Skip to content

אולמרט, לדור ועיתון הארץ הופנו הבוקר לגישור בתביעת לשון הרע

בית המשפט הפנה את ראש הממשלה לשעבר, פרקליט המדינה והוצאת עיתון הארץ לגישור בתביעת לשון הרע שהגיש אולמרט בראשית 2011. המגשר: עו"ד עמוס גבריאלי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט הפנה את ראש הממשלה לשעבר, פרקליט המדינה והוצאת עיתון הארץ לגישור בתביעת לשון הרע שהגיש אולמרט בראשית 2011. המגשר: עו"ד עמוס גבריאלי

מאת אבירם זינו

שופטת בית המשפט השלום בתל אביב, ריבה ניב, הפנתה היום (א') את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, פרקליט המדינה, משה לדור, והוצאת עיתון הארץ לגישור, במסגרת תביעת לשון הרע שהגיש אולמרט נגד לדור והארץ. המגשר שמונה יהיה עו"ד גבריאלי.

אומרט (צילום: אנטוניו מילנה, ויקימדיה)
זכויות היסוד הופרו. אולמרט (צילום: אנטוניו מילנה, ויקימדיה)

אולמרט הגיש את התביעה בפברואר 2011, בעקבות דברים שאמר נגדו פרקליט המדינה בראיון לעיתון הארץ ב-11 בפברואר 2011. בתביעת הדיבה נטען כלפי לדור, כי התבטא כלפי אולמרט בראיון "באופן בלתי ראוי". בראיון המדובר כינה לדור את ההלוואה שקיבל אולמרט מג'ו אלמליח "סיפור שערורייתי בצורה בלתי רגילה". בנוסף טען לדור בשעתו, כי ההלוואה לא הוחזרה מעולם, אולם אולמרט טען בתביעתו, כי דברים אלו אינם נכונים.

בכתב התביעה נטען: "התייחסותו הנרחבת של מר לדור, בראיון עמו, להליך התלוי ועומד בעניינו של מר אולמרט ולחקירה אחרת המצויה בעיצומה, אשר ממתינה להכרעתו של מר לדור, והדברים שאמר בנוגע להלוואה שקיבל מר אולמרט ממר אלמליח, פגעו קשות בזכויות היסוד של מר אולמרט כנאשם וכחשוד, והוציאו את דיבתו של מר אולמרט רעה."

עורכי דינו של אולמרט, רועי בלכר, רקפת פלד ואלי זהר, טענו במהלך ניהול המשפט, כי לדור מעכב במתכוון את תביעת בירור התביעה. לדור טען מנגד, כי כעובד מדינה קמה לו חסינות, אך טענה זו נדחתה. בהחלטת המחוזי בעניין התבטא בשעתו השופט אור אורנשטיין כי "לא ניתן להקל ראש בתביעה."

אולמרט דרש בתביעתו פיצוי של 150 אלף שקל – בגין פגיעה בזכות יסוד להליך הוגן, הפרת חובה חקוקה ולשון הרע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן