Skip to content

אוויר פסגות

בפסטיבל סוכות באבו גוש יועלו פנינים מפסגת היצירה הווקאלית בביצוע המקהלות המשובחות של הארץ. אורחת הפסטיבל תהיה מקהלת "לירה" מבולגריה שתשיר תכנית של שירי עם בולגריים. בין הרקוויאם של מוצרט למתיאוס פסיון של באך – יתקשה הפעם הקהל לבחור בין היפה לנשגב; 1.10.2018-28.9.2018
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

את הפסטיבל המגוון תפתח חגיגת אקורדיונים ססגונית שתתקיים בחמישה מוקדים בכנסיית קריית יערים וסביב לה.  מקהלת הגליל העליון תבצע את "אורפיאו ואורידיצ'ה" של גלוק כאשר זמר הקונטרה טנור אלון הררי יגלם את תפקיד אורפיאו וקרן הדר תהיה אורידיצ'ה. רון זרחי ינצח על האופרה המרתקת.

על מקהלת הקיבוץ הארצי ינצח יובל בן עוזר בביצוע קטעים מתוך ה"מתיאוס פסיון", כאשר את תפקיד הסופרן תגלם יעלה אביטל. סטנלי ספרבר ינצח על מקהלת האקדמיה למוזיקה הירושלמית שתשיר את הרקוויאם הגרמני של ברהמס. מיכאל שני – ינצח על המקהלה הקאמרית תל אביב בביצוע הרקוויאם של מוצרט.  ואם  במוצרט  עסקינן – הרי שעל אנסמבל בארוקמרי ינצח אבנר איתי בביצוע תפילת ערבית חגיגית של מוצרט, וקנטאטות מאת באך ומנדלסון.

המנהלת המוזיקאלית של הפסטיבל – חנה צור – תנצח על המקהלה הקאמרית רמת גן בביצוע הגרסה המקורית והפחות מוכרת ל"Stabat Mater" (אֵם האלוהים) פרי עטו של דבוז'אק. נגן הצ'מבלו והעוגב יזהר קרשון  ינצח על מבחר משובח של סולנים ונגנים בביצוע המיסה הלותרנית בלה מינור והקנטטה הרביעית מאת באך.

ישי שטקלר – המנצח המוכר לנו ממקהלת בית האופרה שלנו – ינצח על המיסה החגיגית ה"קטנה" של רוסיני. אורכה שעה וחצי ולמרות תכנה הליתורגי היא בעלת גוון אופראי מובהק.

דוד זבה ינצח על אנסמבל זמרי "מיתר" של האופרה הישראלית, בביצוע פנינים מתוך מיטב המוזיקה האנגלית, – מפרסל ועד לנון ומקרתני.  אורחת הפסטיבל,  בתכנית משולבת תשיר אורחת הפסטיבל מקהלת הנשים "לירה" מבולגריה, יחד עם מקהלת "נעמה" שירי עם בולגריים, את "מיסת הדייגים" של פורה ואת "שה האלוהים" מאת ביזה – יצירה קסומה ופחות מוכרת לקהל הרחב.

ובקריפטה שבלב הכפר יתקיים פסטיבל זוטא מגוון וססגוני: אנסמבל "מצו" יעלה תכנית שירים ביוונית ושירים קפריסאיים מהמאה ה-14. חובבי מוזיקה אליזבתנית יוכלו ליהנות מזמר הקונטרה טנור דוד פלדמן שישיר באותה התכנית גם פנינים אהובות משירי החיפושיות, סטינג ואף מיקי גבריאלוב כאשר אורי ברכה ילווה אותו על הגיטרה.

את השירים הסקוטיים של בטהובן ופנינים נוסח "הסיגלית" של מוצרט ושיר הנווד של היידן ישירו הסופרן קארין שיפרין בליווי הצ'לנית מירנה הרצוג  והחלילן משה אפשטיין.

ולמי שמתגעגע לאימא רוסיה תשיר שיראל דשבסקי בליווי האקורדיוניסט עוזי רוזנבלט שירים אהובים מהמכורה. שירים קובניים תשיר אנה שפיץ בתכנית ייחודית "לילות הבאנה".

בניחוח הוליוודי יהיה  הקונצרט שינציח את הזמרת והשחקנית דוריס דיי .

זו תהיה חגיגה ווקאלית מרתקת שמיועדת למגוון קהלים בעלי טעמים שונים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן