Skip to content

פורום מטכ"ל התכנס לישיבה דחופה לדון בהסלמה

בצעד חריג החליט הרמטכ"ל לכנס את המטכ"ל בשבת להערכת מצב לגבי המשך ההסלמה. שתי רקטות יורטו מעל שדרות ונתיבות וצה"ל תקף שוב חוליית שיגור אחר הצהריים. יותר מעשרים רקטות נורו לעבר ישובי מערב הנגב והדרום מאז ליל אמש. צה"ל מכחיש דיווח פלסטיני לפיו ילד בן חמש נהרג מתקיפת חיל האוויר. השר וילנאי בביקור בדרום: "מדינת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בצעד חריג החליט הרמטכ"ל  לכנס את המטכ"ל בשבת להערכת מצב לגבי המשך ההסלמה. שתי רקטות יורטו מעל שדרות ונתיבות וצה"ל תקף שוב חוליית שיגור אחר הצהריים. יותר מעשרים וחמש רקטות נורו לעבר ישובי מערב הנגב והדרום מאז ליל אמש. השר וילנאי בביקור בדרום: "מדינת ישראל לא יכולה להחריש למול האירועים בדרום". עיריית שדרות הודיעה הערב, כי הלימודים מחר יתקיימו כרגיל, כולל בחינות הבגרות

מאת אליק  מאור וצבי זינגר

רקטה נורתה מרצועת עזה בסביבות השעה שבע והתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. איש לא נפגע. שתי רקטות יורטו בצהריים על ידי כיפת ברזל מעל שדרות ונתיבות. צה"ל תקף שוב חוליית משגרים. הפלסטינים דיווחו על הרוג נוסף ועל 25 פצועים מתחילת סבב ההסלמה הלילה. לטענתם, הילד שנהרג הוא מעתז סואף, שנפגע מירי פגז ארטילריה שנורה לעבר אזור חאן יונס בדרום הרצועה. ככל הנראה, אביו נפצע קשה. דובר צה"ל מכחיש את הדיווח וטוען שלא הייתה תקיפה באזור. במקביל, דיווחו הפלסטינים כי בבוקר מת צעיר כבן 20, שנפצע הלילה בתקיפה בצפון הרצועה. ההרוג זוהה כהמאם ג'מאל אבו קאדוס, שנפצע בתקיפה בצפון רצועת עזה.

פורום מטכ"ל התכנס השבת להערכת מצב בהשתתפות ראש אמ"ן, מפקד חיל האוויר ואלופים נוספים. על כך החליט רא"ל בני גנץ. התכנסות מסוג זה בשבת היא פעולה חריגה בשגרת פעילות המטכ"ל בצה"ל. הפורום עסק בתגובה הנדרשת בשל המשך ההסלמה. גנץ סייר בצהריים באזורים שנפגעו בעוטף עזה ונפגש עם ראשי היישובים. עיריית שדרות הודיעה הערב, כי הלימודים מחר יתקיימו כרגיל, כולל בחינות הבגרות בתנ"ך.

מטוס בדרכו לתקיפה בעזה (צילום: חיל האוויר)
"מדינת ישראל לא יכולה להחריש". מטוס בדרכו לתקיפה בעזה (צילום: חיל האוויר)

יותר מעשרים וחמש רקטות נורו לעבר ישובי מערב הנגב והדרום מאז ליל אמש, כשאחת מהן פגעה בבית ספר בשדרות, שהיה ריק מתלמידים. נזק נגרם לחלונות ולקירות של המבנה. חמש רקטות שוגרו לעבר ישראל בשעה 11:00. ארבע מהן התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול ואחת התפוצצה בשער הנגב. קדמה לכך פגיעה במפעל מיגונית שבאזור התעשייה שדרות. רקטה חדרה מבעד לגג המפעל וגבר בן חמישים נפגע בינוני בבטנו, חזהו ובצווארו. מבית החולים ברזילאי נמסר כי מצבו של הפצוע מניח את הדעת וכי בשלב זה אין כוונה לנתחו. הוא בהכרה מלאה ויעבור בדיקות נוספות. שני נפגעי החרדה מהאירוע טופלו ובקרוב ישוחררו.

פגיעה בחוליית שיגור היום (צילום: דו"צ)
פגיעה בחוליית שיגור היום (צילום: דו"צ)

השר להגנת העורף, מתן וילנאי, ביקר היום בעיר שדרות ובמועצות שער הנגב ואשכול בעוטף עזה, בעקבות אירועי השבוע החולף ואירועי הבוקר. בנוסף, ביקר השר גם באוגדת עזה וקיבל סקירה מבצעית על האירועים האחרונים.

במהלך ביקורו עמד מקרוב השר על מוכנות העיר והמועצות תוך שהוא נפגש עם ראשי הרשויות מבקר במרה"פ הרשותיים (חמ"ל רשותי) ובמרכזי הדחק שנפתחו.

במהלך ביקורו אמר השר: "מדינת ישראל לא יכולה להחריש למול האירועים של הימים האחרונים בדרום. אנו רואים בחמאס כמי שיש לו את האחריות המלאה לכל המתרחש בגזרת עוטף עזה. ישראל פועלת ותמשיך לפעול ביד קשה למול אותם הטרוריסטים אשר רוצים להסלים את המצב בגזרה."

בנוסף ציין השר: "ישנה חשיבות גדולה מאוד של המדינה למגן את הישובים ברדיוס שבין 4.5-7 ק"מ מגבול הרצועה, בדיוק מאותן הסיבות שבגללן מיגנו את רדיוס 0-4.5 ק"מ וזאת בעיקר עקב הקושי של כיפת ברזל ליירט במרחקים אלה וזמני ההתרעה הקצרים".

לפני כשבועיים הניח השר להגנת העורף על שולחנו של ראש הממשלה הצעה בסך כ-250 מליון שקל למיגון אותם הישובים ברדיוס שבין 4.5-7 ק"מ בפריסה של כמה שנים.

הבוקר קרא ראש מועצת שער הנגב, אלון שוסטר לממשלה לפעול מיידית, "בין אם בפעולה מדינית או בפעולה צבאית, כי אסור לאפשר יותר הפסקות אש מדומות אלו". ההערכה היא שהחמאס, שעד כה נמנע מליטול אחריות לירי הרקטות והפצמ"רים, היה זה שפעיליו ירו הבוקר את מטחי הרקטות. במשטרת שדרות הועלתה הכוננות לרמת "מגן 3", האומר כי בשלב זה מעובים כוחות המשטרה וכוחות מד"א באזור.

פיקוד העורף הנחה את תושבי יישובי עוטף עזה להימצא במרחק של עד 15 שניות מהמרחבים המוגנים. בעקבות הוראה זו נסגר לרוחצים חוף זיקים.

בימים האחרונים הגיבו בכירים בצה"ל כי על ישראל לבחור בין שתי אפשרויות. או להבליג עד סבב האלימות הבא, או לפעול למיגור התופעה משורשיה.

הבוקר פצוע בינוני מרסיסי רקטה. כ-20 רקטות נורו משעות הבוקר המוקדמות

1 Comment

  1. sofar
    23 ביוני 2012 @ 15:08

    המטוס דווקא נוחת ולא ממריא…איך אני יודע זאת?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן