Skip to content

כתב אישום: תקיפת זרים באלות, שרשראות וקרשים

הנאשמים: אחד עשר נערים בני 14 עד 18. המניע: פעולות נקם על בסס גזעני. כך עולה מכתב האישום שהוגש היום בבית המשפט לנוער בתל אביב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הנאשמים: אחד עשר נערים בני 14 עד 18. המניע: פעולות נקם על בסיס גזעני. כך עולה מכתב האישום שהוגש היום בבית המשפט לנוער בתל אביב

מאת אליק מאור

11 בני נער הואשמו היום (חמישי) בבית המשפט לנוער בתל אביב, על ידי פרקליטות מחוז תל אביב, כי במהלך החודש (מאי), התארגנו ותקפו סודאנים ואריתריאים בעיר על ממניעים גזעניים ורצון לפעולות נקם. נערה אחרת הואשמה בעבירות רכוש ולא בתקיפות.

מכתב האישום עולה, כי החבורה המונה 11 נערים תקפו זרים ולעיתים גם שדדו אותם. בשלושה מקרים הם תקפו זרים באמצעות קרשים ואלות ובשני מקרים אחרים גם גנבו מהמתלוננים את אופניהם. במקרה נוסף הם פרצו לחנות של תושב זר וגנבו משם מוצרים בשווי של 2,000 שקל, ובאירוע אחר תקפו אריתיראי כשהם מצוידים באבנים, שרשראות ברזל וקרשים. המותקף במקרה הזה פונה לבית חולים לקבלת טיפול, כשהוא סובל מפגיעות בראשו ובחלקים נוספים בגופו.

באירוע נוסף הם תקפו אזרח זר, כשהם משתמשים בקסדת רוכב האופנוע, באלות גולף ובשרשרת ברזל.

עו"ד מורן לביא מפרקליטות המחוז ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרם של חלק מהנערים ועל חלקם האחר להטיל תנאים מגבילים בעת שחרורם.

מעבר להאשמות בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, תקיפה בנסיבות מחמירות, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות ושוד בנסיבות מחמירות, החליטה הפרקליטות לצרף גם מניע גזעני, על פי סעיף 144 לחוק העונשין. משמעות הדבר היא שהעונש המקסימלי יוכפל, אם יוכח הדבר, בהתבסס על הראיות שבידי המשטרה המעידות על מניע שכזה.

"הנערים פעלו ועשו זאת בלי שבחלו באמצעים", אמרה התובעת, "ותוך שנקטו אלימות חמורה, אכזרית ובריונות לשמה ואף בחלק מהמקרים עשו שימוש בנשק קר ואופן מסוכן".  לטענת התביעה, הנאשמים בחרו לתקוף קורבנות באקראי "ללא היכרות מוקדמת, אך בשל העובדה שנקרו בדרכם וובשל היותם נתינים זרים".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן