Skip to content

נציב תלונות הציבור על שופטים: אין פלילים בהתנהלות השופטת פוזננסקי-כץ – ממליץ להעמידה לדין משמעתי

פרופ' אליעזר ריבלין פרסם הערב כי בדק ומצא שאין שום התנהלות פלילית בפרשת המסרונים. יחד עם זאת לא חסך במילים קשות לגבי התנהלות זו . שרת המשפטים ונשיאת העליון לומדות את ההחלטה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נציב תלונות הציבור על השופטים, אליעזר ריבלין, הודיע היום (שלישי) כי לא מצא התנהלות פלילית בכל הקשור להתנהלותה של השופטת פוזננסקי-כץ בפרשיית המסרונים שנחשפה אתמול. ריבלין המליץ להעמיד לדין משמעתי את השופטת פ ולהימנע מלהעמידה לדין פלילי. החלטתו זו הגיעה לאחר שבחן את החומרים כולם ובהתייעצות עם היועץ המשפטי למשלה אביחי מנדלבליט.
שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, מסרו כי לאחר שיעיינו בדו"ח שמסר לידיהן, יקבלו החלטה בעניין. שקד אמרה הבוקר ביחס לפרסום ההתכתבות המלאה בין השניים כי "כשפורסמו כל העובדות, התמונה השתנתה קצת".

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

תוך כך מצא הנציב שורה של "כשלים אישיים ומערכתיים". לדבריו, השופטת פגעה באמון שניתן בה ו"הפרה את כללי האתיקה משלא הקפידה על התנהגות שיש בה כדי לקיים ואף להגביר את האמון בשיטת המשפט בכלל ובמעשה השפיטה בפרט". הוא הוסיף כי "הקשר הישיר בין החוקר המייצג את רשות ניירות הערך, לבין השופטת המטפלת בתיקי הרשות נמשך על פני ימים רבים. עיון בחילופי המסרים במכשירי הטלפון הסלולרי מלמד כי הקשר הישיר בין השופטת לבין החוקר, שהחל בתיאום לוגיסטי, הידרדר חיש קל לכלל דיאלוג פסול".

עו״ד אופיר סטרשנוב, ממשרד כהן סטרשנוב לונדון, המייצג את השופטת פוזננסקי כץ מסר בתגובה להחלטת הנציב כי "הוכח באופן חד משמעי שהשופטת לא פגעה בזכויות החשודים ועורכי דינם, ולחליפת המסרונים יש הסבר פשוט שפרטיו הובאו בפני הנציב.

מדובר בהתכתבות טכנית בין השופטת לנציג רשות ני"ע שנגעה למערכת היחסים בינו לבין נציג המשטרה בנוגע לדיון אשר היה אמור להתקיים בלשכתה במעמד צד אחד, ולא לדיון המעצר שהיה אמור להתקיים באולם המשפט במעמד שני הצדדים".

"בפרשה זו כמו גם בכל דיוני המעצר בהם דנה, שקלה השופטת פוזננסקי כץ כל בקשת מעצר בקפידה והחלטותיה נבעו תמיד משיקולים משפטיים טהורים, ללא כל הטיה או דעה קדומה, ותוך מתן משקל בכורה וחרדת קודש לכבוד האדם וחירותו" מסכם סטרשנוב.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן