Skip to content

מתנחלים תקפו פלסטינים באבנים וחיילי צה"ל עמדו מנגד והשקיפו

חיילי צה"ל תועדו משקיפים ברעולי פנים שהגיעו מכיוון המאחז הלא חוקי גבעת רונן באזור שכם, ותקפו באבנים פלסטינים. איש מהתוקפים לא נעצר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טענות הפלסטינים הנוגעות לכך שצה"ל וזרועות הביטחון כמעט ואינם עושים דבר למניעת פשעים של מתנחלים רעולי פנים כנגד פלסטינים, קיבלו חיזוק ביום שיש האחרון 17 בנובמבר בשעות הצהריים. כאשר ישראלים רעולי פנים שהגיעו מכיוון המאחז הלא חוקי גבעת רונן, תקפו באבנים פלסטינים כשחיילי צה"ל עומדים לכאורה ביניהם ולצדיהם ואינם עושים דבר.

צילום: זכארייה סעדה - רבנים למען זכויות אדם
צילום: זכארייה סעדה - רבנים למען זכויות אדם
צילום: זכארייה סעדה - רבנים למען זכויות אדם
צילום: זכארייה סעדה - רבנים למען זכויות אדם

בסרטונים שהעביר איש השטח של תנועת  רבנים למען זכויות אדם, נראים בבירור  כיצד תוקפים רעולי פנים שהגיעו מכיוון המאחז הלא חוקי גבעת רונן הסמוך לבורין ותקפו את החקלאים הפלסטינים. בסרטונים נראים המציתים לכאורה שתוקפים באבנים כשלצדם חיילי צה"ל שאינם מונעים ועוצרים את המחבלים התוקפים.

עוד עולה מהסרטונים כי המחבלים התוקפים, מרביתם רעולי פנים בחולצותיהם, אינם חוששים מחיילי צה"ל ונראה כי החיילים חוששים יותר מפניהם מאשר מהפלסטינים. זה המקום לציין כי בשלב מאוחר הגיע ופעל קצין צה"ל להפריד בין התוקפים לפלסטינים.
מתחקיר  שבוצע בידי תחקירני תנועת "יש דין" ו"רבנים למען זכויות אדם" עולה כי  ביום שישי האחרון, סמוך ל 12:30, עקב הצתת פסולת בידי חקלאי פלסטיני החלה להתפשט בשדה הפלסטיני הסמוך למאחז גבעת רונן. פלסטיניים וצוותי כיבוי שהוזעקו למקום והחלו בפעולות כיבוי הותקפו בידי רעולי הפנים.

לטענות מתנחלים סיבת התקיפה באה לאחר שהאש הוצתה על מנת לשרוף את ההתנחלות. אלא שמול טענות אלו עומדת טענת הפלסטינים כי האש הוצתה והתפשטה מתוך ובתוך שדה פלסטיני כשהתוקפים אינם מנסים לכבותה, אלא מונעים מהם לכבותה. 
מדובר צה"ל נמסר: "
בשעות הצהריים התקבל דיווח על שריפה המתפשטת מכיוון הכפר בורין לעבר היישוב גבעת רונן.
מתיישבים ופלסטינים הגיעו לנקודה ובמקום החל חיכוך אשר כלל זריקות אבנים של המתיישבים לעבר הפלסטינים. כוח צה״ל שהיה בנקודה פעל על מנת להפריד ולכבות את השריפה.
הסרטון צולם בתחילת החיכוך ואינו מייצג את התנהלות כוח צה״ל באירוע. הכוחות שקפצו למקום פעלו לסיום החיכוך ולאחר שהמתיישבים התנגדו בכוח, פיזר אותם הכוח הצבאי תוך שימוש ברימון הלם. במקום לא היו נפגעים."

 

3 Comments

  1. גורן
    19 בנובמבר 2017 @ 22:04

    מחר אותו ערבי ידרוס חייל

  2. טובי
    19 בנובמבר 2017 @ 11:56

    לא מספיק האיחוד האירופי שמממן את כל שוברים שתיקה ובצלם! מספיק עם כתבות נגד צה"ל! מה עם הפלסתינים רוצחי החיילים והאזרחים?

    • אליק מאור
      20 בנובמבר 2017 @ 10:31

      מערכת מגפון היתה שמחה לו האיחוד האירופאי היה מממן את העיתון או חלק ממנו.. לצערנו (אם ניתן לומר כך) אנו מתמודדים בכוחות עצמנו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן