Skip to content

נתניהו: ממשלת מיעוט – פגיעה חמורה בביטחון ישראל

בישיבת חרום של סיעות הימין בממשלה תקף נתניהו את הח"כים הערבים בחריפות ולעג ללפיד. "אם יקרה משהו חס וחלילה לאחד מהאנשים שיושבים פה בחדר - זה ביבי. הוא גרם לזה", אמר לפיד. איימן עודה הגיב: הנאום של נתניהו ניסיון להצית מלחמת אזרחים. מעולם לא היה ראש ממשלה שהרוויח כל כך מפילוג, שנאה וגזענות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה היוצא  בנימין נתניהו, תקף היום (שני) בחריפות כל אפשרות להקמת ממשלת מיעוט עלידי מפלגת כחול לבן ולא היסס לחבר בין ראשי הרשימה המשותפת לטרור וארגוני טרור. "אחמד טיבי אמר בצורה הכי ברורה שאם הייתה קמה ממשלת מיעוט, המבצע הזה לא היה יוצא אל הפועל. חבר הכנסת כסיף אמר שזה מעשה רצח. לחסל רב מחבלים כזה, שאחראי למותם של ישראלים, זה מעשה רצח", אמר נתניהו.

מזהיר מפני ממשלת מיעוט (נתניהו בכנס הליכוד. צילום: רפי מיכאלי)
מזהיר מפני ממשלת מיעוט (נתניהו בכנס הליכוד. צילום: רפי מיכאלי)

בישיבת כנס חרום שכינס נתניהו בחדר סיעת הליכוד עם ראשי הפלגות החרדיות והבית היהודי, לא היסס נתניהו ותקף במילים חריפות אפשרות לממשלה כזו. "ממשלה שתלויה באחמד טיבי וכסיף ואיימן עודה וחבריהם – יכולה ותטיל וטו על פעילויות חיוניות לביטחון אזרחי ישראל. אם היא תקום היא תהווה פגיעה חמורה בביטחון ישראל. ממשלת מיעוט בתמיכת תומכי טרור היא ממשלת החלומות של החמאס. גם של איראן, גם של חיזבאללה. יחגגו גם ברמאללה וגם בטהראן וגם בעזה". 

"זה לא ״ישראל לפני הכל״, זה ״השלטון לפני הכל״. הם מוכנים לשבת עם אחמד טיבי אבל לא עם ראש ממשלת ישראל. הם מוכנים לשבת עם הרשימה המשותפת אבל לא עם חובשי הכיפות סביב השולחן הזה. הם מוכנים לשבת עם מי שרוצים להעמיד לדין את חיילי צה״ל כפושעי מלחמה אבל לא עם אנשים שנלחמים כדי להגן על המדינה ועל חיילי צה״ל".
נתניהו לעג ללפיד ואמר שלפיד היה מוכן להתחרד כדי להקים ממשלה "
אם זה היה תלוי ביאיר לפיד הוא היה לובש שטריימל, מניח תפילין פעמיים ביום, ומקבל שבת פעמיים בשבוע. אם צריך, אולי עושה שוב ברית מילה. היה משלם כמעט כל מחיר", הוא לעג לקולות הצחוק של החרדים ושרי הליכוד. נתניהו קרא לאביגדור ליברמן, ראש  ישראל ביתנו שלא ילך "לממשלת מיעוט כזאת שתהיה תלויה בתומכי הטרור ותיזכר לדיראון עולם".

ההסתה (צילום בכנס הליכוד - צילום: רפי מיכאלי)
ההסתה (צילום בכנס הליכוד - צילום: רפי מיכאלי)


ראש מפלגת כחול לבן בני גנץ תקף חזרה בכינוס הסיעה בכנסת ואמר כי "ביומיים האחרונים ההיסטריה שברה שיאים. קמנו בבוקר שבת וגילינו שאנחנו ב״מצב חירום״, ״סכנה״, ״פיגוע״. וכל זה לא בשל רקטות שנוחתות בשדרות ובבאר שבע ולא בגלל החולים השוכבים במסדרונות בתי החולים", אמר גנץ וציין כי מה שכן קיבלנו "כל אזרחי ישראל – מופע מכוער ומסוכן של צביעות, שקרים והסתה"

הוא דרש מנתניהו להפסיק להשתלח בחברי הכנסת הערביים  – "אני מבקש להגיד באופן ברור: גם לי יש מחלוקות עם חברי הכנסת הערבים, אבל ההשתלחות נגדם בימים האחרונים חייבת להיפסק. ועליך נתניהו- לחזור בך ומיד", "במקום להפחיד ולפחד – בוא לדבר", אמר גנץ

יאיר לפיד הזהיר את נתניהו מהסתה לאלימות: "אם יקרה משהו חס וחלילה לאחד מהאנשים שיושבים פה בחדר – זה ביבי. הוא גרם לזה. שלא ילך אחר כך לטלוויזיה לספר כמה הוא מזועזע. זה ביבי. זו ההסתה שלו. אם תהיה אלימות, זה ביבי. מי ששמע אותו אתמול יודע. הוא מוביל לאלימות. מה שהוא אמר על אזרחי ישראל הערבים זו גזענות בלתי נסלחת", תקף לפיד.

ראש הרשימה המשותפת ח"כ אימן עודה  האשים את ראש הממשלה: "הנאום של נתניהו לא היה התחלה של קמפיין – זה היה ניסיון להצית מלחמת אזרחים. מעולם לא היה ראש ממשלה שהרוויח כל כך מפילוג, שנאה וגזענות. ככל שיהודים וערבים שונאים אחד את השני יותר – ככה הוא מרוויח".

"התקווה היחידה שלו היא הייאוש שלנו. לא ניתן לו להבעיר את להבות השנאה. הפעם נוריד אותו מהמרפסת לפני שיהיה מאוחר מדי. מלחמת האזרחים על שם בנימין נתניהו לא תפרוץ", אמר עודה  

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן