Skip to content

מופשט פוגש ריאליסטי ושניהם מאד מאד יפים

לדמויות של יסמין ברקני רוזנטל, יש יחסים עם החלל בו הן נמצאות, הן שקועות בו, צפות בו ולפעמים כמעט טובעות בו. בן זוגה, בנותייה, חבריה ובמיוחד סבתה הלינה, משמשים כדמויות ריאליסטיות בתוך הכאוס של ציור הרקע המופשט. תערוכה חדשה יפיפיה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הלינה במים Halina in the water" בגלריה Art&About בעמק חפר

הציורים הצבעוניים של יסמין, משולבים ברקע מופשט הנראה אקראי אשר במרכזו מופיעה תמיד דמות מצוירת בסגנון ריאליסטי מוקפד. יסמין מסבירה כי "מאז ומתמיד תהליך העבודה שלי נע מהדמות אל החלל שסביבה. לפעמים נבנה סביב הדמות מקום, נוף, ולפעמים נותרה הדמות בחלל ריק. אך תמיד נבנתה הדמות ראשונה ומה שבא סביבה היה משני, בא רק כדי לתמוך בה. העבודה על הציורים המוצגים בתערוכה זו התחילה ממקום של חיפוש, מרצון לשינוי, לריענון אז החלטתי "להפוך" את עולם היצירה שלי, ללכת למקום שהרגשתי שהוא הכי רחוק ממני, מקום חדש ולא בטוח: ציור מופשט, אקספרסיבי, הרבה פחות נשלט.

התחלתי לשפוך צבע על בדים שוכבים, צבע תעשייתי, צבע מדולל וטרפנטין ובדקתי מה קורה, מה נוצר. הרגשתי איך השליטה שהרגלתי את עצמי בה כציירת ראליסטית שרגילה להניח כל טיפת צבע בדיוק במקום המיועד לה נלקחת ממני. הוקסמתי מהדרך בה הצבע ממשיך לנוע ולהשתנות גם לאחת שסיימתי להניח אותו ובזמן הייבוש, ומכך שלא יכולתי לצפות מה תהיה התוצאה הסופית. לאחר שייצרתי מספר עבודות כאלו הבטתי בהן והיה לי ברור שאני רק באמצע הדרך. שלמרות הגילויים החדשים והמרגשים אני עדיין, קודם כל, ציירת ראליסטית.

נתתי לציורים המופשטים להכתיב לי את ההמשך. בגלל התחושה הנוזלית שנוצרה משכבות הצבע המדולל הרגשתי כי מתבקש להתייחס ל"רקע" כאל מים.הציור הראשון שקבע למעשה את כל הטון היה "הלינה" הלינה היא סבתי שלצערי הרב הלכה לעולמה בזמן שעבדתי על התערוכה. בציור היא בבריכה, המקום בו הרגישה הכי בבית, רק שעכשיו הבריכה היא אחרת, זהובה, משונה…

אהבתי את החיבור שנוצר והמשכתי לחקור אותו. "השקעתי" במים את בן זוגי, את בנותיי וחברים. אהבתי והתרגשתי מהמתח שנוצר בין הרקע הפראי לבין הדמויות המוקפדות. מתח שהתחדד גם בשל הרקע המבריק לבין הדמויות המט".

יסמין ברקני רוזנטל בוגרת המדרשה לאמנות בבית-ברל 2007. עוסקת בציור ראליסטי בשמן על בד עם השפעות מעולם הצילום. מציגה בתערוכות יחיד וקבוצתיות החל משנת 2009.

נעילה: אמצע נובמבר

גלריה ART&ABOUT .

רחוב צבי הנחל 7 פארק תעשייה עמק חפר

04-8271428

שעות הפתיחה-

ג׳, ד׳, ה׳ : 9:00-17:00

ו׳ : 9:00-13:00

שבת : 11:00-17:00

ניתן לקבוע פגישות אישיות עם יסמין-054-7140313

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן