Skip to content

עיקר החדשות – יום ראשון 04 פברואר 2018 (מהדורת הצהריים)

  כותרות המהדורה המשטרה ממליצה להעמיד לדין את שר העבודה והרווחה – חיים כץ (פוליטי)     בחמאס מעריכים: ישראל תפתח במלחמה על רצועת עזה "ייתכן אף בתוך שעות או ימים בודדים" (בטחוני)     בחסדי שמים: נמנע ניסיון לינץ באבו דיס; ישראלי נרגם באבנים ורכבו הועלה באש; חולץ בידי המשטרה הפלסטינית (בטחוני)     באישור קהיר: ישראל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כותרות המהדורה

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את שר העבודה והרווחה – חיים כץ (פוליטי)

    בחמאס מעריכים: ישראל תפתח במלחמה על רצועת עזה "ייתכן אף בתוך שעות או ימים בודדים" (בטחוני)

    בחסדי שמים: נמנע ניסיון לינץ באבו דיס; ישראלי נרגם באבנים ורכבו הועלה באש; חולץ בידי המשטרה הפלסטינית (בטחוני)

    באישור קהיר: ישראל תקפה יותר ממאה פעם כוחות דעא"ש בסיני בשנתיים האחרונות

    דיווח ערבי: אסד נוסף לרשימת החיסול של המוסד (בטחוני)

    ארה"ב הציגה לפלסטינים תכנית חדשה להסדר השלום – אבו דיס תשמש כבירה הפלסטינית (מדיני)

    אבו מאזן הורה לממשלתו להכין תוכנית לניתוק כל הקשרים עם ישראל (מדיני)

    מטוס רוסי הופל ע"י אל קעידה ליד אידליב בדרכו חזרה מתקיפה, הטייס נשבה ; רוסיה: תקפנו בתגובה וחיסלנו עשרות מורדים (חוץ)

    ראש שירות הביון הפדרלי הגרמני: "צפון קוריאה רכשה חלקים לתוכנית הגרעין דרך השגרירות בברלין" (חוץ)

    רשות ההגבלים מקדמת: בתי העסק יקבלו את הכסף מחברות האשראי מדי יום, במקום אחת לחודש;  חברות האשראי מאיימות לדרוש ריבית גבוהה מהצרכנים  (כלכלי)

    אנטישמיות בבלגיה: נהג מוסלמי נעצר בחשד שניסה לדרוס שני חרדים בדרך לבית הכנסת (בעולם היהודי)

חדשות

רשת ביג מגבירה את מלחמתה נגד הכפייה הדתית באשדוד – תממן את דוחו"ת חילולי השבת

כ-62 עסקים במרכז המסחרי ביג פאשן אשדוד קיבלו לראשונה קנסות בסך 320 שקל,  זאת לאחר שלטענת העירייה עברו על החוק האוסר פתיחת עסקים בשבת* למרות שעד היום נאסר כליל פתיחת עסקים במקום, בתי קפה ומסעדות לא קיבלו קנסות מאחר וחוק המרכולים שאושר לאחרונה החריג אותם ואישר את הפעלתם תוך חילול שבת * בהנהלת המרכז המסחרי מתכוונים להחזיר מלחמה ולשלם בעצמם את הקנסות "ביג תשלם את הקנסות במידת הצורך ותנהל על חשבונה את ההתנהלות המשפטית מול העירייה"

שגרירות ישראל בפולין: יש גל תקיפות אנטישמיות נגדנו מאז אישור "חוק השואה"

בהודעה חריגה שפרסמה השגרירות נכתב היא לא תמשיך לשתוק בנוגע למסרים האנטישמיים, שחלקם מכוונים ישירות לשגרירה. * לפי ההודעה, רוב המסרים הושמעו בתקשורת הפולנית הממלכתית (הארץ)

ראש ממשלת פולין: "עיתוי העברת החוק לא היה מוצלח, אך הוא הכרחי"

בשיחה עם כתבים זרים במהלך ביקור באתר זיכרון לפולנים שסייעו ליהודים בשואה, שב והבהיר ראש הממשלה הפולני את עמדתו בנוגע לחוק שנועד למעשה להסיר כל אחריות של הפולנים לזועות השואה "החוק הזה הכרחי עבור האמת של פולין בימי מלחמת העולם השנייה", אך הביע צער על העיתוי בו עבר החוק – ערב יום השואה הבינלאומי.

שר החוץ של גרמניה: אנחנו אחראים לרצח ההמונים, ולא אף אחד אחר; השימוש במונח "מחנות השמדה פולניים" שגוי

יומיים לאחר אישור חוק השואה בפרלמנט הפולני האוסר לייחס למדינה אחריות לפשעי הנאצים בשואה כתב שר החוץ הגרמני: "אני מארגן את מסע הנוער לאושוויץ ולמיידנק במשך 15 שנה כמנהיג הקבוצה. המחנות האלה היו גרמנים – אין ספק! השימוש במונח 'מחנה המוות הפולני' שגוי". אך בנוסף, קרא לפולנים לנהוג באיפוק ולאפשר שיח בנושא

רשות ההגירה החלה למסור הודעות גירוש למבקשי מקלט; שב"ס מתריע: לא יהיה היכן לכלוא את מבקשי המקלט שיסרבו לגירוש

גברים ללא ילדים שהגיעו לחדש את אשרת השהייה שלהם בישראל, קיבלו הודעה כי עליהם לעזוב את הארץ תוך חודשיים, או שייאסר עליהם לעבוד והם ייכלאו. * בכירים בשב"ס התריעו כי אין ביכולתם לקלוט את אלפי המסרבים. במצב הקיים יוכל שב"ס לכלוא עוד כאלף מבקשי מקלט שיסרבו לגירוש, בעוד שמספרם לפי הערכות יגיע לאלפים. במערכת אכיפת החוק חוששים מסכסוכים ואלימות במתקני הכליאה (הארץ)

– נתניהו לשרי הליכוד: "איש העסקים ג'ורג' סורוס עומד מאחורי מימון הקמפיין נגד גירוש המסתננים. כשאובמה היה נשיא הוא גירש שני מיליון מסתננים ואיש לא אמר דבר"

    שתי ניידות משטרה צבאית נגנבו מבסיס ליד בית המעצר קישון

    נחשפו יומניו הסודיים של ערפאת: כוללים את הקשר ההדוק עם ברלוסקוני ומו"מ עם רבין * 19 כרכים מיומניו הסודיים של יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר נחשפים בעיתון ל"אספרסו". מהמסמכים עולה בין היתר, כי ערפאת הבטיח לא לבצע פיגועים באיטליה בתמורה להברחת מחבל (חדשות10)

    ישראל ביתנו מקדמת הצעת חוק שתאסור את השימוש במילה "נאצי" או בסמלים נאציים בשיח הציבורי. העונש, על פי הצעת החוק של ח"כ עודד פורר, יוכל להגיע עד 100 אלף ש"ח ללא הוכחת נזק

    עיריית ירושלים החלה לגבות חובות ארנונה מנכסים של האו"ם ושל הכנסיות המשמשים למסחר ופעולות שונות. * ראש העירייה ברקת: "לא נסכים יותר שתושבי ירושלים יממנו את סכומי העתק האלה. המדינה צריכה להתמודד עם ההשלכות של החלטותיה" (חדשות10)

פוליטי

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את שר העבודה והרווחה, חיים כץ בעבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. אתו יואשמו גם בכירי וועד עובדי התעשייה האווירית ותא"ל מיל', אמל אסעד (מגפון ניוז)

חברי הפורום המצומצם של נתניהו זומנו להעיד בפרשת הצוללות

חוקרי המשטרה זימנו את מרידור ומופז, חברי הפורום המצומצם של רה"מ נתניהו ב-2009 על מנת לבדוק את הליך קבלת ההחלטות לקראת רכישת כלי השיט. * השניים לא חשודים בפרשה ומטרת החוקרים היא להבין האם בוצעה מניפולציה על הפורום (החדשות)

  המשטרה צפויה לזמן לעדות שרים מהקבינט דאז, בהם השרים דרעי ושטייניץ, שאינם חשודים בפרשה. נתניהו צפוי להעיד גם הוא, בעיקר על עבודת הקבינט בתקופת העסקה (חדשות10)

    חקירות נתניהו: ישנם בפרקליטות גורמים הסבורים שיש מקום להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בתיק 1000. במשטרה ימליצו ככל הנראה על אישום בתיק 2000, אך היועמ"ש צפוי שלא לקבל את ההמלצה (חדשות10)

    בכירים ב'חדשות וואלה' צפויים להיחקר במסגרת תיק בזק; נתניהו צפוי להיקרא לעדות בהמשך * עובדים בכירים בעבר ובהווה ב'חדשות וואלה' צפויים להיחקר, כאשר במרכז החקירה – מערכת היחסים בין נתניהו לשאול אלוביץ', מבעלי כלי התקשורת. * החקירה מנוהלת ע"י הרשות לניירות ערך במסגרת תיק בזק. * רה"מ נתניהו עשוי להיקרא לעדות בהמשך (כאן)

    המשטרה המליצה להעמיד לדין את שר הרווחה חיים כץ; כץ: "אין שמץ של בסיס לטענות ההזויות" * השר ובנו חשודים שהפעילו לחץ על עובדי התעשייה האווירית להתפקד לליכוד * השר חיים כץ: "ברור שהמשטרה אינה יכולה להודות שהמשאבים העצומים שהשקיעו בחקירה ההזויה הזו היו לשווא. ברור לי שיש בפרקליטות שכל ישר והגיון, ושיוחלט שלא להעמיד אותי לדין"

    גבאי: אם המו"מ עם הפלסטינים ייכשל, יש לסגת מהשטחים באופן חד־צדדי * יו"ר מפלגת העבודה: "אם לא יהיו כאן שתי מדינות לשני עמים, תהיה כאן מדינה אחת עם רוב ערבי, ואנחנו לא רוצים להגיע לשם" (הארץ)

    גבאי על תוכנית ההתנתקות מיו"ש: "מי אמר שצריך לפנות התנחלויות?" * יושב ראש המחנה הציוני התייחס לתוכנית עליה הוא עמל בנוגע להיפרדות חד צדדית מהפלסטינים, והכחיש כי היא עומדת בסתירה לאמירתו שאין צורך בפינוי ישובים ביהודה ושומרון (מעריב)

בטחוני

בחמאס מעריכים: ישראל תפתח במלחמה על רצועת עזה "ייתכן אף בתוך שעות או ימים בודדים"

בחמאס ובארגוני טרור נוספים ברצועה מעריכים כי מלחמה עם ישראל תפרוץ בסבירות של 95% במהלך הימים הקרובים, זאת במהלך תרגיל שמקיים צה"ל בדרום. ארגוני הטרור הכריזו על כוננות גבוהה. ופינו את מרבית הצמרת הפיקודית (אל חיאת)

– פעילים פוליטיים ברצועה: "ההערכה מופרזת, ומהווה ניסיון להגביר את השיח סביב המשבר ברצועה" (הארץ)

– גורמים ביטחוניים: "קריסת עזה מובילה לעימות צבאי" * בהערכת מצב שהוגשה לנתניהו מזהירים במערכת הביטחון מפני המשבר המחריף ברצועה. * הגורמים מבהירים כי נשקלת האפשרות שישראל תיאלץ להעביר על חשבונה מזון ותרופות ישירות לרצועה, אם לא יגויסו כספים מחו"ל – כדי למנוע עימות צבאי (החדשות)

אבו דיס; ישראלי נרגם באבנים ורכבו הועלה באש; חולץ בידי המשטרה הפלסטינית

אזרח ישראלי שנכנס בטעות לכפר הפלסטיני אבו דיס שבמזרח ירושלים, והותקף ע"י כ-200 פלסטינים באבנים, כשאחד מהם אף פגעה בראשו. במהלך חילוצו על ידי המשטרה הפלסטינית נמשכו יידויי האבנים ומכוניתו נשרפה כליל. כוחות השיטור הפלסטינים התבצרו עמו  בבניין סמוך עד להגעת כוחות ישראלים. * שישה חשודים בהשתתפות בניסיון הלינץ' נעצרו בכפר

מצוד אחר ראש החוליה שביצע את הפיגוע בחוות גלעד

במרחב ג'נין נמשכות הסריקות אחר המחבל שעמד בראש החוליה שביצעה את פיגוע הירי בחוות גלעד לפני כשלושה שבועות. * עיקר הפעילות מתבצעת בכפר בורקין, שם הכוחות עברו בין הבתים ועצרו עד כה מספר חשודים בסיוע לרוצחים

דיווח: המשלחת הרוסית באה לאזור כדי למנוע תקיפות ישראליות בלבנון ובסוריה

ביקור המשלחת הרוסית הביטחונית הבכירה בישראל נועד לשכנע את ישראל שלא להנחית מהלומה צבאית נגד מפעלי טילים איראניים בדרום לבנון ובסוריה *  בכירים רוסים שנפגשו עם ההנהגה הפלסטינית ברמאללה אמרו כי ביקורם בא בעקבות איום בתקיפה נגד מטרות איראניות שהשמיע רה"מ נתניהו בפני הנשיא פוטין בפגישתם (א-שרק אל-אווסט)

באישור קהיר: ישראל תקפה יותר ממאה פעם כוחות דעא"ש בסיני בשנתיים האחרונות

במשך יותר משנתיים ביצעו מטוסי חיל האוויר הישראלי תקיפות נגד פעילי המדינה האסלאמית בסיני לפחות 100 פעמים באדמת מצרים באישור ההנהגה בקהיר * לפי התחקיר, ישראל תקפה במצרים במטוסי קרב, מסוקים ומטוסים ללא טייס. התקיפות נעשו כדי לעצור את לוחמי הג'יהאד מעבר לגבול, שעמם התקשתה מצרים להתמודד (ניו יורק טיימס)

דיווח ערבי: אסד נוסף לרשימת החיסול של המוסד

דיווח בכווית: יחידת קיסריה של המוסד הכניסה את נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, לרשימת היעדים לחיסול * על פי הדיווח, היחידה האחראית להתנקשויות של המוסד, הציבה את בשאר אל-אסד ברשימת יעדי ההתנקשויות, לאור איומיו האחרונים לפגוע במקומות רגישים בישראל. (א-ג'רידה)

    סגן מפקד משמרות המהפכה האיראניות, הגנרל חוסין סלמי, בריאיון לתוכנית תקשורת במדינה: "מערך הטילים של איראן מוגן בפני התקפות של האויב"  (חדשות10)

    בנט על חיזבאללה: "התחמשות בטילים מדויקים תמיט אסון על דרום לבנון"

    בחסדי שמים: סוכל ניסיון הברחת מארזים המכילים מרכיבים להכנת חומר נפץ במעבר כרם שלום. המשלוח נועד להעביר ציוד רפואי לרצועת עזה

    דיווח: חיזבאללה רכש קרקעות מדרוזים בלבנון כדי להעביר לשם את מפעלי הטילים * מקורות ערביים מסרו כי הארגון השיעי פועל להעביר את מפעלי הטילים שברשותו לאזורים בהם ישנו רוב דרוזי. כדי להרחיק את החשדות מאזורים הנמצאים תחת השפעתו. כך מדווח העיתוון הכוויתי אלג'רידה.

    רקטה שוגרה מרצועת עזה לעבר ישראל ; בתגובה תקף חיל האוויר שתי מטרות חמאס * רקטה שוגרה בערב שבת מרצועת עזה לעבר ישראל ונפלה בשטח פתוח במועצה אזורית שער הנגב. בתגובה תקף חיל האוויר שתי מטרות שונות באתר המשמש כמתחם צבאי של החמאס

מדיני

ארה"ב הציגה לפלסטינים תכנית חדשה להסדר השלום – אבו דיס תשמש כבירה הפלסטינית

דיווח: ההנהגה הפלסטינית קיבלה לידיה את פרטי התוכנית האמריקנית לשלום במזרת התיכון * לפי הדיווח, הוצע כי אבו דיס תשמש כבירה הפלסטינית,  וכי שכונות ערביות במזרח ירושלים שאין בהן נוכחות ישראלית יועברו לצד הפלסטיני * אבו מאזן הציג תכנית אחרת והתעקש על ירושלים – אך נדחה *  השליח האמריקני למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט הודיע לקונסולים אירופאיים המוצבים בירושלים כי תוכנית השלום של טראמפ המכונה "עסקת המאה" נמצאת בשלביה האחרונים וכי היא תפורסם בקרוב. במהלך השיחה אמר כי "הפלסטינים אינם הצד המחליט" (אל-חיאת)

אבו מאזן הורה לממשלתו להכין תוכנית לניתוק כל הקשרים עם ישראל

הוועד הפועל של אש"ף התכנס ברמאללה, לקראת נאומו הצפוי של יו"ר הרשות באו"ם. בין השאר הוחלט לפנות למועצת הביטחון על מנת להיאבק בהכרת טראמפ בירושלים * הוועד הפועל גם דרש להקים ועד עליון ליישום ההחלטה על הקפאת היחסים עם ישראל כולל בתחומי הביטחון והכלכלה, עד שזו תכיר בפלסטין בגבולות 1967 ותקפיא את הבנייה בהתנחלויות * ההנהגה הפלסטינית תידרש לפנות לבית הדין הבינלאומי בהאג

הפלסטינים זועמים: "הטענה שאנו לא מוכנים לשוב למו"מ – הסתה פרועה"

דובר הרשות הפלסטינית תוקף את הממשל האמריקאי בעקבות האשמות שהשמיע גורם אמריקאי כלפי אבו מאזן: "מדובר בחוסר אחריות" (מעריב)

ממשלת גרמניה: "מדיניות ההתנחלויות מנוגדת לחוק הבינ"ל"

הקהילה היהודית בגרמניה זועמת לאחר שהודלפו קווי היסוד של הממשלה הגרמנית המתהווה * בניגוד לשתי ממשלותיה האחרונות של מרקל, לא תהיה התייחסות לזהות היהודית (ישראל היום)

חוץ

טראמפ אישר לפרסם מזכר של ראש וועדת המודיעין של הסנאט המאשים את ה-FBI בהטיה פוליטית – "ה-FBI ביצע פוליטיזציה בחקירת הקשרים עם רוסיה"

בתזכיר מסווג שחובר על ידי ראש וועדת המודיעין של הסנאט נטען כי הבולשת הפדרלית אישרה להאזין ולחקור בכירים במטה הנשיא, כחלק מחקירת המעורבות הרוסית. על פי הנטען בכירים במערכת אכיפת החוק הטעו שופט ביודעין בכדי להוציא צו מעקב נגד יועץ לטראמפ

– לקראת החלטתו לפרסם את המזכר בו טענות שהארגון עקב אחריו שלא כדין בפרשת המעורבות הרוסית, תקף הנשיא את צמרת ה-FBI ומשרד המשפטים: "הפכו את תהליך החקירה לפוליטי" "ציד המכשפות הרוסי נמשך, לא היו שיבושים ולאחר שנה של חיפושים הם לא מצאו כלום"

– מחבר המזכר על ה-FBI: "אין ראיות לקשירת קשר בין ממשל טראמפ לרוסיה"

– הבית הלבן הבהיר כי אין לא צפויים שינויים או פיטורים בעקבות פרסום המזכר

– התובע הכללי של ארה"ב: יש לי ביטחון מלא בחוקרים

– ג'יימס קומי, ראש ה-FBI לשעבר על פרסום המזכר התוקף את התנהלות הארגון: "תזכירים מזויפים ומטעים הרסו את האמון של קהילת המודיעין וחשפו ללא חשש חקירה מסווגת של אזרח אמריקני"

– טראמפ: "אחרי שנים רבות יש עלייה במשכורות – אבל מדברים רק על רוסיה, רוסיה, רוסיה". "ה-FBI הפך לכלי בידיי מתנגדיי"

מטוס רוסי הופל ע"י אל קעידה ליד אידליב בדרכו חזרה מתקיפה, הטייס נשבה ; רוסיה: תקפנו בתגובה וחיסלנו עשרות מורדים

מטוס קרב רוסי מדגם סוחוי 25 שהפציץ באידליב הופל על ידי כוחות המורדים, בצפון המדינה. הקבוצה הג'יהאדיסטית תחריר א-שאם, המקושרת לסניף של ארגון אל-קאעידה שפעל בעבר במדינה, קיבלה אחריות על יירוט מטוס הקרב הרוסי בסוריה * הרוסים טענו שהטייס נהרג, אך ארגון שומרי זכויות אדם בסוריה היושב בלונדון טוען כי הטייס הצליח להיפלט מכלי הטיס ונשבה על ידי כוחות המורדים סמוך לעיירה אל סובול שבמזרח המובלעת * מיד לאחר הפלת המטוס הותקפו מעוזי המורדים באזור וחוסלו 30 מהם, כך לפי הודעת משרד ההגנה הרוסי

    האקר רוסי שניהל רשת ענק של מתקפות סייבר הוסגר מספרד לארה"ב

    ארה"ב הטילה סנקציות כלכליות על שישה אנשים פרטיים ושבע חברות הקשורים לארגון חיזבאללה  * הממשל האמריקני הטיל סנקציות חדשות על שישה אנשים ושבע חברות הקשורות לארגון הטרור חיזבאללה. זאת על מנת לפגוע במימון של נסראללה ואנשיו ולמגר את ההתבססות האירנית במזרח התיכון * בכיר בממשל: "זהו הגל הראשון"

    ארה"ב: מושל מדינת ניו יורק אמר, כי הוא מתבייש שארצו לא הצליחה לסייע לפוארטו ריקו להתאושש מהר יותר מסופת ההוריקן שפקדה אותה בשנה שעברה. * לדבריו, בכירים בממשל טראמפ הפגינו זלזול כלפי תושבי האי בכך שלא סייעו להם יותר, ועל הממשל להקצות סכומים גדולים יותר של כסף למימון השיקום

    ונצואלה: מפלגת השלטון בחרה במדורו כמועמד לנשיאות

    מצרים: צבא מצרים טוען כי במהלך פעילות בצפון סיני נגד דאע"ש, הרסו הכוחות מנהרה של הארגון, החרימו 4 מכוניות שטח עמוסות חומר נפץ, ועצרו פעילי טרור רבים

    סוריה: 8 חיילים טורקים נהרגו בקרבות נגד הכורדים בצפון המדינה * 8 חיילים טורקים נהרגו הלילה בפיצוץ טנק של המילציה הכורדית בסוריה במחוז עפרין, שבצפון המדינה * ראש ממשלת טורקיה מסר כי מאז פתחה ארצו במבצע צבאי נגד הכורדים בצפון סוריה בשבוע שעבר נורו לשטח המדינה 82 רקטות. * הכורדים מכחישים שהוא פוגע באזרחים: "פועלים נגד מטרות לא אזרחיות" * ארדואן על המבצע הצבאי נגד הכורדים: "לא חומדים את שטחה של סוריה" * הנשיא ארדואן הכריז כי 815 כורדים נהרגו

    – סוריה: בניגוד לטענות ארה"ב – לא השתמשנו בנשק כימי * שר ההגנה האמריקני אמר בתדרוך לכתבים כי ממשלת סוריה השתמשה בגז כלור באופן תדיר במסגרת מלחמת האזרחים בסוריה. בנוסף אמר מאטיס כי לא נמצאו עדיין עדויות לשימוש בגז עצבים מסוג "סרין" מצד השלטון הסורי – אך החשדות לעניין נבדקים

    סין: דיווח: ארבעה הרוגים בפיצוץ במפעל כימי בדרום המדינה

    צרפת: אלפים הפגינו להגדלת האוטונומיה של האי קורסיקה

    קוריאה: האו"ם: "צפון קוריאה הרוויחה 200 מיליון דולר מייצוא פחם ונשק" * פקחים של האו"ם מצאו עדויות למשלוחי נשק לבורמה וחומרים לבניית מפעלים כימיים לסוריה. בנוסף, פיונגיאנג המשיכה להשתמש במסמכים מזויפים כדי להוביל סחורה בעולם בניגוד לסנקציות *  פיונגיאנג הרוויחה גם ממסחר בנשק עם סוריה ומיינמאר

    – ראש שירות הביון הפדרלי הגרמני: "פיונגיאנג רכשה חלקים לתוכנית הגרעין דרך השגרירות בברלין" * הנס גאורג-מאסן סיפר בתוכנית שתשודר בערוץ NDR כי קוריאה הצפונית ניצלה את הקונסוליה שלה במדינה לרכישת ציוד וטכנולוגיה עבור תוכנית הגרעין שלה – "איננו יכולים להבטיח שנוכל למנוע זאת בעתיד", אמר.

    – הבית הלבן: טראמפ שוחח עם נשיא דרום קוריאה על זכויות אדם בפיונגיאנג * טראמפ והנשיא הדרום קוריאני הסכימו בשיחה ביניהם כי צריך להגביר את הלחץ הבינ"ל נגד התגרענות קוריאה הצפונית

    רוסיה: פוטין: "אם לא איבחר שוב לנשיא, אעבוד בחקלאות" * בחודש הבא ייערכו הבחירות לנשיאות ברוסיה, ולנשיא המכהן פוטין כבר יש תכניות אם איכשהו הוא לא ייבחר לתפקיד בפעם הרביעית ברציפות – לעבוד כחוואי. "אני אתחיל לעבוד כנהג קומביין יום אחרי הבחירות", הצהיר, למרות שהוא יודע שהוא צפוי לנצח כמעט בוודאות (החדשות)

כלכלה

רשות ההגבלים מקדמת: בתי העסק יקבלו את הכסף מחברות האשראי מדי יום, במקום אחת לחודש;  חברות האשראי מאיימות לדרוש ריבית גבוהה מהצרכנים

רשות ההגבלים יוזמת רפורמה בענף כרטיסי האשראי: בתי העסק יקבלו את הכסף מחברות האשראי מדי יום, במקום אחת לחודש.   – המעבר לסליקה יומית יזרים כסף לבתי העסק מהר יותר. לעסקים גדולים, כמו רשתות המרכולים הגדולות, הוא יכול לסייע באמצעות חיסכון משמעותי בעלויות המימון. * סליקה יומית פירושה שהעברת הכספים לבתי עסק בגין עסקות בכרטיסי אשראי תתבצע בתוך יום אחד – בעוד כיום בתי העסק מקבלים את התשלום פעם בחודש. * לפי הסליקה החודשית הנהוגה כיום, לקוח שמבצע עסקה בכרטיס אשראי אינו מחויב בגינה באופן מיידי, אלא רק במועד החיוב החודשי של כרטיס האשראי שלו. למשל, מי שערך קניות במרכול ב-3 בחודש, עשוי לשלם עליהן בפועל רק ב-2 בחודש הבא. הצרכנים אינם משלמים ריבית תמורת האשראי הזה. הם נהנים בממוצע מ-17 יום של אשראי, והם אמורים להביא זאת בחשבון בעת תכנון התזרים החודשי שלהם (דה מרקר)

    בנק ישראל מזהיר: בשבועות האחרונים היו נסיונות דיגיטאליים להונאה של לקוחות הבנקים * בשבועות האחרונים בוצעו ניסיונות גניבת פרטים אישיים של לקוחות תוך התחזות לחברת PayPal המשמשת בין היתר לבצע תשלומים על רכישות ברשת המקוונת, בארץ ובעולם. בניסיונות אלו הצליחו התוקפים לגרום לבנקים נזק כספי מזערי בהיקף של כמה עשרות אלפי שקלים, אך לא נגרם נזק ללקוחות

    הבנקים הגדולים בארה"ב אוסרים לרכוש ביטקוין בכרטיסי אשראי שלהם * הביטקוין איבד יותר ממחצית מערכו בחודש וחצי האחרון, על רקע הגברת הרגולציה על מטבעות דיגיטליים בכל העולם (בלומברג)

אנטישמיות

אנטישמיות בבלגיה: נהג מוסלמי נעצר בחשד שניסה לדרוס שני חרדים בדרך לבית הכנסת

משטרת אנטוורפן שבבלגיה עצרה נהג ממוצא מוסלמי, שעל פי החשד ניסה לדרוס בשבת בבוקר אב חרדי ובנו כל המדרכה סמוך לבית הכנסת המקומי. בחסדי שמים, השניים הצליחו לקפוץ לאחור ולהתחמק מהרכב והם לא נפגעו. * המשטרה עצרה את הנהג

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן