Skip to content

תא"ל במיל. יצחק יעקב תובע מיליון שקל מהעיתונאי בן כספית

לטענת התובע, יצחק (יצה) יעקב, בן כספית פגע בשמו הטוב בעשור האחרון בכמה כתבות בעיתון "מעריב". סיבוב חדש בקרב על השם הטוב: מרגל או גיבור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לטענת התובע, יצחק (יצה) יעקב, בן כספית פגע בשמו הטוב בעשור האחרון בכמה כתבות בעיתון "מעריב". סיבוב חדש בקרב על השם הטוב: מרגל או גיבור

 מאת אבירם זינו

תא"ל (מיל) יצחק (יצה) יעקב הגיש הבוקר (יום ג', 13.3.2012) תביעת דיבה לבית משפט השלום בתל אביב נגד העיתונאי ובעל הטור הבכיר בן כספית מעיתון מעריב, בגין לשון הרע ובסכום של מיליון שקלים. זהו שלב נוסף בפרשת יצה, שטוען שהוא לא מרגל כפי שהוצג, אלא גיבור. לטענתו, כספית פגע בשמו הטוב בעשור האחרון בכמה כתבות בעיתון מעריב.

יצה יעקב טוען בתביעה שהגיש, כי במשך כמעט עשור פרסם כספית, בהזדמנויות שונות בטורו במעריב, דברי לשון הרע נגד יצה, פרסומים שהפכו לדפוס קבוע ולמסע השמצה נגדו. יעקב, מראשוני היחידה לפיתוח אמצעי לחימה בצה"ל, מראשי הפיתוח של התעשיה הביטחונית והמפקד הראשון של היחידה למחקר ופיתוח (מו"פ) ואחרי שחרורו מצה"ל המדען הראשי במשרד התמ"ת, נעצר במרץ 2001 כחשוד בפרשת ריגול.

יצה זוכה ממרבית העבירות שיוחסו לו, אך הורשע בעבירה של מסירת ידיעה סודית ללא סמכות ונידון לשנתיים מאסר על תנאי. הרשעתו נסובה סביב כתיבת שני ספרים שמעולם לא יצאו לאור, אך הועברו לעיון למספר אנשים בארה"ב ובהם נכללה הידיעה הסודית. וכך גם בראיון לעיתונאי. בית המשפט קבע, כי במסירת הידיעות לא התכוון יצה לפגוע בביטחון המדינה.

לטענת עורכי דינו, יהושע רזניק וינון סרטל, מאז מעצרו החל כספית בפרסום ידיעות וכתבות שכללו "פרסומים משמיצים, התאפיינו בהצגה חלקית של העובדות, תוך ניצול העובדה שקוראיו אינם מכירים את פרטי הרשעתו וטיבה של הידיעה הסודית ושמוטל צו איסור פרסום על חלקים נכבדים מתוך הכרעת הדין, בייחוס ליצה כוונות לפגיעה בבטחון במדינה ובהשוואתו לעבריינים שהורשעו בביצוע עבירות חמורות של בגידה וריגול".

בתביעה מובאים הפרסומים כדוגמה, ובאחד מהם נכתב על ידי בן כספית ביחס ליצה: "פולרד יושב על פחות מזה. במדינה שלנו הכל אפשרי ויצה הופך עכשיו מאדם בזוי, שהיה מוכן למכור את המדינה שלו כדי לקבל כבוד, לסוג של גיבור."

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן