Skip to content

נתניהו מגיב לקלטת: מישהו מכם הרים את קולו בכעס, פעם אחת? פעמיים?

ראש הממשלה הקליט הבוקר תגובה לקלטת השמע בה הוקלטה אשתו מתפרצת בצרחות זעם על כך שלא צויין תוארה האוניברסיטאי בידיעת רכילות שהעביר יועץ התקשורת שלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הגיב ופרסם הבוקר (שני)  סרטון ווידאו בו יצא בטרוניות אל התקשורת שפרסמה את קלטת האודיו בה הוקלטה אשתו, שרה נתניהו צורחת בכעס ונוזפת ביועץ תקשורת שלה לשעבר על כך שבידיעה רכילותית לא הוזכרה עובדת היותה בעלת תואר אקדמי בפסיכולוגיה.
לדעת ראש הממשלה פרסום הקלטת מתיר את דמם של בני משפחתו ושלו וכי הקלטת השיחה בידי יועץ התקשורת היא מעשה שלא יעשה וכי המקליטים ואנשי התקשורת שמשדרים ומפרסמים דברים אלו  "עושים את המעשה השפל ביותר. הם מועלים באמון שנותנים בהם, הם עושים את זה בשביל בצע כסף או בשביל חיבוק חם בתקשורת או בשביל שניהם" "תתביישו לכם".

צילום מסך
צילום מסך

נתניהו לא הסביר מדוע ננזף מירון ראובן, מנהל הטקס במשרד החוץ שהגיב לשאלת עיתונאי הארץ ניר גונטז' מי טבע את המונח החדש במחלקת הטקס במשרד החוץ  האחראי על הפרוטוקול בו נאמר בהצגתה של שרה נתניהו: first lady. גונטז' התייחס לעובדה כי בעת קבלת הפנים שנערכה למר פנס, סגן נשיא ארה"ב הודיע הכרוז על כניסתו של Prime Minister בנג'מין נתניהו  ו- First Lady שרה נתניהו, ואמר: כי דובר משרד ראש הממשלה עמנואל נחשון התבקש להיות הכרוז באותו אירוע והאחריות לדברים אלו היא עליו ומשרדו. "אצלנו אין דברים כאלה", אמר מנהל הטקס והסביר: ככל שידוע לי יש שני מונחים: אשת ראש הממשלה ואשת נשיא המדינה. אין לנו First, second'  או Third ליידי. אולי משרד ראש הממשלה התחיל עם מונחים חדשים". נתניהו לא הסביר את הדרישה ל"כבוד" כלפי אשתו בעת הצגתה כגבירה הראשונה בישראל.

מכפישים את אשתו כדי להפילו (צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ)
מכפישים את אשתו כדי להפילו (צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ)


נתניהו גם לא התייחס לעובדה שלולא הקלטות הסתר שביצעה מנהלת לשכת ראש הממשלה לשעבר שולה זקן לראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט, לא הייתה מצליחה הפרקליטות לבסס ולהביא להרשעה את אולמרט בגין עבירות של מתן וקבלת שוחד ועוד. ולא התייחס לעובדה שהוא במו פיו דרש מאולמרט להתפטר לאור פרשת השוחד (הולילנד) שהתפוצצה עם פרסום ההקלטות ולא יצא ולו במילה אחת בנזיפה על מבצעת ההקלטות ועל התקשורת שפרסמה.
נתניהו גם לא התייחס לטענות ותביעות עובדי מעון ראש הממשלה לשעבר כמו, ליליאן פרץ, שתבעה בבית הדין לעבודה את שרה נתניהו בטענה שהאחרונה השתמשה באלימות מילולית כלפיה בין השאר, תביעה שהסתיימה  בפשרה שפרטיה לא פורסמו. או תביעותיהם של מני נפתלי וגיא אליהו, שתבעו והאשימו אף הם על העסקה פוגענית מצידה של נתניהו וזכו לפיצויים בבית הדין, או לתביעה האחרונה של עובדת מעון ראש הממשלה שירה רבן שתבעה את שרה נתניהו בבית הדין לעבודה בהאשימה אותה על התייחסות משפילה ואלימות מילולית כלפיה.  נתניהו לא רואה שום פסול בהתנהגות רעייתו המצטיירת כרודפת שררה וכבוד. "מה יש בקלטת?", שואל נתניהו " שרה מרימה קול בכעס שהוקלטה בהקלטת סתר", הוא מסביר. נתניהו רומז לכך שהקלטת בושלה ומוסיף כי לאחר 9 שנים מאז הוקלטה השיחה: " מי יודע איפה הייתה הקלטת הזאת ומה עבר עליה?".
נתניהו מתלונן כי לו היה מדובר באדם אחר התקשורת לא הייתה מפרסמת את הקלטת אך כשמדובר בו ובבני משפחתו, "הכל מותר. מתירים את דמם".
נתניהו גם לא מתייחס לעובדה שמעמדו כראש ממשלה מציבו בבית זכוכית ואתו בני משפחתו שמסתבכים מעת לעת בהתנהגויות נלוזות כמו האחרונה בה הוקלט בנו, יאיר נתניהו, חוגג עם חבר, בנו של הטיקון קובי מימון ביציאה ממועדון חשפנות בו בילו תחת אבטחת מאבטחי שב"כ ומשוחח עם חבריו לבילוי המבזה נשים ומביש בשפה גסה שמציירת את תפישותיו לגבי נשים איתן בילה. ומדוע עורך דינה של משפחת נתניהו, יוסי כהן, הזדרז ושיגר מכתב לחברת החדשות בדרישה שלא לפרסם את ההקלטה שבה נשמע יאיר נתניהו. מבחינת ראש הממשלה אין שום צורך לגנות את התנהגות אשתו כמו גם בנו וכי בסופו של דבר הוא עצמו מהווה את המטרה לכל הפרסומים הללו, ואלו נועדו להפילו מכס ראש הממשלה. " כבר אמרתי לכם יותר מפעם אחת: אתם רוצים להחליף אותי? תתמודדו איתי בקלפי. עזבו את בני משפחתי.", מסיים ראש הממשלה את דבריו.

תגובת ראש הממשלה לקלטת

"אתמול, אשתי האהובה שרה הייתה בדרך לחיפה, לחנוך מוזיאון לשואה ולהיפגש שם עם ניצולים שהיא מקיימת איתם קשר שנים רבות".

"ובעודה בדרך לחיפה, התקשורת מפרסמת קלטת בת תשע שנים, הקלטת סתר. תשע שנים!

מי יודע איפה הייתה הקלטת הזאת ומה עבר עליה".

"אבל מה יש בקלטת? שרה מרימה את קולה בכעס, בשיחה שהוקלטה בסתר.

אני רוצה לשאול אתכם:בתשע השנים האחרונות, מישהו מכם הרים את קולו בכעס, פעם אחת? פעמיים? הרבה פעמים?
אולי גם העיתונאים והעיתונאיות, גם הם לא עשו דבר כזה אף פעם?
אני בטוח שכולכם הרמתם את קולכם  ואני בטוח בעוד משהו: שאם הייתם מביאים הקלטה של אישה אחרת או של משפחה אחרת לתקשורת, התקשורת הייתה אומרת: ״עזוב, אנחנו לא מפרסמים את זה, זה פרטי״.

"אבל כשמדובר במשפחה שלי, ברעייתי, בילדיי, הכל מותר. מתירים את דמם.

התקשורת מחבקת את המקליטים והמקליטות הללו ומציגה אותם כגיבורים גדולים.

אבל הם לא גיבורים. הם עושים את המעשה השפל ביותר. הם מועלים באמון שנותנים בהם, הם עושים את זה בשביל בצע כסף או בשביל חיבוק חם בתקשורת או בשביל שניהם.

והם רומסים זכות בסיסית שיש לכל אדם: הזכות לפרטיות".

"אז אני רוצה להגיד לכל המקליטים והמקליטות, והמפיצים והמפיצות, והשדרים למיניהם: תתביישו לכם.
אין שום ערך בקלטות הללו. זה רק המשך של אותו מסע הכפשות והשמצות נגדי ונגד בני משפחתי.

כבר אמרתי לכם יותר מפעם אחת: אתם רוצים להחליף אותי? תתמודדו איתי בקלפי. עזבו את בני משפחתי."

 

1 Comment

  1. גורן
    29 בינואר 2018 @ 10:56

    אין אדם שלא נתפס בכעסו אני מאמין שאין איש שלא התפרץ צעק קילל כאשר היה בריב עם אדם נוסף לי נראה שחלק מההקלטה בושל ואני לא אומר שהיא לא צעקה אבל יש חיתוכים ברצף ההשמעה של הקלטת

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן