Skip to content

"האחים סיסטרז" יפתח את פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-7 בערבה

הפסטיבל יתקיים מיום חמישי 08 בנובמבר ועד מוצאי שבת 17 בנובמבר, 2018, באזור התיירות של הישוב צוקים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"האחים סיסטרז" | "The Sisters Brothers"' של הבמאי הנודע ז'אק אודיאר ("נביא", "חלודה ועצם"), אשר זכה לאחרונה בפרס הבמאי בפסטיבל הסרטים בונציה, יפתח את פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-7 בערבה, שיתקיים השנה בין התאריכים 8-17 בנובמבר, 2018.

"האחים סיסטרז" יפתח את פסטיבל הסרטים בערבה

הסרט הוא מערבון קומי סוחף, ועיבוד קולנועי לרב מכר נודע בעל אותו שם, בכיכובם של כמה מהשחקנים ההוליוודיים המוכשרים והאהובים ביותר כיום, ביניהם חואקין פיניקס, ג'ון סי. ריילי וג'ייק ג'ילנהול. העלילה, המתרחשת בשיא הבהלה לזהב במערב הפרוע, עוקבת אחרי שני אחים אשר יוצאים למסע במטרה לאתר אדם שהם לא מכירים ולטפל בו כפי שרק הם יודעים, אך אירועים ואנשים אחרים בהם הם נתקלים בוחנים את הקשר המיוחד ביניהם, ומשנים את העתיד של שניהם.

סרט נוסף שיוקרן בערבה והתגלה בפסטיבל הסרטים בונציה אף הוא, "אהבת אמת" של הבמאית הצרפתיה קלר בורג'ה. הסרט מספר על אב שצריך לטפל בשתי בנותיו המתבגרות לאחר שאשתו שקצה בחיי הנישואין עוזבת את הבית כדי לארגן מחדש את חייה. הסרט זכה בפרס הראשון במסגרת "סרטי הבמאים", המקבילה בונציה לתחרות הראשית.

הסרט זוכה פרס דקל הזהב בפסטיבל קאן השנה, "המשפחה שלי" יוקרן אף הוא בפסטיבל. הבמאי היפני הירוקאזו קורידה ("אחותנו הקטנה"', "סיפור משפחתי", "המשאלה" ועוד) עוסק במשפחה יוצאת דופן אשר פוגשת בילדה קטנה ומחליטה לאמץ אותה.

הסרט המועמד מטעם גרמניה לפרס האוסקר השנה, "Never Look Away" של פלוריאן פון דונרסמארק ("חיים של אחרים"), הוא דרמה יפה וחכמה שמתרחשת לפני, במהלך ואחרי מלחמת העולם השנייה, ובמרכזה אמן צעיר שמנסה למצוא את קולו בעולם האמנות הגרמני.

מועמד בולט נוסף לאוסקר לסרט הזר הטוב ביותר השנה הוא "אהבה בימים קרים", זוכה פרס הבימוי בפסטיבל קאן ונציג פולין לאוסקר השנה – סיפור אהבה סוחף וחוצה גבולות עם פסקול ייחודי, מהבמאי פאבל פאבליקובסקי.

"הגבר הנאמן" הוא דרמה של הבמאי/שחקן הצרפתי לואי גארל אשר זכתה בפרס התסריט בפסטיבל סן סבסטיאן. הגיבור, אותו מגלם גארל בעצמו, פוגש את אשת חלומותיו שמונה שנים לאחר שהיא סיימה את הקשר ביניהם, ומחליט שזו ההזדמנות שלו לזכות בה בחזרה. גארל יגיע לפסטיבל יחד עם בת זוגו, השחקנית לטיסיה קאסטה, המופיעה לצדו באחד משני התפקידים הנשיים הראשיים בסרט.

הקולנוע האיסלנדי, שזכה במהדורות קודמות של פסטיבל הסרטים בערבה להצלחה גדולה, עומד להיות מיוצג השנה על ידי שני סרטיו של בנדיקט ארלינגסון, אחד הבמאים המבריקים, המקוריים והשנונים ביותר של האי הצפוני המרוחק. "על סוסים ואנשים", שלא הוצג מעולם בישראל, הוא אוסף של אפיזודות סטיריות ואנושיות גם יחד המתארות את הוויית חייהם של יושבי עמק מבודד ושל מערכת היחסים ביניהם לבין הסוסים שהם חלק בלתי נפרד מחייהם. סרטו החדש "אשה במלחמה" המועמד מטעם איסלנד לאוסקר הסרט הזר השנה, הוא סיפורה של מנצחת מקהלות שמנהלת מלחמה יוצאת דופן ועיקשת כנגד חברות הענק המזהמות את הסביבה ועושות זאת בתמיכה המלאה של הרשויות המושחתות של השלטון האיסלנדי.

הבמאי הסיני המפורסם צ'ן קאיגה ("הקיסר והמתנקש", "שלום לפילגש") עמל על הכנת סרטו החדש "אגדת החתול השטני", למעלה משש שנים, כאשר לצורך ההסרטה דרש להקים עיר שלמה, תעתיק של עיר מתקופת שושלת טאנג (618-907). בניית התפאורה נמשכה למעלה מחמש שנים, עלתה כ-200 מיליון דולר ואמורה לשמש בעתיד כפארק שעשועים. הסרט, שצילומיו נמשכו כ-150 יום, על פני כל עונות השנה,  הוא סימפוניה מסחררת של צבעים, תלבושות ותפאורות וזכה לפרסים רבים בכל רחבי אסיה על תרומתו האמנותית.

לעומת העושר הצבעוני השופע בסרט הסיני, "הנהר"של אמיר באיגזין הוא מופת של מינימליזם מושלם. זאת הצגה של חיי משפחה בבית מבודד, אי-שם בערבות קזחסטן. אב, אם וחמשת בניהם, המתנהלים לפי מיטב המסורת הפטריארכלית השמרנית, עד שגורם זר נכנס לחייהם ומאיים לזעזע את המציאות המוצקה שלהם. ההעמדה המופלאה של כל תמונה בסרט, הופכת אותה ליצירת אמנות דווקא בשל מיעוט האמצעים שמרכיבים אותה, והיא סימן ההיכר של הבמאי הצעיר, שכבר זכה בעבר לפרס בפסטיבל ברלין על תרומתו האמנותית בסרט "שיעורים בהרמוניה". חוויה ויזואליות מרהיבה נוספת שצפויה על המסך המדברי, היא הקרנת "אגה" – סרטו של הבמאי הבולגרי מילקו לאזארוב שיגיע להתארח ערבה. הסרט, שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל סארייבו, צולם כולו בסיביר, קרוב לקוטב הצפוני. הוא מספר בפיוט רב על דמדומי תרבות החיים של יושבי המקום, היאקוטים, היושבים בלב ערבות השלג האינסופיות, מרחבים לבנים עוצרי נשימה שנידונו כנראה לכליה בעקבות שינויי האקלים שנותנים היום את אותותיהם בכל העולם.

עוד בתכנית אחד הסרטים האמריקניים המקוריים ביותר של השנה, "חיות אמריקאיות", המספר על אחד ממעשי השוד הביזאריים ביותר שידעה אמריקה בעשורים האחרונים, תוך שילוב סרט עלילתי המשחזר את המעשה עצמו עם פרקי הערות תיעודיים המשתלבים באמצע. הבמאי הבריטי בארט לייטון, יגיע לארץ כדי להציג את סרטו זה. לייטון, שזכה לביקורות נלהבות  אחרי חשיפת הסרט בפסטיבל סאנדנס ועוטר בפרס בפסטיבל דוביל, הוא אחת הדמויות הבולטות בעולם הטלוויזיה הבריטי וממנהלי חברת ההפקות המצליחה RAW.

פסטיבל הסרטים בערבה הוא אירוע יוצא דופן וייחודי. הוא יתנהל כולו בשעות הערב והלילה, תחת כיפת השמיים, בלב המדבר, באמצע הדרך בין ים המלח לים סוף, ליד הישוב "צוקים" הסמוך לשמורת הטבע עשוש, בערבה. במהלך הפסטיבל, יוקרנו בו מדי ערב שלושה סרטי קולנוע באורך מלא. הצפייה בסרטים תתקיים על מסך גדול, במרחב הפתוח, בלב המדבר, באתר שיוקם במיוחד לאירוע.

את הפסטיבל יזמו מפיק הקולנוע אייל שיראי וראש המועצה האזורית ערבה תיכונה ד"ר אייל בלום. האירוע נתמך על ידי – מועצה אזורית ערבה תיכונה, מועצת הקולנוע של משרד התרבות והספורט, משרד התיירות, מפעל הפיס, המשרד לפתוח הנגב והגליל, משרד החוץ, המשרד לשיתוף פעולה אזורי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן