Skip to content

עיקר החדשות – יום שלישי 09 ינואר 2018 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה  פרשת יאיר נתניהו, מועדוני החשפנות וקובי מימון – נתניהו: בני דיבר בהשפעת אלכוהול, חינכנו לכיבוד נשים  (פוליטי) על חודו של קול: חוק המרכולים אושר סופית יינתן לשר הפנים סמכות לבטל חוקי עזר עירוניים; לראשונה: ניתן אישור חוקי לפתיחת חנויות בתחנות הדלק בשבת; יו"ר מרץ עתרה לבג"ץ נגד החוק (פוליטי)     דיווח: מטוסי חיל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

 פרשת יאיר נתניהו, מועדוני החשפנות וקובי מימון – נתניהו: בני דיבר בהשפעת אלכוהול, חינכנו לכיבוד נשים  (פוליטי)

על חודו של קול: חוק המרכולים אושר סופית יינתן לשר הפנים סמכות לבטל חוקי עזר עירוניים; לראשונה: ניתן אישור חוקי לפתיחת חנויות בתחנות הדלק בשבת; יו"ר מרץ עתרה לבג"ץ נגד החוק (פוליטי)

    דיווח: מטוסי חיל האוויר תקפו לפנות בוקר מחסני נשק בסוריה שיועדו לחיזבאללה; צבא סוריה טוען כי יירט חלק מהטילים (בטחוני)

    פליטת כדור, או ניסיון חיסול: בכיר בארגון החמאס בעזה נורה בראשו – מצבו קשה (בטחוני)

    איראן: 3,700 מפגינים נגד הממשלה נעצרו בשבועות האחרונים;  חמינאי: סעודיה מימנה את ההפגנות; המוסד: ההפגנות באיראן לא יערערו המשטר (חוץ)

    לראשונה מזה שנתיים: שיחות ישירות בין קוריאה הצפונית לדרומית; דרום קוריאה שוקלת הסרה זמנית של הסנקציות (חוץ)

    בכירים אמריקנים בוחנים האם יש אפשרות לתקיפה מוגבלת בקוריאה הצפונית בלי להצית מלחמה כוללת (חוץ)

    נעלם לווין ממשלתי סודי שארה"ב שיגרה שלשום לחלל (בעולם)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    תחזית מזג האוויר: בהיר וחמים מהרגיל לעונה * היום יוסיף מזג האוויר להיות נאה והטמפרטורות יהיו גבוהות מהממוצע לחודש ינואר. ברביעי וחמישי תימשך המגמה ויהיה מעונן חלקית. בשישי תורגש התקררות (חדשות10)

חדשות

    כדי להימנע מתביעות: המדינה מבקשת לדחות את המועד להנגשת מבני ציבור לנכים * שבע שנים לאחר שנקבעו התקנות, מחצית ממבני הציבור עדיין לא מונגשים. האוצר מבקש לדחות את מועד ההנגשה בשלוש שנים כדי לא לחשוף את הממשלה לתביעות פיצוי (הארץ)

הפרקליטות הגישה לבית משפט השלום ברחובות כתב אישום נגד יפתח יואל נוטמן, מנהל תחום הצהרונים בעיריית רחובות, בגין הטרדה מינית וביצוע מעשה מגונה תוך ניצול יחסי מרות בעבודה. לפי כתב האישום, ביצע נוטמן מעשים מגונים בשלוש מתלוננות, תוך ניצול יחסי המרות ביניהם, וכן הטריד מינית את חלקן

בית המשפט המחוזי שבלוד קיבל את בקשת הפרקליטות והורה על איחוד שני המשפטים המתנהלים כיום נגד ראש ארגון הפשע אסי אבוטבול, האחד בגין רצח משה הדס, חטיפה ופציעה של אבי ימין ועבירות נוספות, והאחר בגין רצח עורך הדין יורם חכם ורצח ארתור רוזן

בית משפט המחוזי בלוד הרשיע את יחיאל פרץ, בן 22 מאלעד, בהריגתו של אריאל ווסה, אותו דקר למוות במהלך מסיבת שחרור בפתח תקווה לפני שנתיים. הפרקליטות וסנגורו של פרץ חתמו על הסדר טיעון, שבמסגרתו הסכים להודות בהריגה, ולרצות עונש של 11 שנות מאסר. העונש שהוסכם על הצדדים צריך לעבור את אישורו של השופט.

פוליטי

נתניהו: בני דיבר בהשפעת אלכוהול, חינכנו לכיבוד נשים

ראש הממשלה מגיב על ההקלטות שבהן נשמע בנו יאיר במועדון חשפנות אומר דברים מבזים ומשפילים על נשים: "רעייתי ואני חינכנו את הילדים לכבד כל אישה באשר היא". בעניין דבריו של יאיר נתניהו על ההטבות לטייקון קובי מימון, אמר נתניהו: "אין לי קשר איתו. הטענה שהיטבתי איתו אבסורדית" (ynet)

על חודו של קול: חוק המרכולים אושר סופית יינתן לשר הפנים סמכות לבטל חוקי עזר עירוניים; לראשונה: ניתן אישור חוקי לפתיחת חנויות בתחנות הדלק בשבת; יו"ר מרץ עתרה לבג"ץ נגד החוק

הכנסת אישרה הלילה את חוק המרכולים בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 58 תומכים מול 57 מתנגדים. * המשמעות: לשר פנים תהיה סמכות לבטל חוקי עזר עירוניים שיאפשרו פתיחת עסקים בשבת. חנויות נוחות בתחנות הדלק הוחרגו מהחוק * ההצבעה נעצרה לשעתיים לאחר הצבעתם של גלנט ובן דהן נגד הסתייגות שהחריגה חנויות לממכר מוצרים למטבח, לא נקלטה. דבר שאילץ לכנס שוב את ועדת הפנים * לאחר אישור החוק אמר יו"ר הקואליציה: "החוק לא ישנה דבר, הכל יישאר כשהיה. אלה מסוג החוקים שאנו מחוייבים אליהם בהסכמים קואליציוניים"

– יו"ר מרצ עתרה לבג"ץ נגד חוק המרכולים, וביקשה להוציא צו על תנאי שיורה על ביטול החוק: "מדובר בחקיקה נפסדת ובשיקולים זרים של מקח וממכר פוליטי, חוק המרכולים פוגע פגיעה קשה בזכויות יסוד של הציבור"

    החוק המאפשר למנות בממשלה סגן שר במעמד שר, אושר בקריאה ראשונה בכנסת  * החוק המאציל לסגן שר סמכויות של שר, עבר בקריאה ראשונה. 65 תומכים לעומת 39 מתנגדי

בטחוני

דיווח: מטוסי חיל האוויר תקפו לפנות בוקר מחסני נשק בסוריה שיועדו לחיזבאללה; צבא סוריה טוען כי יירט חלק מהטילים

דיווחים בסוריה: מטוסי חיל האוויר שיגרו לפנות בוקר מספר טילים משטח לבנון לעבר אזור העיר אל-קוטפייה בפרברי דמשק * לפי מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם התקיפה כוונה למצבורי אמל"ח של חיזבאללה ושל דיביזיה 3 בצבא סוריה. עוד נטען כי נגרמו נזקים כבדים כתוצאה מהתקיפה * לפי חלק מהדיווחים: התקיפה בוצעה גם משטח לבנון וגם משטח ישראל * הצבא הסורי טוען כי יירט שני טילי קרקע-קרקע מרמת הגולן * בישראל מסרבים להגיב לפרסומים; ביום ראשון דן הקבינט המדיני־ביטחוני במצב בגבול הצפון

– נתניהו: "יש לנו מדיניות למניעת העברת נשק מפר איזון לחיזבאללה מהשטח הסורי. המדיניות הזו לא השתנתה. אנחנו מגבים אותה, כשצריך, עם פעולה"

– צבא סוריה הזהיר את ישראל מההשלכות המסוכנות של תקיפותיה ומטיל עליה את האחריות המלאה לתוצאות. בנוסף הוא הדגיש כי הוא ערוך לבלום תקיפות נוספות * הערכת גורמי ביון ערביים: לאחר התקיפה המיוחסת לישראל הלילה, משטר אסד יבקש שוב מהרוסים לאבטח מתקנים רגישים במערכות הגנה מתקדמות

פליטת כדור, או נסיון חיסול: בכיר בארגון החמאס בעזה נורה בראשו – מצבו קשה

כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים כי בכיר חמאס בעזה עמאד אל-עלמי נורה בראשו ופונה במצב קשה לבית החולים שיפא בעיר. * עיתון היוצא במדינות המפרץ דיווח כי אלמוני ירה בו מטווח אפס, בניסיון התנקשות שפרטיו מזכירים את חיסולו של מאזן פוקהא בשנה שעברה, כך לפי "מקורות מיוחדים בעזה". מנגד ארגון הטרור טוען: "עימאד אל-עלמי נפגע מירי בראשו כשבדק את נשקו האישי בביתו. הוא במצב אנוש". * אל-עלמי זכור מתקרית בה נקטעה רגלו לאחר שהושלך מחלון במהלך ויכוח בין בכירי חמאס במהלך "צוק איתן"

לראשונה נחשפו תשלומי הרש"פ לפעילי טרור: למעלה ממיליארד ש"ח בשנה

משרד הביטחון: בשנת 2017 הרשות הפלסטינית שילמה למשפחות מחבלים מתאבדים ולפצועים כ-687 מיליון שקלים, ועוד למעלה מ-550 מיליון לאסירים ולאסירים משוחררים. בסך הכל כ-7% מתקציב הרש"פ משמש לכך; נוהל התשלומים: מחבל היושב בכלא הישראלי 5-3 שנים מקבל 2,000 ש"ח בחודש. מחבל שנשפט ל-35-20 שנים – 10 אלף ש"ח. נשוי מקבל תוספת של 300 שקל ועוד 50 שקלים עבור כל ילד * משרד הביטחון פרסם תזכיר חוק, שקובע כי התשלומים שמעבירה הרשות הפלסטינית לפעילי טרור ולמשפחותיהם ינוכו מהכספים שמעבירה הממשלה לרשות. בכל שנה יציג שר הביטחון דוח שיביא את נתוני התשלומים השנתיים לפעילי טרור. הסכום ינוכה מהכספים שמעבירה הממשלה לרשות

מדיני

מלך ירדן: למרות הכרזת ירושלים נמשיך את הקשר עם הממשל בארה"ב

מלך ירדן הבהיר אתמול במפגש עם חברי פרלמנט בצל הכרזת טראמפ שהקשר עם הממשל בארה"ב יימשך כדי להימנע ממצב של ואקום שיפגע באינטרס הירדני

סוכן איראני ריגל אחרי מחוקק גרמני שהוביל שת"פ עם ישראל; השגריר האיראני הוזמן לבירור

ממשלת גרמניה זימנה לאחרונה את שגריר איראן לשיחה בעקבות הרשעתו של סוכן איראני בריגול אחרי מחוקק גרמני שהוביל ארגון לשיתוף פעולה עם ישראל. "ריגול אחר אנשים ומוסדות בעלי קשר למדינת ישראל, על אדמת גרמניה, הוא הפרה בוטה של החוק הגרמני", נמסר לשגריר בפגישה (חדשות10)

    הכרה בירושלים: שרת החוץ של נורווגיה נפגשה עם אבו מאזן ברמאללה: "הכרזת טראמפ על ירושלים בעייתית"

    האג: המל"ל אישרו כי הציגו בפני חברי ועדת חוץ וביטחון מצגת שכללה אפשרות על פתיחת חקירה נגד ישראל בהאג, אך אמרו כי "מדובר באיום פוטנציאלי ולא הערכה של המטה לביטחון לאומי" (חדשות10)

חוץ

איראן: 3,700 מפגינים נגד הממשלה נעצרו בשבועות האחרונים;  חמינאי: סעודיה מימנה את ההפגנות; המוסד: ההפגנות באיראן לא יערערו המשטר

מחוקק איראני: 3,700 אזרחים נעצרו במהלך ההפגנות בשבועיים האחרונים. לטענתו גופי ביטחון שונים תפסו מפגינים, מה שמקשה על מעקב אחר כמות העצורים, שככל הנראה גבוהה מהצהרת הרשויות * לפי נתוני הממשלה והפרלמנט כ-10% מהמשתתפים במחאות נעצרו.

– המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי התייחס להפגנות ואמר כי "ארה"ב, ישראל ואחת ממדינות המפרץ תיכננו ביחד כאוס ומהומות באיראן. אחת המדינות העשירות במפרץ היא זו שמימנה את ההפגנות נגד המשטר באיראן"  * "על ארה"ב וגרורותיה לדעת כי המשטר באיראן יציב ואיתן וישרוד את כל הבעיות. המשטר האיראני חזק"

– ראש המוסד: יש לנו עיניים, אוזניים ויותר מכך באיראן – "הכלכלה פורחת אך זה לא מגיע לאזרחים" – ההפגנות לא יערערו את המשטר.

לראשונה מזה שנתיים: שיחות ישירות בין קוריאה הצפונית לדרומית; דרום קוריאה שוקלת הסרה זמנית של הסנקציות

נציגי הדרום והצפון הגיעו לשטח המפורז בגבול בין המדינות, לשיחות היום על שיתוף פעולה לקראת אירוע בינלאומי המתוכנן להתקיים בדרום קוריאה. שם צפויה להשתתף גם צפון קוריאה. על פי דיווחים, נציג הדרום הציע לכלול בשיחה גם נושאים צבאיים * בדרום קוריאה שוקלים הסרה זמנית של הסנקציות נגד הצפונית, אם הדבר יסייע להשתתפותה באירוע שיערך בחודש הבא * ראש הצוות של קוריאה הצפונית: "השיחות יעברו בצורה טובה" * שתי המדינות הסכימו לפתוח מחדש, החל מיום רביעי הקרוב, את "הקו האדום" לתקשורת בין הצדדים

בכירים אמריקנים בוחנים האם יש אפשרות לתקיפה מוגבלת בקוריאה הצפונית בלי להצית מלחמה כוללת

על רקע המגעים הדיפלומטיים בין הקוריאות: בכירים בארה"ב דנים באפשרות לבצע תקיפה צבאית מידתית על מתקנים של קוריאה הצפונית, במידה והיא תמשיך את ניסויי הגרעין שלה, ללא הצתה של מלחמה גרעינית כוללת בחצי האי הקוריאני (וול סטריט ג'ורנל)

    ארה"ב: נזקי אסונות הטבע באמריקה מוערכים ביותר מ-300 מיליארד דולר בשנת 2017. שיא חדש בתולדות ארה"ב – זאת בעקבות שריפות ענק בחוף המערבי, ושלושה הוריקנים שהכו בחופה המזרחי של המדינה (גל"צ)

    – סוף לתוכנית ההגנה ההומניטרית: ממשל טראמפ יגרש 200 אלף מהגרים מאל־סלבדור * אזרחי אל-סלבדור נהנו עד כה מהגנת תוכנית "מעמד מוגן ארעי", שהתירה למהגרים שהגיעו ללא אשרות ממדינות נפגעות אסונות לעבוד ולגור בצורה חוקית בארה"ב, אך הממשל הודיע כי המצב במדינה השתפר מאז. מהגרים ממדינות נוספות עלולים לאבד אף הם את הגנתם בקרוב (ני יורק טיימס)

    – טראמפ מקדם תוכנית להגדלת מכירת הנשק האמריקאי בעולם * הממשל ישלים בקרוב תוכנית בשם "קנו תוצרת אה"ב", שקוראת להגברת מעורבותם של נספחים צבאיים ודיפלומטים בעסקאות נשק. ארגוני זכויות אדם מתריעים מפני הגעת הנשק לארגוני טרור (רויטרס)

    מיאנמר: נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון: יש לשחרר את העיתונאים המוחזקים במיאנמר באופן מידי

    מצרים: האחים המוסלמים מפרסמים קלטות שנועדו להביך את א-סיסי * הערוץ "מכמלין" המזוהה עם האחים המוסלמים ממשיך בפרסום הקלטות שנועדו להביך את משטר א-סיסי ואמש פרסמו איך כביכול קצין מצרי הורה לאנשי תקשורת לתקוף את שפיק, אם יחליט להתמודד לנשיאות מצרים (כאן)

    סוריה: רוסיה: כוחותינו בסוריה כשירים לעמוד בפני מתקפות טרור

    פולין: הנשיא פיטר שרים כדי לשפר את הקשר עם האיחוד

    תוניסיה: אדם נהרג במהלך הפגנות נגד השלטון בסמוך לבירה טוניס * הרוג ו-5 פצועים בעימותים בין כוחות הביטחון למפגינים בעיירה טבורבה, על רקע עליית מחירים ומיסים. הפגנות יש עוד בכ-10 עיירות במדינה

כלכלה

    הביטקוין ירד מתחת ל-15 אלף דולר אחרי נסיונות לחנוק את המסחר באסיה * דרום קוריאה תחקור אם בנקים במדינה שותפים להלבנת כספים באמצעות המטבע הדיגיטלי. סין תגביר את ההגבלות על כורי הביטקוין באמצעות מסים ומכסים, צמצום היתרי שימוש בקרקע וייקור החשמל. (כלכליסט)

בית הדין האזורי לעבודה אישר תובענה יצוגי לעובדת ביפר לשעבר. בתובענה נטען כי הפסקות של פחות מ-30 דקות הקרואות הפסקות ריענון אשר קוזזו עד כה משכר העובדים החודשי, ישולמו להם במלואם. חברת ביפר הודיעה כי תערער

בעולם

נעלם לווין ממשלתי סודי שארה"ב שיגרה שלשום לחלל

הלווין "זומה" שוגר על ידי חברת spaceX בתחילת השבוע, אך הפיקוד האסטרטגי של ארה"ב לא איתר אותו מאז. החברה מסרה כי השיגור היה "תקין" * ע"פ הערכות: הלוויין התפרק או התרסק בים בזמן השיגור

גל הקור הגיע למקום החם בעולם: שלג ירד במדבר סהרה

לפי דיווחים, כ-30 ס"מ של שלג נערמו בחלקים מהעיירה עין ספרה שבאלג'יריה, בפעם השנייה ב-40 השנה האחרונות. תושבי האזור, שרגילים לחום של 40 מעלות, נדהמו למראה השלג (הארץ)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן