Skip to content

ועדת השרים לחקיקה אישרה: קדימות בתור להשתלת איברים גם למי שתרמו לקרובי משפחתם

עד היום נהנו מקדימות בתור להשתלת איברים רק מי שתרמו איבר לאדם שאינם מכירים, והמדינה סירבה לעודד תרומות בין בני משפחה. לדברי חברי הכנסת גלאון וכץ, זהו הישג דרמטי למי שעושים את ההקרבה האולטימטיבית עבור בני משפחתם החולים, ותורמים להם איבר מגופם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עד היום נהנו מקדימות בתור להשתלת איברים רק מי שתרמו איבר לאדם שאינם מכירים, והמדינה סירבה לעודד תרומות בין בני משפחה. לדברי חברי הכנסת גלאון וכץ, זהו הישג דרמטי למי שעושים את ההקרבה האולטימטיבית עבור בני משפחתם החולים, ותורמים להם איבר מגופם 

מאת צבי זינגר

ועדת השרים לחקיקה אישרה הבוקר פה אחד את הצעת החוק של יושבת ראש מרצ, ח"כ זהבה גלאון, ויו"ר ועדת הבריאות בכנסת, ח"כ חיים כץ (ליכוד), המעניקה קדימות בתור להשתלת איברים למי שתרמו איברים לקרובי משפחתם.

ח"כ כץ
המצב היה אבסורדי. ח"כ כץ

לדברי חברי הכנסת גלאון וכץ: "זהו הישג דרמטי למי שעושים את ההקרבה האולטימטיבית עבור בני משפחתם החולים, ותורמים להם איבר מגופם. הממשלה בחרה לשדר מסר שתומך בתרומת איברים. עד היום נהנו מקדימות בתור להשתלת איברים רק מי שתרמו איבר לאדם שאינם מכירים, והמדינה סירבה לעודד תרומות בין בני משפחה. זהו מצב אבסורדי, והצעת החוק שאושרה היום שמה לו קץ, באמצעות מתן עדיפות גם למי שתרם לקרוב משפחה".

כץ וגלאון הודיעו כי בכוונתם לקדם את החקיקה בשלוש קריאות, על מנת להכניס את החוק החשוב לספר החוקים בהקדם האפשרי. "אנו מברכים על החלטת ועדת השרים לחקיקה לתמוך בהצעת החוק שלנו. אנשים שתורמים איברים בעודם בחיים, בוחרים מרצונם לעבור את התהליך הקשה והמסוכן של ויתור על אבר מגופם עבור אדם אחר".

 לדברי חברי הכנסת גלאון וכץ: "זוהי הקרבה אדירה, בין אם הם עושים זאת מבלי להכיר את מקבל האיבר, ובין אם הם עושים זאת כדי להציל את חייהם של קרוביהם היקרים להם. לכן, אין כל טעם סביר ליצור הבחנה בין סוגי תורמים חיים שונים בכל הקשור למתן קדימות בהשתלת אברים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן