Skip to content

שר החוץ הרוסי: "לרוסיה אין זה משנה מי ישלוט בסוריה"

בפגישה היום עם שר החוץ הבריטי במוסקבה, הפתיע שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, כשאמר: "לרוסיה אין זה משנה מי ישלוט בסוריה ואזרחי סוריה זכאים לבחור את מנהיגם בעצמם". סגן שר החוץ, דני איילון: הגינויים בעולם אינם מקדמים את סיום הטבח. רק פעולה צבאית אקטיבית, שתפגע ישירות במשטרו של אסד, תשנה את מאזן הכוחות בסוריה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בפגישה היום עם שר החוץ הבריטי במוסקבה, הפתיע שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, כשאמר: "לרוסיה אין זה משנה מי ישלוט בסוריה ואזרחי סוריה זכאים לבחור את מנהיגם בעצמם". סגן שר החוץ, דני איילון: הגינויים בעולם אינם מקדמים את סיום הטבח. רק פעולה צבאית אקטיבית, שתפגע ישירות במשטרו של אסד, תשנה את מאזן הכוחות בסוריה

מאת צבי זינגר

"מועצת הביטחון מגנה באופן החריף ביותר את ההרג של גברים, נשים וילדים ליד חומס, בהתקפות על שכונות מגורים שבהן נטלו טנקים וארטילריה של הצבא". כך נאמר בהחלטת מועצת הביטחון, שלראשונה גינתה פה אחד – גם בתמיכת רוסיה וסין – את מעשי הטבח בסוריה. "שימוש כה מזעזע

לברוב (צילום: Mikhail.Evstafiev, ויקימדיה)
אזרחי סוריה זכאים לבחור את מנהיגם בעצמם. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב (צילום: Mikhail.Evstafiev, ויקימדיה)

בכוח נגד אוכלוסייה אזרחית הוא הפרה של החוק הבינלאומי ושל ההתחייבויות שקיבלה על עצמה הממשלה הסורית", נאמר בהחלטה.

בטבח שהתרחש בסוף השבוע בחולה נרצחו לפחות 118 בני אדם, רבים מהם ילדים, וכשלוש מאות בני אדם נפצעו. בתגובה תבעה ישראל התערבות בינלאומית בסוריה.

עם זאת – למרות תמיכת רוסיה בהחלטה – הסתייג שגריר רוסיה באו"ם, וטען כי לא ברור ידו של מי בטבח הנשים והילדים בחולה, משום שחולה לא הייתה בשליטת משטרו של בשאר אסד.

בפגישה עם שר החוץ הבריטי, ויליאם הייג, שהתקיימה במוסקבה, אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, באופן מפתיע, כי לרוסיה אין זה משנה מי ישלוט בסוריה וכי הכי חשוב להפסיק את ההרג ואזרחי סוריה זכאים לבחור את מנהיגם בעצמם. עוד אמר לברוב, כי שני הצדדים בסוריה מעורבים בטבח. לברוב גם השמיע ביקורת נגד המדינות הטוענות כי אין למצוא פתרון בלי הסתלקותו של אסד.

דיווח שמסר ראש משלחת הפקחים של האו"ם, הגנרל הנורבגי רוברט מוד, סותר לחלוטין את ההסתייגויות הרוסיות. מוד מסר למועצת הביטחון, כי טנקים ותותחים של צבא אסד הם שגרמו לטבח בחולה.

סוריה לא מתרגשת מגינויים. איילון (צילום: אתר הכנסת)
סוריה לא מתרגשת מגינויים. איילון (צילום: אתר הכנסת)

שגריר סוריה באו"ם, טען כי מדינות מסוימות מנסות לשקר ולהטעות את חברי המועצה במה שהגדיר כ"צונאמי של שקרים". הוא אף קבע שחלק ממדינות המועצה מחמשות את גורמי האופוזיציה הסורית ובכך מלבות את האש ובמקביל מנסות להצטייר כמי שמבקש לכבות את אותה אש. הסורים מאשימים בטבח שבוצע בחולה גורמי טרור בינלאומיים ומבקשים להתנער מאחריות למעשה.

בהחלטת מועצת הביטחון הובעה שוב תמיכה בתוכנית שש הנקודות של מזכ"ל האו"ם לשעבר, קופי ענאן, לפתרון המשבר בסוריה.

בראיון לגלי צה"ל, אמר הבוקר סגן שר החוץ, דני איילון, כי הגינויים בעולם אינם מקדמים את סיום הטבח הנמשך בסוריה על ידי כוחות משטרו של אסד. לדבריו, רק פעולה צבאית אקטיבית, שתפגע ישירות במשטרו של אסד, תשנה את מאזן הכוחות בסוריה, אשר איננה מתרגשת מגינויים והצהרות.

שליח האו"ם, קופי אנאן, ייפגש מחר בדמשק עם נשיא סוריה, בעקבות הגינוי באו"ם. אנאן יגיע היום לסוריה וייפגש עם שר החוץ הסורי, ואליד אל מועלם, כך דיווחו מקורות בסוריה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן