Skip to content

רבבות בהפגנה 54 – מצעד הבושה

כחמישים אלף איש גדשו את שדרות רוטשילד. המפגינים קראו להתפטרות נתניהו וכנגד חוק ההמלצות. "הון שלטון עולם תחתון" קראו המפגינים במצעד הבושה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ 50 אלף איש הפגינו אמש (שבת) בתל אביב כנגד סדרת החוקים אותה מבקשת ממשלת ישראל להעביר כמו חוק ההמלצות, חוק הלאום ועוד. ההפגנה שהחלה בחבורה של כעשרים בני אדם עם אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי ועו"ד אלדד יניב, עברה אתמול לאחר שנה שלמה של הפגנות בכיכר גורן בפתח תקווה לשדרות רוטשילד 16 בתל אביב מול הבניין בו התגוררו ראש העיר הראשון של תל אביב, מאיר דיזנגוף ורעייתו צינה ובו הכריז דוד בן-גוריון על הקמת מדינת ישראל בה' באייר תש"ח.  פרט למחאה המרכזית בתל אביב, התקיימו הפגנות מקבילות נוספות עם מאות בני אדם נגד השחיתות גם בנהרייה, בחיפה, ירושלים, ראש פינה ובערים אחרות.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

בין הנואמים בלטו אלוף במיל' עמירם לוין  שמתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה. "אנחנו כאן לדרוש מה שמגיע לנו כאזרחים. אנחנו סביבה חזקה כי כולנו גאים להיות ישראלים. במשך 70 שנה בנינו חברה לתפארת עם הישגים כמעט בכל תחום אבל בפוליטיקה הפכנו לקדם על העולם המערבי ועל היהדות שאנחנו שייכים אליה. אנחנו אחראים כי לא הפנמנו שמגיע לנו יותר ואנחנו ראויים למנהיגות טובה שמייצגת את הציבור ולא מדיחה ומביישת אותו" אמר לוין, "כל עוד נאפשר להם לכופף אותנו – נקבל את השחיתות בפרצוף, ולכן צריכים להגיד לממשלה שיגידו לביבי 'עד כאן'", "כאיש ביטחון אני רוצה להגיד לכם שאין לנו ברירה, שממשלות מושחתות לא מנצחות וזה לא משנה כמה טנקים מטוסים וצוללות הן יקנו, אבל ביבי אני אומר לך היום החברים מפעם לא יסלחו לך, ההיסטוריה לא תסלח לך על מה שאתה עושה היום".

פרופ' עוזי ארד שכיהן בעבר כראש המטה לביטחון לאומי (המל"ל) וכיועץ המדיני של ראש הממשלה נתניהו, נאם ואמר: "אחד הדברים שעשו נביאי ישראל זה שהם ידעו גם להוכיח את העם ומעל לכול באומץ את מלכיהם והשלטון כאשר סטו מדרך הישר. על המקום הזה שבו אנחנו ניצבים, שבו לפני 70 שנה התכנסה האספה של מועצת העם ונציגי היישוב העברי ויחדיו הכריזו על הקמת מדינה יהודית ששמה מדינת ישראל, ועל שמירת המפעל הזה והמשכו אנו נותנים את הדעת הערב…כאיש מודיעין שמסתכל על ארצו שהמדינה נמצאת במשבר עמוק שבו עצם המבנה של המדינה על יסודותיו ואושיותיו ומוסדותיו והרגליו כמו שכוננו על ידי המייסדים – המבנה נתון לערעור חמור. לפני זמן לא רב התכנסו בבית בית בן גוריון שני תריסרי מבוגרים שתרמו לביטחון ישראל ונשאלה שאלה אם לישראל יש סכנה קיומית? מה שהפתיע אותי זה שאחד מהם אמר שתופעת אי החוקיות המתפשטת והפרת החוק זאת הסכנה".
בהקשר לתיק  ה קרוי תיק הצוללות אמר ארד: "כמי שהיה מעורב בצוללות, גם שם היו דברים שנעשו בשביל בצע כסף. התחום שבו חובת השלטון הוא הגבוה ביותר כי לשם אזרחי המדינה נותנים הכול ומסכנים את עצמם תוך ציפייה שהשלטון ינהג בממלכתיות ולא שאנשים ייתנו שמיליונים יעברו אחד לשני. במדינה מתוקנת, מה שהיה צריך לקרות נגד השחיתות, השלטון היה מכונן גוף שיילחם בשחיתות…מה שנחוץ שיהיה זה שתוקם מנהלת ללוחמה בשחיתות שתקבל סמכויות ושתעשה את הדברים האלה כי אחרת השחיתות לא תסולק. אבל במקום זה, על ידי השלטונות נעשה בדיוק ההפך, דבר שמחשיד עד מאוד. אני מאמין שיהיה שינוי ושהמדינה תילחם בשחיתות אבל צריך שייעשה מעשה מנהיגותי וכעת למדינה אין תקנה".

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי


אלדד יניב ומני נפתלי מסרו כי החל ממוצאי שבת הבאה ההפגנות מוצאי שבת תתקיימנה בכיכר רבין. נפתלי אמר בהפגנה אמש: "הכותרות אומרות 'שמאלנים', אבל לא מדובר בימין, שמאל או מרכז. ראש הממשלה נתניהו ניסה לרמוס אותי כאזרח והוא לא ידע מי אני וכל משרד ראש הממשלה יודעים מי אני. נלחמתי במלחמות ישראל ואז הוציא אותי כי נלחמתי נגד ראש הממשלה. אני נלחם עד המוות. השיטה לא טובה ואנחנו נשנה את השיטה. מעכשיו כל שבת אנחנו בתל אביב".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן