Skip to content

ניצחון למרכז-שמאל בבחירות בנורדריין וסטפליה; תבוסה למרקל

מפלגות המרכז שמאל זכו בניצחון מוחץ בבחירות מקומיות במדינה המאוכלסת ביותר בגרמניה, אירוע המתפרש כמחאה כנגד מדיניות הצנע שהקנצלרית מנסה להשליט באירופה מאת גרשון גירון מכה קשה לאנגלה מרקל. הנלורה קראפט, ראש ממשלת נורדריין וסטפליה בשנים האחרונות, ומי שמשתייכת למפלגה הסוציאל-דמוקרטית, הכתה שוק על ירך את נורברט רטגן, השר לאיכות הסביבה בממשלת אנגלה מרקל. הבוחרים במדינת צפון ריין […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפלגות המרכז שמאל זכו בניצחון מוחץ בבחירות מקומיות במדינה המאוכלסת ביותר בגרמניה, אירוע המתפרש כמחאה כנגד מדיניות הצנע שהקנצלרית מנסה להשליט באירופה

מאת גרשון גירון

קראפט - הביסה את מרקל
קראפט. הביסה את מרקל

מכה קשה לאנגלה מרקל. הנלורה קראפט, ראש ממשלת נורדריין וסטפליה בשנים האחרונות, ומי שמשתייכת למפלגה הסוציאל-דמוקרטית, הכתה שוק על ירך את נורברט רטגן, השר לאיכות הסביבה בממשלת אנגלה מרקל.

הבוחרים במדינת צפון ריין ווסטפליה העניקו 39% מהקולות למפלגה הסוציאל-דמוקרטית, 4% יותר מאשר בבחירות הקודמות, ו-26% למפלגתה של מרקל, הנוצרית דמוקרטית, ירידה של 8% בהשוואה להישגה מהבחירות הקודמות. מפלגת הירוקים זכתה ב-12% מהקולות, מה שמבטיח לקואליציה שלה עם המפלגה הסוציאל-דמוקרטית רוב בן 10 מושבים בפרלמנט של המדינה.

המפלגה הדמוקרטית החופשית, שותפתה של מרקל בממשלה הפדראלית   זכתה ב-8.5% מהקולות. מפלגת הפיראטים, שמצעה מבוסס על דרישה לפתיחות יתר של הממשל באמצעות הטכנולוגיה, חגגה כניסה רביעית לפרלמנט אזורי בגרמניה עם 7.5% מקולות הבוחרים.

תוצאות הבחירות נתפסות כקובעות את סדר היום בבחירות הפדראליות שיתקיימו בשנה הבאה. אוכלוסייתה של נורדריין וסטפליה, 18 מיליון, עולה על אוכלוסיית כמה מדינות באירופה, לרבות יוון, שמצבה הכלכלי הרעוע וגישתה של גרמניה לבעיה עמדו תכופות במוקד מערכת הבחירות. הן מהוות זריקת עידוד למפלגה הסוציאל-דמוקרטית ומציבות אתגר גדול בפני הקנצלרית שאחרי שבע שנות שלטון היא עדיין המדינאית הפופולארית בגרמניה.

בשבוע שעבר הובסו המפלגה הנוצרית דמוקרטית ושותפתה הדמוקרטית החופשית בבחירות במדינת שלזוויג הולשטיין. עמדתה של מרקל נחלשה עוד לאחר תבוסת נשיא צרפת ניקולא סרקוזי ועליית פרנסואה הולנד הסוציאליסט לכס השלטון שם, וכם לאחר קריסת הקואליציה במדינת הולנד. מרקל נאלצת להתמודד גם עם האשמות גוברות, בפרט מצד הסוציאל דמוקרטים, שמדיניות הצנע שהיא מנסה לכפות על יוון אחראית לגל הנאו-נאציזם הגובר במדינה.

מרקל עדיין נהנית מתמיכת רוב הציבור הגרמני בגישתה לטיפול במשבר הכלכלי באירופה, אולם נראה

מרקל - האם תמשך מדיניות הצנע?
מרקל. האם תמשך מדיניות הצנע?

שדרישתה מצפון ריין וסטפליה – אגן התעשייה הגדול בגרמניה שבו שוכנות קלן, דיסלדורף ואסן – לקצץ את תקציבה, פגעה בסיכויי מפלגתה בבחירות המקומיות שם.

היום תיפגש מרקל עם נשיא צרפת הנבחר פרנסואה הולנד, לדון במשבר החובות באירופה, בניסיון למצוא פשרה בין גישתה קפוצת היד של הקנצלרית לתמיכתו של הולנד בעידוד הצמיחה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן