Skip to content

שבוע הספר: "מותגי הבירה בישראל"

שחר הרץ, אחד ממובילי הפצת בשורת תרבות הבירה הישראלית, עושה לנו סדר ומציג בספר אחד את כל הבירות המגיעות לארץ ומיוצרות בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שחר הרץ, אחד ממובילי הפצת בשורת תרבות הבירה הישראלית, עושה לנו סדר ומציג בספר אחד את כל הבירות המגיעות לארץ ומיוצרות בישראל

מאת דני בר

שחר הרץ, העוסק בתרבות הבירה כבר שנים רבות (על אף גילו הצעיר יחסית), מגיש לנו בספר אחד סקירה נרחבת על עולם הבירה הישראלי.

הספר, או החוברת כפי שהרץ מכנה את ההפקה שלו, הוצא לאור כבר בשנה שעברה, אולם לטעמי לא נס לחו, אם כי בוודאי יש כבר היום עוד כמה מותגים שנמכרים בארץ.

זהו ספר כוללני ראשון בעברית, המסביר בשפה פשוטה וברורה וחשוב מכל בקיצור, את עיקרי ההיסטוריה של הבירה, מהי בירה, סגנונות בירה ברחבי העולם, בירה ואוכל (לטעמי, פרק מיותר), כוסות בירה, והעיקר… מעל ל-230 בירות שונות שניתן לשתות לרוויה במחוזותינו.

לכל בירה מוקדש עמוד, ובו יש פרטים טכניים ואינפורמטיביים על הבירה, אבל לא פחות חשוב, ובוודאי מוסיף הרבה לכיף שבקריאת הספר, תמונה של הבקבוק או כוס הבירה במקרה של בירה מחבית, צילום סמל המותג ודגל המדינה בה מיוצרת הבירה.

מגוון בירות בישראל, צילום: דני בר
מגוון בירות בישראל, צילום: דני בר

לדברי הרץ, זהו ספר שלא כל שנה יש להוציא, כי יש להבדיל מיין, בו יש משמעות לכל שנת בציר, בירה היא מוצר קבוע כל שנה. זו הסיבה שצריך להבדל בין מדריך יין למדריך הבירה, שהרץ עמל עליו לטובת הקהל ההולך וגדל של אוהבי הבירה בישראל.

בספר מוצגות בירות ממבשלות ענק (הייניקן, קרלסברג וכדומה) וגם ממבשלות ביתיות או בוטיק, שהם כבר מוצר יציב ונמכר במספר נקודות מכירה באופן קבוע בזמן עריכת הספר. מן הסתם, ההפקה הבאה (מתי? כאשר שחר הרץ יחליט לעשות את המהדורה הבאה), תכלול כבר עוד כמה עשרות בירות חדשות המיוצרות או מיובאות לקהל חובבי הבירה.

אם אתם חובבי בירה אמיתיים, או אוהבי בירה אמיתית, "מותגי הבירה בישראל" ניתן להזמין באתר: http://www.beerandbeyond.com/featured/beer-book-2011.html, ותמורת 30 שקל כולל משלוח, יגיע הספר לביתך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן