Skip to content

ניצחון הסוציאליסטים בצרפת מבצר את שלטון הנשיא הולנד ואת מעמדו באירופה

בבחירות שהתקיימו אתמול לאסיפה הלאומית זכו המפלגה הסוציאליסטית ושותפותיה ב-307 נציגים, שהם רוב מוחלט בקרב 577 הנציגים בפרלמנט. שיא נוסף שנשבר אתמול: 108 נשים נבחרו לאסיפה הלאומית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בבחירות שהתקיימו אתמול לאסיפה הלאומית זכו המפלגה הסוציאליסטית ושותפותיה ב-307 נציגים, שהם רוב מוחלט בקרב 577 הנציגים בפרלמנט. שיא נוסף שנשבר אתמול: 108 נשים נבחרו לאסיפה הלאומית

מאת גרשון גירון

הולנד ובת זוגו ולרי טרירויילר חוגגים את הניצחון
הולנד ובת זוגו ולרי טרירויילר חוגגים את הניצחון

שלא כנשיא הקודם סרקוזי, בעל בריתה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הולנד לוחץ להתמודדות עם המשבר הכלכלי באירופה בפחות צעדי צנע ויותר עידוד של הצמיחה. כך מדווח הניו יורק טיימס.

בבחירות שהתקיימו אתמול לאסיפה הלאומית זכו המפלגה הסוציאליסטית ושותפותיה ב-307 נציגים, שהם רוב מוחלט בקרב 577 הנציגים בפרלמנט. הולנד יצטרף היום לועידת הפסגה של שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים של עשרים הכלכלות הגדולות בעולם, שתתקיים במקסיקו, בסמכות מחודשת כדובר השמאל האירופי וחסיד של תמריצים כלכליים ויצירת משרות.

כמו כן, יוכל הולנד להישען על ממשלה סוציאליסטית ולהעביר בקלות חקיקה כרצונו, בלי שיאלץ להישען על השמאל הקיצוני, העוין את האיחוד האירופי, או על הירוקים.

מפלגת המרכז-ימין של הנשיא לשעבר ניקולה סרקוזי זכתה ב-224 מושבים, וצפוי להתחולל בה מאבק מנהיגות מר.

החזית הלאומית, בהנהגת מארי לה-פן, זכתה בשני מושבים. היא עצמה איבדה את מושבה באסיפה הלאומית לנציג של המפלגה הסוציאליסטית. דווקא אחייניתה, מריון מרשל לה-פן, בת 22, נבחרה לאסיפה הלאומית מטעם מחוז בדרום צרפת, והיא תהייה המחוקקת הצעירה ביותר שנבחרה לאסיפה בימי הרפובליקה החמישית.

שיא נוסף שנשבר אתמול הוא במספר הנשים שנבחרו לאסיפה הלאומית, 108.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן