Skip to content

מת מפצעיו ילד בן 7 שנפגע בתקיפת צה"ל בעזה. מתוכננת צעדת זעם לישראל

מספר ההרוגים בקרב הפלסטינים בעימות האחרון עלה ל-26. מקורות לבנוניים טוענים כי מתוכננת צעדת זעם המונית לכיוון ישראל לקראת סוף חודש מרץ. בלבנון נפגשו אנשי משלחת החמאס עם מנהיג החיזבאללה לתאם מהלכים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מספר ההרוגים בקרב הפלסטינים בעימות האחרון עלה ל-26. מקורות לבנוניים טוענים כי מתוכננת צעדת זעם המונית לכיוון ישראל לקראת סוף חודש מרץ. בלבנון נפגשו אנשי משלחת החמאס עם מנהיג החיזבאללה לתאם מהלכים

מאת אליק מאור

מפגינים במצעד יום הנכבה (צילום: דימה וזינוביץ')
בתכנון: צעדת המונים לעבר גבולות ישראל. מפגינים במצעד יום הנכבה ב-2011 (צילום: דימה וזינוביץ')

דובר שירותי החירום וההצלה ברצועת עזה מסר, כי הילד בן השבע, שנפצע בתקיפת מטוסי חיל האוויר לפני יומיים, מת הבוקר מפצעיו בבית החולים שיפא שברצועה. בכך עלה מספר ההרוגים בקרב הפלסטינים בסבב האחרון של העימות ל-26.

על רקע ההסלמה בדרום, דווח הבוקר בתקשורת הלבנונית כי מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה, נפגש שלשום בלבנון עם משלחת פלסטינית בראשות בכיר חמאס, מוסא אבו מרזוק. מהדיווח עולה, כי משתפי הפגישה סיכמו שהאחריות למצב ולהסלמה מוטלת על ישראל, שביצעה את המהלך על מנת לבחון את יכולותיהם של הפלסטינים לקראת מערכה כבדה וגדולה יותר.

עוד נודע, שאנשי המשלחת הבהירו לנסראללה, שמשרדי החמאס בדמשק נותרו פתוחים, למרות עזיבתם של ראשי הארגון את סוריה. עוד מדווחים המקורות הלבנוניים, כי הצדדים הסכימו שאין פתרון למשבר בסוריה שאינו פיתרון פוליטי-דיפלומטי, כדוגמת זה שהוצע על ידי סין ורוסיה. נסראללה הוסיף, כי ההנהגה הסורית נחושה בדעתה לפתור את המשבר בשיחות עם האופוזיציה.

הצדדים סיכמו גם על מפגש של פלגים פלסטיניים, לבנוניים ואסלאמיסטיים, שיערכו תיאומים זה עם זה לקראת צעדת המונים לעבר גבול ישראל, המתוכננת לדבריהם בסוף חודש זה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן