Skip to content

תיק החקירה נגד ניסן סלומינסקי נסגר בגין חוסר ראיות מספקות

מכלל הנשים שאותן הטריד לכאורה חבר הכנסת בבית היהודי, הסכמיו שתיים להעיד, אחת מהן לא שיתפה פעולה ולא הגיע לעימות ולחקירה נוספת ולכן החליט מנדלבליט שאין מספיק ראיות לגבש כנגד סלומיאנסקי כתב אישום והורה על סגירת החקירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תיק החקירה בגין הטרדות מיניות שנפתחנגד חבר הכנסת סלומיאנסקי  בינואר השנה, ייסגר בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שקבע היום (ראשון) שאין מספיק ראיות על מנת לגבש כתב אישום כנגד חבר הכנסת. מנדלבליט החליט לסגור את התיק למרות ששתי נשים הביעו נכונותן למסור עדות ונגבתה מהן תלונה נגד חבר הכנסת סלומיאנסקי. נשים אחרות שאותרו, סירבו בתוקף למסור עדות.

המתלוננות הראשונה שמסרה עדות במשטרה (להלן: "א.א"), תיארה אירועים שהתרחשו במהלך 2015 – 2016, על רקע פניות שלה בנושא ציבורי אותו ניסתה לקדם, אל סלומיאנסקי, ששימש באותה עת כיו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט. לטענתה, חבר הכנסת אמר לה במספר הזדמנויות כי אם ברצונה לקיים עמו דיונים בנושא, עליה להיפגש עמו ב"ארבע עיניים", מחוץ למשרדו. כן תיארה אירוע מסוים במסגרתו, בתום ישיבת ועדת החוקה, חוק ומשפט, חבר הכנסת ניסן סלומיאנסקי לחץ את ידה ממושכות ואמר לה שאם לא היו במקום מצלמות, הוא היה מנשק אותה.

ניסן סלומינסקי (צילום: דוברות הכנסת)
ניסן סלומינסקי (צילום: דוברות הכנסת)

המתלוננת השנייה שמסרה עדות במשטרה (להלן: "ב.ב") התייחסה בתלונתה לאירועים שהתרחשו במהלך שנת 2014 – 2015, בעת שעמדה בקשר מקצועי עם ניסן סלומיאנסקי, עת כיהן כיו"ר ועדת הכספים. לטענתה, במספר הזדמנויות, פגש בה חבר הכנסת במסדרונות או במעלית הכנסת, חיבק אותה חיבוק ארוך וצמוד, ניסה לנשקה ולבסוף נתן לה נשיקה על לחיה, רק משום שהיא הסיטה פניה לבל ינשקה בפיה, כפי שלתחושתה רצה לעשות. בנוסף, תיארה ב.ב אירוע מסוים בלשכתו  של ניסן סלומיאנסקי, במהלכו חיבק אותה, נשק על לחיה והחמיא לה על הופעתה הנאה.

ביום 4.5.17, החליט היועץ המשפטי לממשלה על פתיחה בחקירה כאמור. במסגרת החקירה, לצורך בירור פרטי התלונה עד תום, נדרשו מספר השלמות עובדתיות מב.ב, ועל כן היא זומנה למסירת עדות נוספת במשטרה, אלא שהיא לא הגיעה. בד בבד, נחקר סלומיאנסקי, כחשוד בעבירות של הטרדה מינית ומעשה מגונה. חבר הכנסת ניסן סלומיאנסקי הכחיש כל טענה למעשה שיש בו כוונה מינית, ובפרט הכחיש כי ניסה לנשק את המתלוננת בפיה והצמידה ממושכות אליו בחיבוק. הוא טען כי הוא ממעט לחבק נשים. כמו כן, הסביר שחיבוקים ידידותיים הם בגדר הנהוג והמקובל בכנסת ושהוא עצמו אדם חם ולבבי, כך שככל שחיבק את אותן נשים, דובר היה בחיבוק תמים.

הצורך בגביית עדות נוספת מב.ב גבר לאור גרסתו של סלומיאנסקי. לפיכך, מאז מועד ההחלטה על הפתיחה בחקירה ועד לאחרונה, ביקשה משטרת ישראל לתאם עם המתלוננת ב.ב מועד לחקירה נוספת ולעימות, אלא שניסיונות משטרת ישראל העלו חרס. ב.ב לא התייצבה במשטרת ישראל במועדים שתואמו עמה מראש, ואף לעתים כלל לא ענתה לפניות החוקרים.

"לאחרונה, משכשלו כל הנסיונות לגבות מב.ב את העדות הנוספת ולערוך עימות, הודיעני ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה כי לטעמו, נוכח התנהלותה האמורה של המתלוננת, צפוי קושי בניהול הליך משפטי", כתב מנדלבליט בהחלטתו והודיע כי בהמשך לכך, פרקליטות המחוז ופרקליט המדינה המליצו לגנוז את תיק החקירה בהיעדר ראיות מספיקות. לכן, "לאחר בחינת כלל נסיבות העניין, החליט היועץ המשפטי לממשלה לאמץ המלצה זו", נכתב בהסבר משרד המשפטים על סגירת התיק.

לגעת היועץ בהעדר אפשרות לברר עד תום את פרטי התלונה של ב.ב, כאמור, מחמת אי-שיתוף פעולה, קיים קושי לבחון את טיב גרסאות המעורבים ואת משמעותן. ולכן לאור האמור, "אין די בתשתית הראייתית להוכחת המעשים, ויקשה להעדיף – ברמה הנדרשת להגשת כתב אישום – את גרסת המתלוננת על-פני גרסת החשוד, וזאת, בפרט, בהתחשב בחסרים עובדתיים ביחס לאירוע ולאור כך שהמתלוננת לא הגיעה לחקירה נוספת. השלמת החקירה של המתלוננת דרושה להבנת נקודות מרכזיות באירועים הנטענים, ואף נראה כי לאור הפער העובדתי יש מקום לערוך עימות עם החשוד. פעולות אלה היו יכולות לספק תמונה ראייתית שלמה יותר, לצורך קבלת החלטה מושכלת בשאלה האם יש מקום להעמדה לדין".

לסיכום, נטען במשרד המשפטים הרי שבנסיבות אלה, "לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה בחן את מכלול הראיות ואת חוות הדעת שהונחו בפניו, אשר עלה מהן קושי ראייתי להוכחת האירועים הנטענים, שבגינו אין מקום להמשך ההליכים הפליליים נגד חבר הכנסת ניסן סלומיאנסקי, הוא החליט, על דעת פרקליט המדינה, להורות על סגירת התיק נגד חבר הכנסת סלומיאנסקי בעילה של חוסר ראיות מספיקות."

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן