Skip to content

שני פרסים יוקרתיים ליאיר ורדי מנכ"ל סוזן דלל: פרס מפעל חיים ופרס אריק איינשטיין

במלאת 30 שנה למרכז סוזן דלל וסמוך לשיפוץ המרכז אותו הגה ולמענו גייס 26 מיליון שקלים - נתבשר יאיר ורדי על זכייתו בפרס מפעל חיים למחול אומנותי, ובפרס על שם אריק איינשטיין לאמן הוותיק. מהפכת המחול בישראל אותה מוביל מנכ"ל סוזן דלל נחשבת לאחת ההצלחות הגדולות בתרבות הישראלית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרס מפעל חיים ופרס על שם אריק איינשטיין הוענק ליאיר ורדי מנכ"ל מרכז סוזן דלל. השנה חוגג מרכז סוזן דלל 30 שנים להיווסדו ובימים אלו מסתיים פרויקט שיפוץ המרכז אותו הגה ולמענו גייס ורדי 26 מיליון שקלים.

יאיר ורדי הצליח להפוך את סצנת המחול הישראלית לתוססת, פורצת דרך, בינלאומית וחדשנית. צילום: אבי איבן

יאיר ורדי  התבשר כי זכה בפרס שרת התרבות והספורט למפעל חיים במחול אמנותי לשנת 2018.

בין  נימוקי חברי וועדת השיפוט של הפרס: "במהלך שלושים השנים האחרונות חולל יאיר ורדי מהפכה של ממש במחול הישראלי. בשלושים השנים הפך מרכז סוזן דלל לשם דבר בארץ ובחו"ל. יאיר ורדי הצליח להפוך את סצנת המחול הישראלית לתוססת, פורצת דרך, בינלאומית וחדשנית. מרכז סוזן דלל שימש ככלי בידיו של יאיר ורדי לביצוע מהפיכת המחול הישראלית. מהפיכה שכיום, אחרי 30 שנה של עשייה בלתי פוסקת, ניתן להכתירה כאחת ההצלחות הגדולות בחיי התרבות בישראל.

ראשית תרומתו בקידום היוצרים והכוראוגרפים הישראלים באמצעות יוזמות רבות ומגוונות במרכז סוזן דלל למחול ולתיאטרון. בקשריו ההדוקים עם מוסדות ישראלים רבים  כמו פסטיבל ישראל, פסטיבל כרמיאל, האופרה הישראלית, ומסגרות אחרות מהדרום הרחוק ועד צפון הארץ, תרמו רבות לפיתוחן ושגשוגן של להקות חשובות, להעלאת יוזמות ומסגרות חדשות ולקידומה של המודעות למחול בקרב אוכלוסיות רבות ומגוונות.

 תשומת לב מיוחדת העניק יאיר ורדי לקידום המוניטין הבינלאומי של המחול הישראלי. הוא הצליח לפתח רשת קשרים ענפה עם שורה ארוכה של מרכזי מחול, פסטיבלים למחול ולהקות מחול מובילות ברחבי העולם. בזכות קשרים אלה מנהלים אמנותיים מכל קצווי תבל מגיעים לתל-אביב כדי לצפות ביצירות של יוצרים ישראליים ולבחור יוצרים ויצירות שיופיעו אצלם בחו"ל. קשריו הענפים בכול העולם: ממזרח אסיה ועד דרום אמריקה, אירופה אפריקה וארה"ב, הביאו כבוד רב לעולם המחול הישראלי עוד מהימים שישראל טרם הפכה למעצמה בתחום זה ועד היום".

בנוסף הוענק ליאיר ורדי פרס אמנים ותיקים על שם אריק איינשטיין לשנת 2018. מטרות הפרס הן לתת ביטוי והערכה לאמנים ותיקים מתחומי היצירה השונים בעלי תרומה משמעותית לתרבות בארץ, אשר השאירו בה את חותמם וסייעו ותרמו להתפתחותה לדורותיה, ולהביע הערכה ולהוקיר את האמנים הוותיקים על תרומתם ועשייתם היצירתית לאורך השנים.

 בימים אלה מסתיים פרויקט "שיפוץ בניין יחיאלי 6 ובניית סטודיו זהבה וז'אק דלל" אותו הגה ודחף ולמענו גייס ורדי 26 מיליון שקלים. גולת הכותרת של החידוש היא הוספת קומה שלישית, חדשה לחלוטין, והקמת סטודיו זהבה וג'ק דלל, חלל ביצוע/סטודיו חדשני וגמיש, לזכר מייסדי המרכז.

הבנייה כוללת שחזור והרחבה של שתי אולפנות למחול והמשרדים, אולם תיאטרון ע"ש ירון ירושלמי מחודש לאמנים מתחילים ואלטרנטיביים, ובניית במת חוצות חדשה עם 500 מקומות ישיבה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן