Skip to content

עיקר החדשות – יום שלישי 10 באפריל 2018 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה     טראמפ: "ייתכן וההחלטה בנוגע לסוריה תתקבל עוד הלילה; כל האופציות על השולחן, כולל אופציה צבאית" (חוץ)     משחתת אמריקנית הוצבה בים התיכון בסמוך לסוריה; מטוסי קרב רוסיים התקרבו למשחתת האמריקנית (חוץ)     האו"ם דן בעקבות תקיפת אסד נגד המורדים בנשק כימי; רוסיה: אם ארה"ב תתקוף בסוריה, יהיו לכך השלכות חמורות (חוץ)     […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    טראמפ: "ייתכן וההחלטה בנוגע לסוריה תתקבל עוד הלילה; כל האופציות על השולחן, כולל אופציה צבאית" (חוץ)

    משחתת אמריקנית הוצבה בים התיכון בסמוך לסוריה; מטוסי קרב רוסיים התקרבו למשחתת האמריקנית (חוץ)

    האו"ם דן בעקבות תקיפת אסד נגד המורדים בנשק כימי; רוסיה: אם ארה"ב תתקוף בסוריה, יהיו לכך השלכות חמורות (חוץ)

    התקיפה הישראלית בסוריה: בין ההרוגים מפקד מערך המל"טים של משמרות המהפכה האיראניים בסוריה (בטחוני)

    דיווח: ישראל העלתה את הכוננות בבסיסיה לפני התקיפה בסוריה (בטחוני)

    דיווח: משלחת ביטחונית ישראלית איימה בקהיר כי המשך ההפגנות בגבול הרצועה עלול להוביל למלחמה חדשה (בטחוני)

    גרינבלט: אם חמאס יפסיק לאיים על ישראל, הוא ימצא יד מושטת מארה"ב (מדיני)

    חוקרי ה-FBI פשטו על משרדו של עורך הדין האישי של טראמפ ותפסו מסמכים רבים; טראמפ: "ציד מכשפות" (חוץ)

    לראשונה: קים אישר את קיומם של מגעים לקראת מפגש פסגה עם טראמפ (חוץ)

    בפעם השניה בתוך שבועיים: בחסדי שמים סוכל נסיון המשטרה הצבאית לחטוף 2 בני ישיבה בטבריה עקב התנגדותם לגיוס חרדים (חרדים)

תחזית מזג האוויר

שלישי(10/4): הטמפרטורות ירדו מעט ויהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

גשם קל בבוקר מצפון הארץ עד צפון הנגב ללא מזרח מרכז הארץ.

בשעות הצהריים הגשם יתחזק מעט וירד גם באזור ירושלים ויחלש בערב. בוקר מעונן חלקית עד מעונן.

בשעות הצהריים הגשם יתחזק מעט וייחלש שוב בערב.

מחר – רביעי(11/4): קרמהרגיללעונהב-2 מעלות.

גשם קל בצהריים באזור הגולן.

חדשות

    בנט ושקד פנו למזכיר הממשלה לקדם חוק עוקף בג"ץ בנושא מבקשי המקלט * השניים פנו למזכיר הממשלה צחי ברוורמן לכנס את ועדת השרים לחקיקה כדי לקדם את "פסקת ההתגברות" כבר ביום רביעי, על רקע משבר מבקשי המקלט. למרות זאת, ברוורמן סירב בטענה כי ראש הממשלה "רוצה ללמוד את הנושא" (וואלה)

    הערכה: כחלון לא יוכל להוריד מסים * למרות ששר האוצר, משה כחלון, קיווה להוריד מיסים נראה שהמטרה לא תתאפשר בשלב זה. לפי הנתונים שפרסם החשב הכללי משרד האוצר, עולה כי לא נרשמו עודפי גבייה ברבעון הראשון של השנה – התנאי שהציב כחלון להפחתת מסים שישית מאז מינויו לתפקיד. בנוסף, מפגישת הדרגים המקצועיים במשרד האוצר עולה שבתום הרבעון הראשון של השנה העודף בקופת המדינה עומד על 700 מיליון שקלים, במקום 2 מיליארד שצפו במשרד

    לאחר עיכוב ממושך, עד סוף 2018: תוקם יחידה משטרתית שתלחם בתאונות העבודה באתרי הבנייה * ריבוי התאונות באתרי בנייה הביא את המשטרה להקים יחידה ייעודית לחקירת תאונות בנייה, שנתיים לאחר שפרקליט המדינה שי ניצן המליץ להקים אותה. * היחידה תקום על רקע המחדלים הקשים בחקירות התאונות ובשל מספר כתבי האישום הנמוך. היועמ"ש וארגונים חברתיים התריעו על העיכוב בהקמתה

    פעילי ימין מתכננים להפגין היום באום אל פחם ולקרוא לסגירת המסגד ממנו יצאו המחבלים בפיגוע בהר הבית * לאחר שהמשטרה חזרה בה מהאישור להפגנה: פעילי הארגון הימני "עוצמה יהודית" יגיעו לאום אל פחם על מנת לקרוא לסגירת המסגד ממנו יצאו המחבלים בפיגוע בהר הבית, על אף איסור המשטרה בשל המצב הביטחוני * העירייה בתגובה: "לא נאפשר לאנשי הימין הגזענים להיכנס לעיר שלנו ולזהם את טוהר אדמתנו".

בטחוני

התקיפה הישראלית בסוריה: בין ההרוגים מפקד מערך המל"טים של משמרות המהפכה האיראניים בסוריה

למרות שבאופן רשמי ישראל לא מגיבה לדיווחים לפיהם היא עומדת מאחורי התקיפה על בסיס T-4, בו נהרגו 14, ביניהם בכיר במשמרות המהפכה האיראנים שעמד בראש מערך המל"טים של איראן בסוריה. שני בכירים אמריקנים אישרו ל-NBC כי "ישראל היא האחראית על תקיפת הטילים בבסיס בסוריה, ארה"ב עודכנה מבעוד מועד על התקיפה"

– לפי מקורות ביטחוניים, אנשי הצבא הרוסי עזבו את בסיס T-4 אתמול בלילה לאחר שהוזהרו מפני תקיפה, כך מדווח עיתונאי "הטלגרף" הבריטי (כאן)

– דובר הקרמלין על התקיפה בסוריה שמיוחסת לישראל: "ישראל לא התריעה על התקיפה, למרות שבסיס יכלו להיות חיילים רוסים, זה מעלה הרבה דאגות בשבילנו" * חבר פרלמנט רוסי אמר בראיון לרשת אל-מיאדין המזוהה עם חיזבאללה כי רוסיה פנתה לישראל באמצעות משרדי ההגנה והחוץ בדרישה לקבל הסבר על התקיפה * שר החוץ הרוסי אמר כי התקיפה מהווה הסלמה מסוכנת שעלולה לסבך את המצב.

– משרד החוץ האירני: מגנים בתוקף את התקיפה הישראלית בסוריה – "התקיפה – ניסיון להסיט את הדיון מהטרגדיה בעזה", "התקיפה הישראלית נועדה כדי לחזק את 'הטרוריסטים'. היא מסבכת את התנאים באזור ואת המשוואות באזור"

– סוריה בהצהרה שנמסרה למזכ"ל האו"ם: "סוריה מזהירה את ישראל מהתקפות נוספות ומתמיכה בארגוני הטרור"

דיווח: ישראל העלתה את הכוננות בבסיסיה לפני התקיפה בסוריה

בחדשות "אל-ג'רידה" הכווייתי דווח כי ישראל הכריזה שעות ספורות לפני התקיפה על העלאת הכוננות בשדות התעופה הצבאיים בצפון ובדרום בשל חשש מתגובה אפשרית.

דיווח: משלחת ביטחונית ישראלית איימה בקהיר כי המשך ההפגנות בגבול הרצועה עלול להוביל למלחמה חדשה

העיתון הערבי אל-ערבי אלג'דיד: משלחת ביטחונית ישראלית ביקרה בקהיר ודנה עם בכירים מהמודיעין המצרי בדרכים להגבלת תהלוכות השיבה ברצועת עזה. על פי הדיווח, חברי המשלחת הישראלית הזהירו כי המשך ההפגנות בגבול הרצועה עלול להוביל למלחמה חדשה

– יו"ר הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה בעת ביקורו באוהלי צעדת השיבה: "העם הפלסטיני ימשיך בתהלוכות השיבה יום אחר יום, שבוע אחר שבוע – עד שיושגו מטרותיה. אנחנו בשלב חדש במערכה, בעזרת הצעדה העולם כולו ראה את ההשמדה שמתבצעת בילדים ובנשים שלנו. נמשיך ב'צעדת השיבה ושבירת המצור' עד שנשיג את מטרותינו"

    מת מפצעיו המחבל שביצע את פיגוע הדקירה סמוך למישור אדומים * המחבל חוסל על ידי עובר אורח שהבחין בו רץ אחרי אזרח כשהוא אוחז בידו מברג גדול ומנסה לדקור אותו.

מדיני

אחרי התקיפה בסוריה | בכיר רוסי: אין משבר עם ישראל, שיתוף הפעולה נמשך כרגיל

נוכח ההודעות החריפות ממוסקבה בכיר רוסי מבקש להמעיט במשמעות המשבר עם ישראל ולהבהיר כי שתי המדינות מוסיפות לשתף פעולה (החדשות)

גרינבלט: אם חמאס יפסיק לאיים על ישראל, הוא ימצא יד מושטת מארה"ב

השליח המיוחד של ארה"ב לתהליך השלום במזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט אמר כי "כאשר ההנהגה בעזה תעצור את התוקפנות ותפסיק לאיים על שכנותיה, היא תמצא יד מושטת מארצות הברית שתהיה מוכנה לשפר את חייהם של תושבי עזה". (MivzakLive)

    ההפגנות בגבול הרצועה: משרד החוץ הצרפתי: "מגנים את הירי חסר ההבחנה של ישראל במהלך דיכוי ההפגנות ברצועת עזה, יש לשפוך אור על אירועים אלה; שימוש בכוח חייב להיות פרופורציונלי, בהתאם לחוק הבינלאומי ההומניטרי"

    – שר החוץ הרוסי: "השימוש הישראלי בכוח נגד פלסטינים בלתי מתקבל על הדעת"

    התקיפה הכימית בסוריה: משרד החוץ: "ישראל מגנה בחריפות את התקיפה בנשק כימי, המשטר הסורי ממשיך לבצע פשעים נגד האנושות תוך שימוש באמצעי אסור זה. בכך סוריה מפרה ברגל גסה את התחייבויותיה ואת החלטות הקהילה הבינ"ל בסוגיה"

    הונגריה: נתניהו התקשר לראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, בירך אותו על ניצחונו בבחירות והזמין אותו לבקר בישראל בקרוב. נתניהו הוא המנהיג הזר הראשון שהתקשר לאורבן מאז ניצחונו בבחירות אמש

חוץ

טראמפ: "ייתכן וההחלטה בנוגע לסוריה תתקבל עוד הלילה; כל האופציות על השולחן, כולל אופציה צבאית"

טראמפ: בוחן יחד עם בכירים בצבא את התגובה למתקפה הכימית בסוריה. "ההחלטה תהיה אפקטיבית ותתקבל עוד הלילה. לארה"ב יש הרבה אפשרויות צבאיות בסוריה" * בפתח ישיבת הקבינט התייחס טראמפ למתקפה הכימית בסוריה וגינה את המעשים, שהובילו לעשרות אזרחים הרוגים, "זה היה מחריד. זה היה נורא. אסור לתת לזה לקרות", אמר טראמפ. והוסיף: "נקבל החלטות משמעותיות שיבוצעו תוך 48 שעות, לא מבטלים את האופציה הצבאית" * הגנרלים איתם התייעץ טראמפ אומרים כי מהלומת טילים בודדת נגד אסד איננה תגובה מספקת וההערכה בוושינגטון היא שאחרי סיום הקרבות ממזרח לדמשק יפנו אסד והאיראנים לגבול ישראל וירדן

– מזכיר ההגנה האמריקני, ג׳יימס מאטיס: "ארה"ב אינה מורידה מעל הפרק שום אפשרות בנוגע לתגובה להתקפת הנשק הכימי של אסד. השאלה הראשונה היא כיצד הגיע נשק כימי לידיו של אסד, בשעה שרוסיה אמורה לשמש כערבה להסכם בו התחייב המשטר הסורי להתפרק מנשקו הכימי?"

– הבית הלבן: המתקפה הכימית בסוריה תואמת תקיפות קודמות של אסד, הרוסים בגדו במחויבותם למנוע נשק כימי בסוריה

– הקרמלין: "מסוכן להגיע למסקנות בקשר לתקיפה הכימית בסוריה ללא ראיות" * גורמים בצבא הרוסי: אין ראיות לשימוש בנשק כימי במתקפה שהתרחשה בעיר דומא בסוריה

– בריטניה: "נגיב למתקפת הגז בסוריה באופן משותף עם בעלות בריתנו"

– ח"כ עפר שלח: "ב-2012 אמר לי הרמטכ״ל דאז בני גנץ, בשיחה פרטית: 'יום אחד נצטרך לתת לעצמנו דין וחשבון מה עשינו בזמן שמעבר לגבול שלנו מתחולל טבח'. היום אני משוכנע שהיינו צריכים לפעול מזמן"

משחתת אמריקנית הוצבה בים התיכון בסמוך לסוריה; מטוסי קרב רוסיים התקרבו למשחתת האמריקנית

משחתת אמריקנית החמושה בעשרות טילי טומהוק נמצאת בדרכה מקפריסין לעבר סוריה, במרחק של 100 קילומטרים מטרטוס, עיר הנמל הסורית. * מטוסי קרב רוסיים התקרבו למשחתת האמריקנית * במקביל, ברשתות החברתיות מדווח על פעילות אינטנסיבית מאוד גדולה של מטוסי קרב רוסים בשמי מערב ומזרח סוריה. על פי הדיווחים מדובר בשני מטוסים A-50. כמו כן נמסר על פעילות אינטנסיבית של כלי טיס רוסים וסורים גם באזור חומס.

האו"ם דן בעקבות תקיפת אסד נגד המורדים בנשק כימי; רוסיה: אם ארה"ב תתקוף בסוריה, יהיו לכך השלכות חמורות

הארגון למניעת הפצת נשק כימי צפוי לאסוף מידע על ההתקפה שבוצעה בשבת האחרונה בדומא, לבחינת האפשרות שנעשה שימוש בנשק שכזה. ארגון הסיוע הרפואי בסוריה UOSSM טוען כי 60 בני אדם נהרגו בתקיפה ויותר מ-1,000 נפצעו * שגרירת ארה"ב באו"ם מעוניינת כי מועצת הביטחון תצביע במהלך היום על טיוטת החלטה שהגישה ארה"ב, שמציעה חקירה בנוגע לאחריות על התקיפה הכימית בסוריה

– שגריר רוסיה באו"ם, הזהיר כי אם ארה"ב תתקוף בסוריה יהיו לכך השלכות חמורות. בדיון חירום במועצת הביטחון של האו"ם בעקבות התקיפה הכימית בסוריה בסוף השבוע, הכחיש נבנזיה כי משטר אסד השתמש בנשק כימי, והוסיף: "כבר הודענו לארה"ב כי לשימוש בכוח בתואנה שקרית נגד סוריה, שבה פועלים חיילים רוסים לבקשת הממשלה המוכרת במדינה, עלולות להיות השלכות חמורות".

– שגרירת ארה"ב באו"ם: "ידיה של רוסיה מגואלות בדמם של ילדים סורים" * שגרירת ארה"ב לאו"ם, אמרה בדיון מועצת הביטחון על המצב בסוריה: "ההיסטוריה תשפוט אם מועצת הביטחון של האו"ם פעלה כראוי או לא, ואם לא – ארה"ב תפעל", "רוסיה ואיראן תומכות באסד ללא היסוס, מועצת הביטחון לא עשתה דבר מאז התקיפה שהתרחשה לפני שנה"

– שליח האו"ם לסוריה: "האו"ם לא יכול לאשר או לקבוע באופן עצמאי מי אחראי לתקיפה בסוריה, אך אנחנו מפצירים בכל הצדדים להפגין איפוק, להימנע מהסלמה ומעימותים"

חוקרי ה-FBI פשטו על משרדו של עורך הדין האישי של טראמפ ותפסו מסמכים רבים; טראמפ: "ציד מכשפות"

חוקרי ה- FBI פשטו על המשרדים של עורך הדין האישי הוותיק של הנשיא טראמפ, מייקל כהן, ואספו מסמכים והקלטות הקשורים למספר תיקים המיוצגים ע"י מייקל כהן. * תובעים פדרליים במנהטן קבלו את צו החיפוש לאחר קבלת הפניה של החוקר המיוחד רוברט מולר * בניו יורק טיימס דווח כי הפשיטה לא קשורה ישירות לחקירת התערבות רוסיה בבחירות, אך כנראה נבעה ממנה. * פרקליטו של כהן הגיב כי מדובר ב"חיפוש שאינו הולם ומיותר"

– הנשיא האמריקני: "פעולה מבישה וציד מכשפות מוחלט. הצוות של מולר הוא הקבוצה המשוחדת ביותר של אנשים". הוא הוסיף כי סשנס לא היה צריך לשחרר את עצמו מפיקוח על חקירת המעורבות הרוסית בבחירות (רויטרס).

לראשונה: קים אישר את קיומם של מגעים לקראת מפגש פסגה עם טראמפ

מנהיג קוריאה הצפונית עידכן את חברי מפלגת הפועלים במדינתו על תוצאות אפשריות של השיחות העתידיות עם נשיא ארצות הברית ועם מנהיג קוריאה הדרומית. בתחילת השבוע דווח כי פיונגיאנג הבהירה לארה"ב בפעם הראשונה כי היא מוכנה לדון בפירוז חצי האי הקוריאני

    שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב נפגש עם דיפלומטים רוסים שגורשו ממדינות המערב בשל פרשת הרעלת המרגל הרוסי בבריטניה

    דיווח: המרגל הרוסי ובתו ייכנסו לתוכנית להגנת עדים * על פי ההערכות רוסיה עדיין מעוניינת בחיסולם

    סין: "מתנגדים להחלטת ארצות הברית למכור נשק לטייוואן" * סין מתנגדת להחלטת ארצות הברית למכור נשק לטייוואן, כך נמסר ממשרד ההגנה בבייג'ינג. ממשל טראמפ אישר בשבוע שעבר לחברות אמריקאיות למכור לטייוואן טכנולוגיה שתאפשר בניית צוללות. משרד ההגנה הסיני דרש כי וושינגטון "תעצור את כל צורות הקשרים הצבאיים ומכירות הנשק בין ארצות הברית לטייוואן". (מעריב)

    בריטניה: מחיר האנטישמיות: גל עזיבה במפלגת 'הלייבור' * למעלה מ־17 אלף חברי מפלגת ה'לייבור' הבריטית פרשו ממנה בשלושת החודשים האחרונים. * לפי הדיווח ב'טיימס' הלונדוני, מפלגת העבודה הבריטית הפסידה שלושה אחוזים ממספר חברי המפלגה מאז תחילת השנה האזרחית. רק בשבוע שעבר הודיעו מאות חברי הלייבור על פרישה ויותר מ-3,000 חברים אחרים לא חידשו את תשלום דמי החבר (ערוץ 7)

    גרמניה: חברת התעופה הגרמנית "לופטהנזה" הודיעה על שביתה החל מהיום בין השעות 18:00-05:00. במסגרת השביתה יבוטלו כ-800 טיסות מתוך 1,600 טיסות המתוכננות בלוח הזמנים היום. ביטול הטיסות ישפיע על כ-90,000 נוסעים, בינהם ישראלים

    – גרמניה מודאגת: "ברלין עלולה להישאר בלי נמל תעופה" * בניית השדה ברלין-ברנדבורג מתעכבת בשמונה שנים והפכה לבדיחה, והנמל הוותיק טגל צפוי להיסגר ב-2020. שר התחבורה מזהיר: "לא יהיה נמל בעיר". (רויטרס)

    הודו: 24 ילדים ו-3 מבוגרים נהרגו בהידרדרות אוטובוס מהר

    סוריה: דיווח בסוריה: מעל 50 אלף איש צפויים לעזוב את דומא בימים הקרובים במסגרת עסקה בין המורדים לשלטון אסד. בתמורה המורדים בעיר ישחחרו 200 בני ערובה

    קוריאה: כתב אישום באשמת שחיתות הוגש נגד עוד נשיא דרום קוריאה לשעבר * הנשיא לשעבר לי מיונג-פאק מואשם במעילה ובשוחד בסכום של מיליוני דולרים. הוא מצטרף לרשימה ארוכה של מנהיגים שמוצאים את עצמם בבית המשפט, כחלק ממאבקה של סיאול בשחיתות השלטונית

פרסום ושיווק

    דחייה במועד סגירת מכרז הפרסום של דואר ישראל * הדחייה מתרחשת יום לפני תאריך המועד המקורי, שהיה אמור להיות היום * תקציב הפרסום של דואר ישראל, העומד על כ-9 מיליון שקל בשנה, מטופל ב-10 השנים האחרונות ע"י גליקמן-שמיר-סמסונוב (גלובס)

כלכלה

    מפעל טבע באשדוד ייסגר תוך שנה; 175 עובדים יפוטרו * מפעל טבע באשדוד צפוי להיסגר סופית, לאר שהחברה לא הצליחה למצוא רוכש למפעל. * העובדים זומנו לשיחת עדכון. ויחלו להיות מזומנים לשימועים בחודשים הקרובים, * הסגירה הסופית במרץ 2019 * יו"ר ההסתדרות: "הנהלת טבע החליטה לעשות חיסול ממוקד למפעליה בארץ"

    "הגירעון התקציבי של ארה"ב יעבור את רף טריליון הדולרים כבר ב-2020 – מוקדם מהתחזיות" * דו"ח של משרד התקציב של הקונגרס (CBO) מעלה כי הגירעון התקציבי של ארה"ב יעבור את רף טריליון הדולרים עד 2020, מוקדם יותר לעומת התחזיות שצפו גירעון תקציבי כזה ב-2022 (בלומברג)

    חברת הנפט הממלכתית של סעודיה חתמה על 8 עסקאות בסך של 10 מיליארד דולרים עם חברות צרפתיות

בעולם

    שליח דרום קוריאני למנהיג צפון קוריאה: "כדאי שתפסיק לעשן" * יו"ר הסוכנות לביטחון לאומי של דרום קוריאה הסתכן בלעורר את חמתו של שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, כשאמר לו במהלך ארוחת ערב רשמית בבירה פיוניאנג כי עליו לשקול להפסיק לעשן. קים ומפקד שירותי הביון של ארצו נאלמו דום באובדן מילים מוחלט * אשת השליט הצילה את המצב: "אני תמיד מנסה לגרום לו להפסיק, הוא לא מקשיב" (ישראל היום)

חרדים

בעקבות ניסיון מינימלי של התערבות משרד החינוך במוסדות הפטור, מוסדות חרדיים פורשים לחלוטין ממשרד החינוך.

המאבק על שמירת עצמאות החינוך החרדי: לאחרונה נשלחו למוסדות החינוך מסמכי נהלי הרישוי וטפסי הרישיון להפעלת ותקצוב הת"תים המוגדרים כ'מוסדות פטור', ובמסגרת זו נדרשו מנהלי הת"תים לחתום כי יתנהלו ע"פ התקנות החדשות המקעקעות את עצמאות המוסדות כפי שהותוו מזה כשבעים שנה, בעקבות כך הודיעו ראשי מוסדות חרדיים החרדים ל"נפש הילד" כי יפרשו לחלוטין ממשרד החינוך, למרות העול הכלכלי הכבר אשר ייפול על כתפיהם בשל כך * רבי יהודה עדס הודיע (ב') למנהלי המוסדות ברשת הגנים ותלמודי התורה והישיבות שבנשיאותו, כי לאור התערבות לא ראויה מטעם משרד החינוך, עליהם להפסיק לחלוטין את הקשר עם המשרד, ומעתה עליהם לעבור לתיקצוב עצמאי – על בסיס "חינוך על טהרת הקודש".

פרסום ראשון: בפעם השנייה בתוך שבועיים: סוכל ניסיון המשטרה הצבאית לעצור 2 עריקים, בני ישיבה בטבריה. לדברי החרדים  עשרות שוטרים פשטו סביב בית משפחה חרדית בעיר טבריה, בניסיון לעצור שני עריקים מבני המשפחה תלמידי ישיבת בית מאיר, וזאת עקב התנגדותם לגיוס חרדים. * במקום התאספו חרדים רבים לעצור את ניסיון המעצר. * מדובר בניסיון מעצר שני בתוך שבוע. לאחר שבחול המועד פסח, בוצע ניסיון מעצר של המשטרה הצבאית לשנכשל, כעת הגיעה המשטרה למקום בכוחות מתוגברים, אך ע"פ הדיווחים, פיתיון שנשלח לעבר המשטרה הצליח לגרום להסית את הכוחות לרדוף אחריו במרדף שווא, ובמהומה הצליחו החרדים לשחרר את שני העריקים המבוקשים ולמלטם. אחד המוחים במקום נעצר.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן