Skip to content

סימה לוין "היולי" בגלריה העירונית מגדל המים, נהריה

תערוכה חדשה ויפה, של סימה לוין בגלריית מגדל המים בנהריה, מציגה רישומי ענק מוקפדים ומדויקים המתארים נופים סוריאליסטים של טבע מרגש. לצידם, ניצבים, פסלוני הפורצלן המינאטורים המאפיינים כל כך את עבודתה של לוין. תערוכה מרתקת.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סימה לוין היא אמנית רב תחומית שעובדת ומציגה עבודות בחומרים שונים ובמדיות שונות. אהבתי את עבודותיה בביאנלה לנייר "מצבי קיצון" במוזיאון ארץ ישראל ועוד יותר אהבתי את עבודותיה בתערוכה "רמזים" במרכז לאמנויות ע"ש אפטר-ברר במעלות תרשיחא. לוין, ילידת העיר קישינב, סיימה את לימודיה בביה"ס לאמנות לנוער ע"ש שוסייב. למדה במכללה לעיצוב וציור ע"ש ראפין ועלתה ארצה ב-1974, בוגרת מכללה האקדמית "ויצו" חיפה מ- 1979. השתלמה בציור ורישום בהדרכת האמן האנגלי גלן סוהו באוניברסיטת חיפה וכן אצל אלי שמיר- ציור שמן, דורית רינגרט- תחריט, אורנים – המכללה האקדמית לחינוך.

ברישומיה הגדולים של לוין מסבירה אוצרת התערוכה מיכל שחר "ישנה תחושה חזקה של מקום רוחני בתוך טבע ממשי. העבודות צוירו עפ"י צילומים מול הנוף ונראה כאילו הן רודפות את הטבע המשתנה, הישראלי וגם האירופאי בו זמנית. הן מתארות זמן ומקום מכאן ומשם; הצופה רואה בהם לכאורה מבט אחד, רגע בזמן בעוד שבפועל ישנו פרק זמן של מאות מבטים מתמזגים לאפשרויות משתנות, לציר זמן אחר".  בציר הזמן שלה נמצאים ילדות, אהבה לציור, סיפורי פולקלור, געגועים למקום בו גדלה סימה וחוותה דימויים של יערות סבוכים, אדמה, שבילים, מחטים, בעלי חיים.  זיכרונות ילדותה מכלי הפורצלן – האוסף הקלאסי של אימא שלה – עם הצבעוניות המפורטת, העדינות, הקיטשיות הנוסטלגית והרומנטית מתערבבים עם כלי הפורצלן שסימה יוצרת שמתארים טבע כמות שהוא בעדינות אין קץ ובחרדת קודש ממש. העיסוק בחומרים שונים – נייר, אדמה, חומר, פחם בורא עולם שלם מאפס, יצירה חדשה של הטבע ועל כן האוצרת מיכל שמיר בחרה לקרוא לתערוכה "היולי" מושג הקשור לארבעת היסודות מהם נברא העולם: אש ומים ורוח ואדמה. הטרנספורמציה שמייצרת לוין מחומרים אלה, יוצרת מההיולי יצירה חדשה.

אוצרת: מיכל שחר

נעילה: 12 למאי 2018

גלריה מגדל המים, ז'בוטינסקי 12 נהריה.

שעות פתיחה  א, ב, ד 13:00-09:00 ג, ה 13:00-09:00, 19:00-16:00 שבת 14:00-10:00. 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן