Skip to content

מחאת האוהלים עוברת לשדה הפוליטי

יחד עם חבריה להנהגת תנועת המחאה, דפני ליף תגיש את הטפסים הנדרשים להקמת "חברה לתועלת הציבור" – מעין תנועה חברתית שלא למטרות רווח – שתיקרא "ב' זה אוהל". החברה תונפק, כמו תאגיד הנסחר בבורסה, ויודפסו שבעה מיליון מניות, כמספר אזרחי ישראל מאת מערכת מגפון-חברה ראשי תנועת המחאה של הקיץ הכריזו היום (25.12.11) במסיבת עיתונאים על הקמת תנועה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יחד עם חבריה להנהגת תנועת המחאה, דפני ליף תגיש את הטפסים הנדרשים להקמת "חברה לתועלת הציבור" – מעין תנועה חברתית שלא למטרות רווח – שתיקרא "ב' זה אוהל". החברה תונפק, כמו תאגיד הנסחר בבורסה, ויודפסו שבעה מיליון מניות, כמספר אזרחי ישראל

מאת מערכת מגפון-חברה

דפני ליף
דפני ליף בקונגרס החברתי הראשון (צילמה: שרית פרקול)

ראשי תנועת המחאה של הקיץ הכריזו היום (25.12.11) במסיבת עיתונאים על הקמת תנועה חדשה. מסיבת העיתונאים, בהשתתפות דפני ליף, רגב קונטס ועוד ממנהיגי מחאת האוהלים, הועברה בשידור חי בחדשות 2 באינטרנט.

במסיבת העיתונאים הסבירה ליף את הרעיון מאחורי המניות שנמכרות לציבור: "החברה פועלת לתועלת הציבור, אבל אנחנו נהיה מחויבים לאנשים שמאמינים שהשינוי הזה צריך לקרות, שאנחנו חלק ממנו ולכן זה הצעד ההגיוני ביותר לעשותו שהכסף שיניע את הצעד הזה יהיה מהציבור שאנחנו מחויבים אליו", אמרה ליף. "אנחנו לוקחים את זה בשיא הרצינות, ואם אתה עוסק בפעילות ציבורית קח אחריות על הדבר הזה ואנחנו עושים את זה כי אין לנו מקום אחר, ואנחנו לא הולכים לקבל שכר מהתנועה הזו, אני בסך הכל רוצה שיהיה כאן טוב".

>>> בואו לדבר על התנועה החדשה גם בפייסבוק שלנו

התנועה תתבסס על מניות לחבריה. בהנהגת התנועה הזאת יצטרף לליף תומר בוהדנה, לשעבר מפקד פלוגה בשריון, שזכור לנו בעיקר מאחת התמונות ממלחמת לבנון השנייה. "אנחנו מקימים תנועה שבה כל אזרח במדינה יכול לקנות מניה אחת בלבד בסכום 20-30 שקלים ולהיות חלק מקבלת ההחלטות", אמרה ליף בשיחה עם חדשות 2. "אני מקווה שאנשים יתפקדו, זה המשך המאבק, יש הרגשה של מלחמת התשה שמחכים שייגמר לנו הכסף. אני מקווה שאנשים ירגישו שיש דחיפות ויירצו לקחת חלק בפעילות".

באתר גלי צה"ל נכתב לקראת מסיבת העיתונאים:

יחד עם חבריה, ליף תגיש את הטפסים הנדרשים להקמת "חברה לתועלת הציבור" – מעין תנועה חברתית שלא למטרות רווח – שתיקרא "ב' זה אוהל". החברה תונפק, כמו תאגיד הנסחר בבורסה, ויודפסו שבעה מיליון מניות – כמספר אזרחי ישראל – כאשר כל אזרח יוכל לרכוש אחת בלבד, בסכום צנוע של כ-40 שקלים. "הצעד ההגיוני מבחינתנו היה להקים תנועה, וזאת על-מנת להמשיך ולהיאבק", הסבירה ליף, "מבחינתנו המאבק חשוב וזו אחריות שלנו לדאוג לחברה טובה יותר – ואני מזמינה את כולם להצטרף".

עורכת-הדין גליה שמילוביץ'-גרינגרד, המלווה את ראשי המחאה, מסבירה שבשיטה הזו יתאפשר לכל ישראלי להשפיע על המשך המחאה בצורה שוויונית. "מטרת החברה היא להיות חממה לרעיונות ויוזמות שיקדמו את יצירת השינוי במדינה", הוסיפה.

בנוסף, תוקם מועצת מנהלים שתכלול אנשי רוח, פרופסורים ואושיות ציבוריות בעלות משקל שתתכנס לעיתים קרובות יחסית לעומת ה"קונגרס" – רמז ברור לועידות שנערכו בראשיות הציונות וירכזו עתה את כל בעלי המניות החפצים בכך. אחד מאנשי מועצת המנהלים הוא תומר בוהדנה, רב סרן במילואים, שסימן את תנועת הניצחון למדינה שלמה במלחמת לבנון השנייה. "הרעיון הוא לדאוג לזה שיהיהו כמה שיותר אנשים שותפים לרעיון כדי שנוכל להשפיע", הסביר. לחברה לא יהיו שכירים, והרווחים שלה יושקעו במטרותיה ולא יחולקו כדיבידנדים לבעלי המניות. בד בבד, בתנועה מתכננים לחדש את הפגנות ההמונים בסביבות פסח.

באתר הרשמי של המחאה נכתב, בחתימתם של דפני ליף, רגב קונטס, שיר נוסצקי, רועי נוימן, עדי פלד:

זוהי תהיה תנועה אקולוגית במהותה, שתלחם בזיהום האוויר הפוליטי, התרבותי, ושאף לרתום את התלהבות העשייה ליצירת מבנים אזרחיים חזקים לדורות ובמקביל תתחיל, כבר עכשיו, להגיב, לשנות ולבנות בכל רמה – מבית הספר בגליל ועד הכנסת, מרמת המועצה המקומית ועד לישיבות הממשלה.

במסגרת החברה שאנו מקימים, נשתף פעולה ונעמיד לרשות כל גופי המאבק שקמו וקמים  סביבנו, את כל פירות הניסיון העשיר שצברנו במהלך הקיץ הן ברמת השטח והן בעניינים הלוגיסטיים, התקשורתיים, האקדמאיים.

הקונגרס החברתי השני

הפעולה הראשונה שנעשה במסגרת החברה, כבר בחודש הקרוב, הוא לכנס את הקונגרס החברתי השני. הקונגרסים הללו, אנו מאמינים, בדיוק כמו בקונגרסים הראשונים של התנועה הציונית, יוכלו אזרחים ופעילים מכל רחבי הארץ ומכל השכבות, למצוא את הדרכים, בהן המדינה תוכל להגדיר את עצמה מחדש, שם תוכל  לבוא לידי ביטוי כל  קשת הדעות והקולות, כדי לנסות ולפתור את המשבר החומרי, הערכי והרוחני, שמדינתו הצעירה שקועה בו עד צוואר. הקונגרס בא לאחד ולא להפריד, ליצור דיאלוג בין הגורמים היצרניים והשפויים מתוך כל המגזרים ליצירת פתרונות משותפים, ולא למחות לנצח כנגד הקיצוניים.

הקונגרס החברתי הראשון
תחילת הדרך, הקונגרס החברתי הראשון ביפו (צילמה: שרית פרקול)

יהיה בו כנס תעסוקה – ובו ידברו אנשי חינוך ורוח מקרב הציבור החרדי על דרכים בהן יוכלו אזרחיהם ללמוד לימודי ליבה ולהשתלב בשוק העבודה.

יהיה בו כנס פוליטי – בו מתפקדים ומתמודדים לעתיד יוכלו להתכנס יחד ולהעלות שאלות בדבר נחיצותה של הקמת מפלגות חדשות, דרכיהן, האפשרות להשתלב במפלגות קיימות ולהחדיר לתוכן את רעננות השיח החדש וערכי הצדק החברתי.

יהיה כנס תקשורת ובו יעבדו פעילים על הקמת אמצעי תקשורת ציבוריים חדשים וגורלו של השידור הציבורי  ועוד ועוד.

כל אזרח יוכל להגיע וליטול חלק לפי רצונו: ירצה – יקשיב, ירצה – ידבר, ירצה – יצטרף ויטול חלק על פי נטיית לבו כוחו ויכולתו.

כי זאת נדע – המאבק – פנים רבות לו. הוא מתחיל במחיר הקוטג' ומגיע עד יחסה של המדינה לזקניה, הוא נמתח ממחירי הדיור ועד ערכי הדמוקרטיה והערבות ההדדית במדינה, אנחנו, ששנים ארוכות הרגשנו זרים בביתנו, שכבר חמישה חודשים קמים, אוכלים וישנים מחאה יודעים היטב: זהו  לא רק המאבק על יוקר המחייה – זהו אף המאבק על זילות החיים. ואנחנו לא מוכנים לוותר על החלום של חברה ישראלית בטוחה, חזקה, אנושית וחומלת, לכל התושבים והאזרחים.

מייל התנועה: [email protected]

קריאה נוספת:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן