Skip to content

חמאס פרסם תמונות שלטענתו מופיעים בהן לוחמי המבצע בחאן יונס וקרא לציבור לשתף מידע

מנגד ובאופן חריג פנתה הצנזורה הצבאית לכלי התקשורת וקראה להימנע מפרסום המידע שמפיץ חמאס על התקרית בעומק עזה. לפי הצנזורה, המידע עלול לסכן חיי אדם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגון החמאס פרסם היום (חמישי) תמונות שלטענתו מופיעים בהן הלוחמים שהשתתפו במבצע בחאן יונס. בהודעת הארגון נמסר כי  "אנו מתכוונים לחשוף תמונות של אנשי הכוחות המיוחדים של צה"ל שנטלו חלק בפעולה וכמו כן של הרכבים בהם השתמשו. אנו קוראים לכל בני העם הפלסטיני לספק לנו מידע בעקבות התמונות שייחשפו (מתפרסם מייל ליצירת קשר)".

מנגד הצנזורה הצבאית פרסמה הודעה חריגה שבה ביקש שלא להפיץ את המידע שמפרסם חמאס. לפי הודעת הצנזורה, "חמאס עוסק בימים אלה בניסיון לפענח ולהבין את האירוע שהתרחש בעומק עזה ב-11 בנובמבר וכל פריט מידע, גם אם ייחשב בעיני מפרסמיו כבלתי מזיק, עלול לסכן חיי אדם ולהביא לפגיעה בביטחון המדינה".

בהודעה שיצאה לכלי התקשורת נכתב עוד כי "מבלי להתייחס לאמינות הפרטים שמפרסם חמאס, נבקשכם להימנע ככל שניתן מלהרחיב פרסום של תמונות, פרטים אישיים מזהים או פרטים אישיים נוספים שהגיעו לידיעתכם באמצעי התקשורת, ברשתות החברתיות, בקבוצות וואטספ וכל פלטפורמה תקשורתית אחרת. יש לנהוג באחריות".

בתקרית שאירעה לפני כשבועיים, נחשף כוח מיוחד של צה"ל בעת פעולה בעומק הרצועה, נהרג סא"ל מ' ונפצע קצין נוסף. במהלך הפעילות חשפו אנשי עז א־דין אל־קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, את הכוח הישראלי — והחלו חילופי אש בין הצדדים, שבהם היו מעורבים גם כוחות חיל האוויר.

בחילופי הירי נהרגו שבעה פלסטינים, בהם בכיר חמאס ששימש סגן מפקד היחידה המובחרת של גדודי אל־קסאם בחאן יונס. אחרי התקרית הבהיר צה"ל כי מטרת הפעולה של הכוח המיוחד לא הייתה חטיפה או התנקשות, אלא פעילות סודית אחרת אותה לא ניתן לחשוף.
בימים שאחרי הפעולה נורו לעבר ישראל כ-460 רקטות ופצצות מרגמה, וביום שלישי בשבוע שעבר דווח שישראל וחמאס הסכימו על רגיעה ושבו להבנות "צוק איתן".
לאחר הכעס וחוסר שביעות הרצון שהשתררו בציבור ודרישת תושבי עוטף עזה והדרום והרישה מהממשלה לתת פתרון מידי למצוקות חייהם תחת אש, תקפו אנשי הבית היהודי וח"כ , שר החינוך נפלי בנט את שר הביטחון אביגדור ליברמן בטענה שהכישלון הוא שלו. בהמשך שר הביטחון אביגדור ליברמן התפטר לאחר הפסקת האש וטען כי למרות דרישותיו הקבינא הביטחוני וראש הממשלה בראשו לא שעו לדרישותיו להכות החמאס מכה קשה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן