Skip to content

גן ילדים הודיע: החלטנו להסיר מזוזה, להפסיק קבלות שבת וללמד גם על חגים אחרים

במכתב מפוברק שפורסם היום ברחבי הרשתות החברתיות הודיעה גננת דמיונית בשם "יהודית" על החלטות ההורים ומנהלי הגן כי הם מתנגדים להדתה. אלא שהמכתב המזוייף והגרוטסקי שנכתב על לשון האבסורד, גרם למנהלי הגן לחוות משעות הבוקר עשרות טלפונים בהם המטלפנים מאיימים עליו ומקללים. "אני ממש מפחד" אומר הבעלים, "אפנה למשטרה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מכתב השמצה מפוברק שפורסם היום ברחבי הרשתות החברתיות, גרם לבעלי גן ילדים לחשוש לחייו.
אלכס גלוחמן (50), בעלי גן הילדים הוותיק גן עדן המצוי ברחוב פינסקר בפתח תקווה, נדהם לקבל הצפה טלפונית של אלמונים כועסים הטוענים כי קראו שהגן בבעלותו עם הגננת יהודית החליט להפסיק לאלתר קבלות שבת, חתן של שבת ולהימנע מביטויים נוסח: "ברוך השם" ו"ישמור אלוהים" ובדומה לכך, כל זאת על מנת להילחם בהדתה הגוברת והולכת בחברה הישראלית בכלל ובגן הילדים בפרט.

גן עדן, הבעלים אובד עצות (צילום: גוגל מפות)
גן עדן, הבעלים אובד עצות (צילום: גוגל מפות)
המכתב המזוייף (צילום מדף הפייסבוק)
המכתב המזוייף (צילום מדף הפייסבוק)
המכתב בדף הפייסבוק של הקבוצה (צילום מדך הפייסבוק)
המכתב בדף הפייסבוק של הקבוצה (צילום מדף הפייסבוק)

בתצלום מכתב שפורסם ברשתות השונות נאמר כי "בעקבות טענות של מספר הורים על הדתה בגן שלנו, הוחלט לאחר ישיבה משותפת לשנות מספר דברים בגן עד להודעה חדשה.", בהמשך ההודעה נמסר כי מעתה לא תיערך קבלת שבת, ובמקומה יבחרו מצטייני השבוע בסגנון שעשועי סדרות ריאליטי. כמו כן נכתב שהוחלט להסיר את המזוזה, ולתלות מידי חודש דמות שאותה יבחרו הילדים. "הדמות הראשונה שנבחרה היא נועה קירל (כוכבת אינטרנטית). עוד נכתב כי מעתה ילמדו ילדי הגן גם על חגים אחרים כמו חג ההודיה, עיד אל פיטר וֹיום האופניים הבינלאומי.  בסיום המכתב מבקשת ה"גננת" מההורים שלקראת חג החנוכריסמס הקרוב כל ילד מתבקש להביא גם גרב קטנה עם מתנה וקישוט צבעוני.

"אני ממש מפחד"
בשיחה עם מגפון סיפר הבעלים כי הוא ממש פוחד. "מהבוקר עשרות טלפונים, אנשים זועמים ומתקשרים, מקללים, מאיימים ולא מוכנים להבין שאין כאן יהודית. שאנחנו עושים קבלות שבת ובפיקוח משרד החינוך. שהמכתב הזה לא אמתי ואין לי מושג מי פרסם ולמה". "אני חושש לחיי ואפנה למשטרה", אמר גלוחמן, "אני הבעלים כבר שש שנים וכולם מרוצים, מה קרה ולמה פרסם מישהו כזה שקר, אין לי מושג", מסכם הבעלים. לדבריו הוט שוקל להגיש תלונה במשטרה ולפנות לעורך דין שייעץ לו מבחינה משפטית  מה עליו לעשות.

מי כתב את המכתב המשמיץ?
דקות ספורות לאחר מכן, בסמוך  ל 17:05, הגיע לידי מגפון מכתבו של מנהל קבוצת פייסבוק בשם צחי אליהו המספר כי הוא בעלי דף ימני בשם "צחי אליהו עם ישראל חי", וכי מקור אמין העביר לו את המכתב שהוא פרסם בדף הפייסבוק שלו. עוד הוא כותב כי המקור האמין הוטעה בכוונת זדון והוא מתנצל בפני גן הילדים על הנזק שנגרם לו.  האם בכך תסתיים הפרשה, עדין מוקדם לדעת.

התנצלותו של צחי אליהו (צילום מדף הפייסבוק)
התנצלותו של צחי אליהו (צילום מדף הפייסבוק)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן