Skip to content

נתניהו מוותר על בקשתו לתרומה ומסרב לחשוף את הונו

ראש הממשלה הודיע כי הוא מוותר על מימון הוצאותיו המשפטיות על ידי בן דודו כדי לא לחשוף את פרטי תיק ההון שלו בפני הועדה – כעת הוא מחפש תורם חדש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה נתניהו ויתר על מימון הוצאותיו המשפטיות על ידי בן דודו, נתן מיליקובסקי, כדי לא לחשוף בפני ועדת ההיתרים את פרטי תיק ההון שלו, כפי שהתבקש – כך פורסם אמש (שני לראשונה בחדשות 13.
על פי הפרסום עורך דינו של נתניהו, נבות תל צור, הודיע לוועדת ההיתרים כי הוא מבקש לבטל את התרומה של מיליקובסקי, וציין כי ייתכן ויימצא תורם אחר במקומו.
תל צור התייחס לתנאים שהציבו בוועדה ואמר כי לפגישה האפשרית בין הצדדים לא יהיו תנאים מוקדמים. בכל מקרה, הצהיר תל צור, נתניהו מסרב לחשוף בפני הוועדה את הצהרת ההון שלו.

מחפש תורם חדש (צילום: קובי גדעון לע"מ)
מחפש תורם חדש (צילום: קובי גדעון לע"מ)

כזכור, ועדת ההיתרים התנתה את הדיון החוזר של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה למימון הוצאותיו המשפטיות על ידי מקורביו, בכך שיפרט בפניה את יחסיו האישיים והעסקיים עם בן דודו נתן מיליקובסקי ועם מקורבים נוספים. קודם לכך דחתה ועדת ההיתרים את בקשתו של נתניהו לאשרר את התרומה למימון הוצאותיו המשפטיות בסך 2 מיליון דולר הוועדה גם קבעה כי על נתניהו להחזיר לבן דודו את התרומה שכבר העביר לו בסך של 300 אלף דולר, בלא שקיבל לכך אישור."היועץ המשפטי לממשלה הביע את דעתו כי אם ועדת ההיתרים תדחה את הבקשה לדיון מחודש בבקשת רה"מ לקבל תרומות – יידרש רה"מ להשיב למיליקובסקי את הסכומים שהעביר", קבעה הועדה.
נתניהו עתר לבג"ץ, שהחזיר את הדיון לחברי הוועדה. האחרונים חיכו שנתניהו יפנה אליהם, מה שלא קרה, ובשלב זה שלחו לראש הממשלה מכתב בו נדרש כי במידה והוא מבקש שהועדה תכנס שוב לון בבקשתו, עליו לחשוף בפניה את הונו האישי. כמו כן, נתניהו התבקש בעבר להציג את פירוט הקשרים עם שני מקורביו, אך הוא נענה חלקית לדבר – מה שלא השביע את רצונם של חברי הוועדה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן