Skip to content

גם היום לא יתקיימו לימודים בדרום. ירי הטילים נמשך

הלחץ והמתח מתחיל כנראה לתת אותותיו בקרב ראשי רשויות בדרום. החלטתו של ראש עיריית באר שבע ובעקבותיו של אחרים, להשבית את הלימודים בניגוד לדעת פק"ער הביא לביקורת מפי אלה שנשמעו להוראה. היום מאפשר פיקוד העורף לראשי הרשויות להחליט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גם הלילה נורו טילים לעבר הדרום. 200 אלף תלמידים נותרו היום בבתיהם. גם בגדרה מושבתים הלימודים. הלחץ והמתח מתחילים כנראה לתת אותותיהם בקרב ראשי רשויות בדרום. החלטתו של ראש עיריית באר שבע ובעקבותיו של אחרים, להשבית את הלימודים בניגוד לדעת פיקוד העורף הביא לביקורת מפי אלה שנשמעו להוראה

מאת אליק מאור

חמ"ל נתיבות בפעולה, אמש (צילום: אתר עיריית נתיבות)
חמ"ל נתיבות בפעולה אמש (צילום: אתר עיריית נתיבות)

בבאר שבע, אשקלון, קריית גת, גן יבנה, ובגדרה לא מתקיימים היום הלימודים. אוניברסיטת בן-גוריון הודיעה על לימודים כרגיל. למרות הלחצים שהופעלו על רובי דנילוביץ' ראש עיריית באר שבע,  הוא החליט להשבית את מערך הלימודים בעיר גם היום (שישי). גם בגדרה הוחלט על ביטול מערך הלימודים, בעקבות ירי הטילים הלילה. דנילוביץ' אמר אתמול: "אני מצפה מהממשלה להבטיח שלא יהיו עוד מקרי ירי", ובינתיים, ירי הטילים נמשך לתוך הלילה.

בנתיבות תקף אמש ראש המועצה, יחיאל זוהר את ראש עירית באר שבע ואמר שזוהי אנרכיה. "חייבים להישמע להוראות פיקוד העורף"  אמר. "לא יתכן שכל ראש רשות יעשה כראות עיניו". בנתיבות יתקיימו הלימודים באופן חלקי, במוסדות חינוך ממוגנים בלבד.

 ראשי הרשויות טוענים שאינם מוכנים לחזור למצב בו יורגלו להמשכי טפטוף טילים וירי פצמ"רים לישראל. פיקוד העורף מסר היום, כי הוא ממשיך להמליץ על חזרה למעגל הלימודים והוסיף כי ההחלטה נתונה אך ורק בידי הרשויות האחראיות. ראשי הערים הגדולות, באר  שבע, אשקלון ואשדוד כבר הודיעו כי לא יתקיימו לימודים. כך גם בגן יבנה, ובמועצה האזורית בני שמעון.

ממקורות שונים נודע כי אהוד ברק, שר הביטחון, הורה על תגובה מצומצמת  בלבד וסירב לאשר את דרישות צה"ל לתגובה קשה. בצה"ל ביקשו להגיב להחמיר בתגובות, לאחר ירי הטילים לעבר נתיבות, באר שבע ומועצת שער הנגב בזמן שלאחר כניסת הפסקת האש לתוקף. היה זה לאחר הצהרות נתניהו, ברק והרמטכ"ל שרק שקט יענה בשקט.

אבל הטפטוף המשיך. רקטה שנורתה אמש בסמוך ל 21:00 יורטה מעל אשדוד. שני טילי קאסם נוספים התפוצצו מאוחר יותר בשטחי אשכול וחוף אשקלון, הם התפוצצו בשטחים פתוחים, בלי לגרום נזק לאדם או לרכוש. אזעקות צבע אדום נשמעו בישובי עוטף עזה, אשקלון ואשדוד.  צה"ל הגיב  במתינות יחסית. מסוקי צה"ל ירו בשטחים פתוחים באזור שייח עג'אן, דרום מערב לעזה, בלי לגרום נזק לאדם.

למגפון נודע כי החמאס, באמצעות המודיעין המצרי, פנה שלשום לישראל וביקש 24 שעות  על מנת להשתלט על ארגוני הטרור. דוברי החמאס הצהירו, כי הנהגתו מחויבת להפסקת הירי. הם ציינו כי עזה אינה ערוכה למלחמה נוספת וכי החמאס ממשיך להתחמש ולהתכונן למלחמה כזו. הג'יהאד האסלאמי טוען כי הצליח במשימתו וישראל לא תערוך יותר חיסולים ממוקדים ולכן החליט לנצור אש. אתמול פנו המצרים ובקשו 24 שעות נוספות וישראל נענתה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן