Skip to content

המוסד על שם המרקיז דה סאד

המוסד לביטוח לאומי, שלימים כונה גם "המוסד לבידוח לאומי" הפך מבדיחה לסיוט, חלום בלהות של כל מי שנזקק לו וגם של אלו שלא. ללא בקרה, ללא פיקוח, ללא כללי התנהלות. רק כוח, שררה וללא טיפת חמלה מאת: עמית מנדלזון כל מי שנאלץ בעל כורחו להתמודד עם המערכת המסואבת של הביטוח הלאומי יודע על מה אני […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המוסד לביטוח לאומי, שלימים כונה גם "המוסד לבידוח לאומי" הפך מבדיחה לסיוט, חלום בלהות של כל מי שנזקק לו וגם של אלו שלא. ללא בקרה, ללא פיקוח, ללא כללי התנהלות. רק כוח, שררה וללא טיפת חמלה

מאת: עמית מנדלזון

כל מי שנאלץ בעל כורחו להתמודד עם המערכת המסואבת של הביטוח הלאומי יודע על מה אני מדבר. פקידים שחיי הציבור הנזקק בידיהם והחלטתם (השרירותית לחלוטין, למרות קיומם של קריטריונים) תשפר את איכות חייהם, שמחליטים להקשיח ליבם בלי יוצא מהכלל ולהרוס דווקא את אלו שבקושי חיים.

כמו כל ביריון, נטפלים הללו דווקא אל החלשים –  החזקים כלל אינם מתקרבים לבניין. אמהות חד הוריות שבלשי הביטוח, מעין גירסה מודרנית של השטזי, מחטטת בעברן כדי למצוא סיבה לגזול מהן קיצבה. הורים לילדים נכים שנאלצים לגרור ילד מרותק ממיטתו לוועדות הרפואיות (חדרי החקירות של השב"כ מחנה נופש לעומתם). בעלים שנקלעו לחובות עקב דמי מזונות שאין ביכולתם לעמוד בהם, נאלצים לברוח מהארץ מאימת המוסד. נכים שקיצבתם נשללת רק בגלל שהעזו להרוויח כמה גרושים מהצד. כמובן שזה לא ישנה את העובדה שהם יישארו נכים.

מי שעבר תאונה יודע מה זה להתרוצץ במסדרונות הביטוח הלאומי ולצאת משם עם סכום פתטי על פציעה קשה, וגם זה בלתי אפשרי ללא "מאכר"  או עורך דין צמוד, שישתו לכם חלק גדול מהסכום.

טיפול הביטוח הלאומי בכל שכבות האוכלוסייה החלשות, שהם לצערנו 90% מאוכלוסיית המדינה, כבר לא גובל בשערורייה – הוא בגדר התעללות מזוויעה שאפילו המרקיז דה סאד לא היה חולם להמציא. זו לא היתה תמצית הקמת המוסד. המוסד לביטוח לאומי נועד לסייע לנזקקים, ולא מדובר במתנה שהמדינה מחלקת לאזרחים; מדובר בכסף שלנו, של האזרחים, שמועבר מדי חודש לביטוח הלאומי, ואי ציות חד דינו: עיקולים.

מוסד שניזון ממיסים שמשלם הציבור, בלית ברירה, ועל פי חוק. מיסים שאם מישהו לא משלם אותם – ולא חשוב אם לאזרח אין אגורה שחוקה בכיסו – זו עבירה על החוק. והמוסד ינסה בכל מאודו להוציא את הסכומים הללו מכל מי שמקורב לאותו חייב. המוסד הזה הפך להיות אויב הציבור מספר אחד. פקידיו, עובדי מדינה ממדרגה ראשונה שאי אפשר לפטרם, מחזיקים בכוח שמשפיע על חיי אדם, ולעיתים קרובות נראה שהם פשוט נהנים לאמלל אותם.

המוסד הזה יצא מכלל שליטה לפני שנים רבות, ואיש לא עושה מאמץ מיוחד לשנות את המצב. מוסד מבקר המדינה שהוא חסר סמכות בכל הנוגע לגופי גבייה ,כמו מס הכנסה ומע"מ – מתעלם לחלוטין מהזוועות של הביטוח הלאומי.

ממשלת ישראל רואה בביטוח הלאומי כלי לגביית מיסים, ובמקביל מציבה עוד ועוד חסמים, חוקים ותתי סעיפים, שמוודאים שהכסף הזה לא יחזור לאזרח לעולם.

ועוד לא אמרתי מילה על עצמאים שמשלמים ביטוח לאומי כל חייהם, כמו כולם על פי חוק. ולהם אפילו לא מגיע כלום. פשוט כסף שנזרק לאסלה ונשטף אל קיבתה של מערכת המיסוי של מדינת ישראל.

תמיד תהיתי איך זה שכל המבנים של הביטוח הלאומי עומדים שלמים ללא פגע, אבל אז נזכרתי באבטחה הכבדה. וזכור לי אירוע שבו נאלצתי להשאיר בקבלה בטרם עלייתי למחלקת הגבייה מברגון זעיר… נשק  קטלני ממש. כששאלתי את איש הביטחון על מה ולמה, הוא ענה לי: "כדי שלא תפגע באיש". ואתם חשבתם שהמאבטחים שומרים על פקידי הביטוח הלאומי מפני טרוריסטים.

2 Comments

  1. עמית מנדלזון
    18 במאי 2012 @ 17:34

    קיצבה במילון של ביטוח לאומי מגיעה מהשורש קצב מה שבאנגלית נקרא butcher

  2. אלמוני
    18 במאי 2012 @ 17:32

    חכו חכו עד שתקבלו את ההודעה המשמחת על יציאתכם לגימלאות.
    מיד לאחר קביעת התאריך יבשרו לכם שם באותיות קידוש לבנה שתהיו זכאים לקיצבת זיקנה רק אם הכנסתכם אינה עולה על……..
    זאת אומרת: שילמתם כל החיים עפ"י הכנסתכם בפועל וכעת אתם אמורים, אולי, לקבל רק קיצבה חלקית!
    אוקיי – בטח יחזירו תשלומים ששולמו לאורך כל השנים.
    קדחת!
    גנבים בחסות חוק שחוקקו גנבים מורשים מטעם המדינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן