Skip to content

ניצב מני יצחק מונה זמנית למפקד מחוז ירושלים

על פי הודעת המשטרה, לאחר שמפכ"ל המשטרה עודכן בדבר חקירת מח"ש, הוא נעתר לבקשת ניצב שחם ותנ"צ אדרי לצאת לחופשה. ניצב ניסו שחם נחקר באזהרה בחשד להטרדה מינית ובעילה אסורה והוצא לחופשה עד תום החקירה בעניינו. המפכ"ל הודיע, כי הוא מביע אמון מלא בשוטרי וקציני המחוז
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהודעת משטרת ישראל נמסר, כי לאחר שעודכן בדבר חקירת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), נעתר מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, לבקשתם של מפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו שחם, ומפקד מרחב ציון, תת ניצב ניסים אדרי, לצאת לחופשה.

המטה הארצי. (צילום: משטרת ישראל)
המטה הארצי. המפכ"ל מביע אמון מלא בקציניו (צילום: משטרת ישראל)

ניצב ניסו שחם נחקר באזהרה בחשד להטרדה מינית בשוטרות תחת פיקודו ובעילה אסורה והוצא לחופשה עד תום החקירה בעניינו. מפקד מרחב ציון במשטרה, תת ניצב נסים אדרי, יצא גם הוא לחופשה כפויה. אדרי נחקר באזהרה בחשד שידע על מעשיו של שחם ולא דיווח על כך, כפי שהוא חייב בחוק.

לאחר התייעצות ובהסכמה עם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', הוחלט להטיל על ניצב מני יצחקי באופן זמני את הפיקוד על מחוז ירושלים עד לקבלת החלטה אחרת.

עורך דינו של שחם סירב היום להתייחס לחשדות. שחם עצמו, שהגיע הבוקר לביתו, סירב להגיב לפרשה. נודע כי ככל הנראה מי שדיווח למח"ש על החשדות הוא קצין משטרה שקידומו עוכב. לדברי אותו קצין, אחד המקרים התרחש בזמן ביקור של משלחת המשטרה בפולין.

עורך דין ציון אמיר, המייצג את תנ"צ אדרי, מסר היום: "תנ"צ אדרי לא טייח. אחת המתלוננות סיפרה לו וביקשה ממנו לא לספר. הוא התנהל ללא פגם. יותר מזה הוא לא יכול לומר, כי העניין נתון בחקירה והוא אינו רוצה לפגוע בה. הוא משתף פעולה עם חוקריו וביקש לצאת לחופשה של שבוע ימים, כדי לאפשר את התנהלות החקירה".

המפכ"ל נפגש עם פיקוד משטרת מחוז ירושלים במטה המחוז. בסיומו של המפגש אמר המפכ"ל: "אני מביע אמון מלא בשוטרי וקציני המחוז המבצעים עבודתם נאמנה". המפכ"ל הנחה את המפקדים להמשיך בשגרת עבודתם אל מול האתגרים המבצעיים המורכבים הצפויים בתקופה הקרובה וביניהם הרמאדן, מצעד הגאווה ואירועים רבים ורגישים נוספים אשר עמם מתמודדים שוטרי וקציני המחוז."

עוד הנחה המפכ"ל את המפקדים לפעול בשיתוף פעולה מלא עם מ"מ מפקד המחוז, ניצב מני יצחקי. בשיחה עמד המפכ"ל על החשיבות והצורך למצות את החקירה על ידי מח"ש בהקדם.

ביקש לצאת לחופשה. ניצב ניסו שחם
ביקש לצאת לחופשה. ניצב ניסו שחם

נמסר כי שחם ואדרי שתפו פעולה בחקירתם ובסיומה הודיעו כי הם מתכוונים לבקש מהמפכ"ל לצאת לחופשה. הם שוחררו ונאסר עליהם ליצור קשר המעורבים בפרשה. החקירה הסמויה נוהלה במשך כמה שבועות במח"ש והפכה לחקירה גלויה כאשר הוסר צו הפרסום היום. החקירה עדיין נמשכת.

ניצב שחם מונה לסגן מפקד מחוז ירושלים, לאחר שבית המשפט הגבוה לצדק דחה עתירה נגד מינויו..במאי 2011 מונה לתפקיד מפקד מחוז ירושלים. שחם זכור כמי שעורר סערה בעת פינוי גוש קטיף, כשהתבטא בתדרוך קצינים לפני הפינוי "אני מכיר את החרדים האלה… אני רוצה מעצרים, מעצרים זה מה שישבור אותם…", "אם יהיה צריך, אז יש להכות באלות, נמוך…", "שישרפו, חרא עליהם", ו"אני לא זונה שפותחת את הרגליים… שישלמו".

 

1 Comment

  1. אחד שמכיר
    26 ביולי 2012 @ 22:34

    פשוט נהדר,כל פושעי הגירוש מגוש קטיף משלמים ביוקר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן