Skip to content

פרס חדש לזכרה של נחמה ריבלין יוענק בפסטיבל הקולנוע ירושלים

הנהלת פסטיבל הקולנוע ירושלים הכריזה על פרס חדש לזכרה של נחמה ריבלין . הפרס, המיועד ליוצרי קולנוע בראשית דרכם, יוענק במסגרת תחרות הפיצ׳פוינט לפרויקטים מבטיחים של סרטי קולנוע ישראלים עלילתיים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פסטיבל הקולנוע ירושלים יוצא במחוות כבוד לזכרה של רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין ז"ל.

נחמה ריבלין ז"ל . פרס חדש ליוצרי קולנוע בראשית דרכם על שמה.  קרדיט – דוברות בית הנשיא

 מהנהלת הפסטיבל  נמסר: "אנו מתכבדים להנציח בפסטיבל את זכרה של נחמה ריבלין, רעיית נשיא המדינה. נחמה ריבלין הייתה בת בית בסינמטק ובפסטיבל הקולנוע ירושלים והיוותה מקור השראה ועידוד עבור אנשי תרבות ויוצרים רבים בארץ. הפרס החדש על שמה משקף את הקשר העמוק של נחמה עם היוצרים ואת אהבתה יוצאת הדופן לקולנוע, ומעודד על פי דרכה ואמונתה יוצרי קולנוע בראשית דרכם.״

כזכור לקוראי מגפון, בהקרנה לעיתונאים בפסטיבל הקולנוע ירושלים  2017, דווחתי כי העיתונאים שהגיעו להקרנת הפריוויו של הסרטים בפסטיבל, הופתעו לראות את נחמה ריבלין אשת הנשיא בחברת מנהלת הסינמטק ד"ר נעה רגב.

"ידעתם שנחמה ריבלין פריקית קולנוע?" – זו היתה  כותרת הידיעה שבה ראיינתי את מנהלת הסינמטק על הפסטיבל לפני שנתיים.

"נחמה היא אשת קולנוע, אוהבת קולנוע, ובת בית אצלנו בסינמטק ירושלים. נחמה היא הקהל החלומי שלנו"
אמרה לי אז נועה רגב המנכלית של סינמטק ירושלים בראיון קצרצר שערכתי איתה לקראת פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בירושלים שנערך בין ה-13-23/7/2017.

 

נחמה ריבלין נצפתה בסינמטק ירושלים בהקרנות לקראת פתיחת פסטיבל הקולנוע הבינלאומי.
בתמונה עם נועה רגב מנכלית הסינמטק. צילום: סיגל גליל

כמות שיא של הגשות לתחרויות הפסטיבל השנה

הודות לכמות שיא של הגשות לתחרות, וריבוי פרויקטים איכותיים, ישתתפו השנה 19 פרויקטים: 12 במסלול ההפקה ו-7 פרויקטים במסלול פוסט. התחרות תכלול יוצרים בכירים כגון ניר ברגמן, טליה לביא ודובר קוסאשווילי, לצד דור העתיד של הקולנוע הישראלי, יוצרים מבטיחים בראשית דרכם.

נחמה ריבלין זל "היתה פריקית קולנוע" . קרדיט צילום תומר רייכמן


בנוסף לפרס העל שם נחמה ריבלין ליוצרים בראשית דרכם, יוענק פרס הקרן לירושלים לפרויקט הטוב ביותר, וכמו כן יוענקו פרסי ואוטר ברנדרכט – ליה ון ליר, מענק פוסט מטעם אולפני Cinelab ומענק פוסט משולב מטעם אולפני DB ואופוס.

 במסגרת התחרות החדשה שתיחנך השנה בשיתוף קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, ״פיצ׳פוינט קצרים״, יתחרו שמונה פרויקטים קצרים על מענק הפקה בסך רבע מיליון ש״ח לסרט עצמאי קצר.
 

פיצ׳פוינט הפקה
מסלול המיועד לפרויקטים בשלב התסריט

הבדחן
בימוי: גידי דר
תסריט: שולי רנד
הפקה: גידי דר (אדי קינג הפקות)

משה, אלכוהוליסט בגמילה שהיה פעם גדול בדחני החתונות בירושלים, ירד מגדולתו וחי מאז מהיד לפה. חתונת בתו של חבר ילדות שהתעשר, תספק למוישה הזדמנות שניה אבל גם תעמיד אותו במבחן הגדול של חייו.

עם חוקים
תסריט ובימוי: דובר קוסאשווילי
הפקה: מרק רוזנבאום (טרנספקס הפקות)

שנות ה 70, שכונת עולים חדשים באור-יהודה. ילדים אחוּזים ב"עולם המופלא", ממלאים את האלבום בקלפים ומהמרים על היתרות. זאזא מאוהב בזהבה, פרסייה כהת-עור, אלופת בית הספר בריצה למרחקים קצרים. הוא גונב כסף מהארון של הוריו וקונה לה קלף נדיר ומבוקש. אמו לילי מגלה מה עשה, ומאשימה את האב יאשה בדרדור בנו לפשע. יאשה מנצל את ההזדמנות כדי לחנך את בכורו וללמד את אשתו שיעור על אחוות אחים: הוא מאשים בגניבה את דוד, הבן הצעיר, ומאיים להעניש אותו אם זאזא לא יודה באשמה.

שפה מתה
בימוי: מיכל ברזיס, עודד בן נון
תסריט: תום שובל, עמיטל שטרן
מפיקים: גל גרינשפן, רועי קורלנד, מאיה פישר (גרין פרודקשנס)

איה ממתינה לבעלה באולם מקבלי הפנים של שדה התעופה, אך מוצאת את עצמה אוספת גבר זר במקום. האינטימיות המידית שמתפתחת ביניהם נגדעת כשהאיש הזר נעלם, מותיר את איה עם כמיהה לא ממומשת שנראה שרק זר יכול לספק.

טעם התפוחים אדום
תסריט ובימוי: איהאב טרביה
מפיקים: שלום גודמן (אנמוס הפקות), יונתן דובק

קאמל הוא שייח מכובד בכפר מג׳דל שאמס. כל התלאות מימיו הצעירים כבר נשכחו, אבל המלחמה שמשתוללת מעבר לגבול טורפת את הקלפים. אחיו, שברח מהכפר ב1967, שב אליו. ככל שהלחץ על קאמל להסגיר את אחיו גדל, כך הקשר ביניהם מתהדק.

 

טקצובו
תסריט ובימוי: מיקי פולונסקי
מפיקים: קובי מזרחי (KM הפקות), שירה הוכמן

עומר מטפל באמו שבורת הלב ובאחיו הצעיר המהמר. בחוץ ערפל, רגע לפני צאת יום כיפור. המשפחה מתאחדת ליד מיטתו של האח בבית החולים ״זיו״ בצפת. עומר ממתין לכוכב השלישי. הוא יקריב את חייו למען אחיו, למען שחרורו ממעגל הסבל האינסופי.

 

מכולת
תסריט ובימוי: יובל שני
מפיקים: אפרת כהן (גאודמוס הפקות)

פעמיים בשבוע, למשך שעה, הופכת "מכולת שמעון" לתחנת ממכר סודית של תרופות מרשם. אמיר בן ה-14, שמנהל את התחנה ומחפש מפלט מן המציאות הקשה של חייו, נכרך בגורלו של אליהו, בן גילו, בצלו של אינטרס משותף שיסתיים בהמתת חסד.

ולריה מתחתנת
תסריט ובימוי: מיכל ויניק
מפיקים: אמיר הראל, איילת קיט (למה הפקות)

שתי אחיות, כלות מאוקראינה – כריסטינה הבכורה נשואה לישראלי, ולריה הצעירה מגיעה הערב לפגוש לראשונה את בעלה לעתיד, אבל מקבלת רגליים קרות. ביומיים ייאלצו האחיות להתמודד עם החלטות שעשו ועם משמעותה של בחירה בעולם בו אין ברירה.

אין צל במדבר
בימוי: יוסי אבירם
תסריט: ולריה טדסקי ברוני, יוסי אבירם
מפיקים: יואב רועה (גם סרטים), יעל פוגל (Les Films du Poisson)

הוא זוכר אותה, היא לא זוכרת אותו. היה ביניהם ספור אהבה לפני עשרים שנה, אולי לא. הוא יחטוף אותה אל המדבּר. שם יתבָּהרו הדברים.

חדר משלו
תסריט ובימוי: מתן יאיר
מפיקים: גל גרינשפן, רועי קורלנד, מאיה פישר (גרין פרודקשנס)

אורי בן ה-17 ואמו יונה חולקים חדר. היא עברה אליו לפני שנה וחצי, מאז שהיא ואביגדור, אביו של אורי, נכנסו למשבר ביחסים. אורי אוהב את הנוכחות של אמו בחדר אבל גם מחפש את הדרך שלו, את החדר שלו כדי להתמודד עם העולם.

דניאל
תסריט ובימוי: דוד וולך
מפיקים: אייל שיראי (גולדן סינמה הפקות)

דניאל, רווק תל אביבי באמצע שנות ה-40 לחייו וחוזר בשאלה בעברו, עובד כבר עשור על תסריט שאמור לספר את סיפורו. אבל לסיפור חיים משלו, והוא מסרב להסתיים – כי דניאל עדיין נאבק בחילוניות וחוזר ומפענח בה דָּתִיּוּת.


כביש הסרגל
תסריט ובימוי: מיה דרייפוס
מפיקים: אסתי מקלברג, חיים מקלברג (תותים הפקות)

היעלמותה של אשה צעירה בעיצומו של קיץ לוהט בעפולה, שאיש ממשפחתה לא מחפש אחריה, טורד את מנוחתה של חוקרת משטרה אחת שאינה מניחה לעניין.


הנה אנחנו

בימוי: ניר ברגמן
תסריט: דנה אידיסיס
מפיקים: איתן מנצורי, יונתן דובק (ספירו סרטים)

מסע אחרון של אב ובנו האוטיסט, מסע התבגרות משותף, מסע של פרידה.

פיצ׳פוינט פוסט
מסלול המיועד לפרויקטים בשלב עריכה

הסירו דאגה מליבכם
בימוי: תום שובל
מפיקים: גל גרינשפן, רועי קורלנד, מאיה פישר (גרין פרודקשנס), סול באנדי

אלמה, אלמנתו הצעירה של נוח, טייקון ישראלי, יורשת את הונו לאחר שנהרג בתאונת דרכים. מותו מעורר בה צורך בלתי נשלט לעזור לנזקקים, צורך שיוביל אותה למעשים קיצוניים ולמסע של גילוי עצמי.

להתאהב ברקס
בימוי: מעיין אנגלמן
הפקה: אלירן פלד (אלדי פאי TLV)

ירושלים, ימי המנדט. שני ילדים – מוריס היהודי ורנין המוסלמית – מגלים וחולקים את האהבה למסך הגדול בזכות קולנוע "רקס", שנפתח על הגבול שבין העיר היהודית לערבית. הם הופכים לחברי נפש, אבל ידידותם מתנגשת עם המציאות שבה מצופה מהם להיום אויבים. השניים יצטרכו ללמוד שאהבה חזקה יותר משנאה.

נפש פתלתלה
בימוי: טליה לביא
מפיקים: איתן מנצורי, יונתן דובק (ספירו סרטים)

קומדיה רומנטית של טעויות המגוללת את עלילותיו של זוג ירושלמי צעיר בליל כלולותיו.

אגדת חורבן
בימוי: גידי דר
הפקה: אמיר הראל (למה הפקות)

סיפור המרד היהודי ברומא בשנת 70 לספירה. הסיפור מתמקד בשנות המרד בירושלים דרך סיפורו של בן בטיח, בחור תמים שהופך לאחד ממנהיגי המרד הקנאים, עד לחורבן בית המקדש.


אדיסיי ארץ חדשה
בימוי: שמואל ברו
הפקה: גיל רועה (זד סרטים)

אתיופיה, שנות ה-80. קהילה יהודית שלמה מתארגנת למסע לירושלים. רק יצחק מסרב לסכן את בני משפחתו ועמלו בהרפתקה ההזויה. כשסכנת נקמת דם מרחפת מעל חיי בניו הוא משתכנע, אך כבר מאוחר מדי. עכשיו צריך לעשות הכל כדי לאחד את המשפחה מחדש.
אסיה
בימוי: רותי פריבר
הפקה: יואב רועה (גם סרטים)

אסיה בת ה-35 היא עולה ותיקה ואם חד הורית לויקה, מתבגרת חולנית בת 17. מצבה המתדרדר של ויקה מחייב את אסיה לקבל על עצמה לראשונה את אימהותה, ולקחת אחריות על חייה הקצרים של ביתה ועל הזמן שנותר להן יחד.

נווה שאנן
בימוי והפקה: עידן חגואל

דרמה סאטירית על זוג גברים ליברלים המנסים ליצור לעצמם קיום מושלם וקטלוגי בליבה של שכונת נווה שאנן. בדרכם להקים משפחה אלטרנטיבית, חייהם עוברים טלטלה כשהם הופכים עדים לפשע שנאה על רקע גזעני – ולא מתערבים.

 

פיצ׳פוינט קצרים – בשיתוף קרן גשר לקולנוע רב תרבותי
מסלול המיועד לפרויקטים קצרים בשלב התסריט

 

התנין האחרון
בימוי: ארז תדמור
הפקה: שמי שינפלד (קאמבק סרטים)

דווקא עכשיו, מת התנין הארצישראלי האחרון – כוכב השמורה של חזי. זן נכחד, נחנק משקית שנזרקה לעברו. במאמץ אחרון לשרוד, חזי נדחק למעשה לא-מוסרי ומשתחל לגופו המפוחלץ. האם יערים על המבקרים החשדנים?

חוף הכלבים
בימוי: אורית זמיר
הפקה: יואב רועה (גם סרטים)

כַּלבּה ללא שֶם עוברת ידיים. מאישה שרוצה למות למאיה. ממאיה לשוטרת, ואז לכַּלְבִּיַיה, חַזַרַה למאיה, לאיש בַּיַם ושוב למאיה. עכשיו מאיה צריכה לבחור – לצוף או לצלול, לאהוב או לעזוב.

בגין
בימוי: רוני בהט
הפקה: קובי מזרחי (KM הפקות)

בגין, הכלבה של גיל, מגורשת מהמושב. השתיים יוצאות למסע בחיפוש אחר בית ללילה.

משהו שלך שייך לי
בימוי: אלינור נחמיה
הפקה: רונן בן-טל (פלאן בי הפקות)

כמו תאונת רכבת, יום בהיר אחד מתנגשות אלכס ואלי, ילדות שהפכו לנשים צעירות, באִמַן הסוררת. 
מהמפגש הזה אף אחת לא תצא שלמה.

אלכוג׳ל
בימוי: מיכל גסנר
הפקה: אסף נאוי (נאוי פרו)

לורן, עובדת ארגון סיוע קנדי בפלסטין, מתוסכלת מהמציאות היומיומית שחוסמת כל ניסיון שלה לעזור. בדרכה לפגישה דחופה בישראל, היא נתקלת בכלב השוכב פצוע סמוך למחסום. זו ההזדמנות שלה להציל מישהו, והיא תנסה הכל.

פרחי חורף
בימוי: ניקולאי קולושוב
הפקה: סנא טוס (סנאשיין הפקות)

אדם, ילד מופנם ורגיש, צופה באביו קונה זר פרחים. בלבו נולדת תקווה חדשה, שמתנפצת במהרה עם הגילוי שהזר לא מיועד לאמו. הסוד שנחשף מאלץ את אדם לקחת אחריות ולתקן את מה שהוריו כבר מזמן ויתרו עליו.

2:51
בימוי: מוריה גולדברג-קורן
הפקה: חני דומבה, תום קוריס (Tom & Hani Animation)

אֵם מתעוררת להיניק את תינוקה, אבל גופה מתנגד לה ונפרם, מתפרק. היא נאבקת בו, מנסה באלימות להחזיר אותו לשלמותו, אבל ההרס הולך וגובר. היא מבינה שרק אם תמחל לעצמה תוכל למצוא נחת, להיות אֵם.

מרים
בימוי: חלי מזראי
הפקה: רונן בן טל (פלאן בי הפקות)

מרים מנקה בקניון יום-יום, סופרת את הדקות עד שתבקר את בתה עדן בפנימייה בה היא חיה. ביום המיוחל מתחוור לה שילדתה הפסיקה לדבר מאז שנערים במוסד "נגעו בה". מרים לא מורשית לפגוש את עדן, אבל האינסטינקט האימהי משתלט עליה. היא חוטפת את בתה ומוצאת מפלט במקום היחיד שעולה על דעתה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן