Skip to content

צה"ל: תושב יריחו שהוכה בידי חיילי צה"ל מת משאיפת גז

לטענת הצבא יאסין אסראדיח, תושב יריחו מת משאיפת גז מדמיע לאחר שהסתער על החילים – אלא שתיעוד האירוע מראה כי הוא רץ במעלה הרחוב, הוכה בקתות רובים ונבעט כשהוא שרוע על הדרך בטרם נאזק ומת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל טוען כי מותו של יאסין אסראדיח בן 36 אתמול (חמישי) ביריחו, קרה לאחר ונחשף לגז שגרם למותו.  על פי תחקיר ראשוני עולה כי הפלסטיני רץ לעבר הכוח עם מוט ברזל אך נעצר, והוחזק בעודו אזוק באותו אזור שאליו ירו הכוחות אמצעים לפיזור הפגנות ובשלב זה נפגע משאיפת גז ומת.
התחקיר לא מתייחס לפרטים העולים מהסרטון שפורסם אתמול במגפון ובו נראים החיילים מכים באמצעות קתות הרובים ובועטים באסראדיח בעודו שרוע על הריצפה.

(צילומי מסך)
(צילומי מסך)

 על פי הצבא מהתחקיר שפורסם היום (שישי), התפתחה במקום הפרת סדר של כ-50 פלסטינים שיידו אבנים, הבעירו צמיגים וזרקו בקבוקי תבערה לעבר הכוחות. "במהלך האירוע רץ מחבל עם מוט ברזל בידו לעבר הכוח. הכוח ביצע ירי לעברו ממנו ככל הנראה לא נפגע. לאחר מכן הפעילו החיילים כוח על מנת לעצרו. במהלך אירוע זה אף ניסה המחבל לאחוז ולחטוף את נשקו של אחד החיילים. החיילים עצרו את המחבל ואזקו אותו, והוא נבדק על ידי חובשת בנקודה שקבעה שמצבו תקין. לאחר מכן, המשיך הכוח להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות לכיוון הפרת הסדר בסמוך למקום בו הוחזק המחבל, ונראה שהוא נחשף לגז שיתכן שאף גרם למותו. מצבו הרפואי התדרדר הוא פונה וטופל על ידי כוח צה״ל שלבסוף קבע את מותו. בחיפוש התברר כי המחבל נשא על גופו סכין", כך צה"ל. עוד נמסר כי נפתחה חקירת מצ״ח במסגרתה ייבחנו נסיבות מותו ותבוצע נתיחה בגופתו.  

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן