולדתו. שחקנים: הרברט גרונמייר, יורגן פרוצ'נואו. גרמניה, 1981. סרט מתח מרגש, מדויק ואינטליגנטי, ונחשב לאחד מסרטי המלחמה הטובים בכל הזמנים. ציון: 

22:00 הגלולה האדומה | The Red Pill, ערוץ Yes דוקו

מסע פמיניסטי מפתיע אל תוך התנועה לזכויות הגברים. קייסי ג'יי, קולנוענית צעירה ופמיניסטית, שחקנית לשעבר, מחליטה לצלול אל תוך העולם החשוך והמסתורי של תנועת A Voice For Men – התנועה הכי קונטרוברסלית באמריקה, שחרטה על דגלה את המאבק למען זכויות הגבר. בתחילת המסע משוכנעת ג'יי שהתנועה לזכויות הגבר היא לא יותר מקבוצת-שנאה מיזוגינית, שמאיימת להחזיר את הגלגל לאחור בכל הקשור לזכויות נשים. לאחר שנה במחיצת מנהיגי וחברי הקבוצה, היא לומדת לגלות שלשוביניזם ופמיניזם יש פנים רבות ובמקומות רבים דווקא הגברים הם שמופלים לרעה. הסרט שמאתגר את הצופים למשוך לאחור את הרעלה ולהעלות שאלות חדשות לגבי הנורמות החברתיות מציג בפנינו הסתכלות אלטרנטיבית על שוויון זכויות, כוח וזכויות יתר. 118 דקות, ארה"ב, 2016.


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן