Skip to content

נמיביה השיקה את הטלסקופ הגדול ביותר בעולם

נמיביה, המדינה החדשה יחסית שבדרום מערב יבשת אפריקה, דווקא היא זכתה היום להציב בתחומיה ולהפעיל לראשונה את הטלסקופ הגדול ביותר בעולם, "צ'רנקוב"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נמיביה, המדינה החדשה יחסית שבדרום מערב יבשת אפריקה, דווקא היא זכתה היום להציב בתחומיה ולהפעיל לראשונה את הטלסקופ הגדול ביותר בעולם. הטלסקופ, "צ'רנקוב" שמו, הוא בגודל של שני מגרשי טניס, והיום החל לקלוט קרניים קוסמיות מבסיסו, הממוקם מאה קילומטרים מערבית לבירה וינדהוק.

הטלסקופ, שמשקלו 600 טונות וקוטר המראה שלו כ-28 מטרים, יוכל לצפות על התופעות הקיצוניות והאלמיות ביותר ביקום בעזרת קרני גאמא עתירות אנרגיה. "הוא אינו מפעיל רק את המראה הגדולה ביותר בין המכשירים מסוגו בעולם כולו, אלא גם מפענח את אשד התמונות בחדות חסרת תקדים, פי ארבעה פיסקלים ליחידת שטח שמיימית בהשוואה לטלסקופים קטנים יותר", הסביר אחד המדענים בצוות הפעלה של הטלסקופ, פסקל וינסנט.

ורנר הופמן, ממכון מקס פלאנק שבגרמניה, אמר כי הפעלתו המוצלחת של הטלסקופ מהווה צעד גדול קדימה עבור הקהילה האסטרונומית כולה ועבור דרום אפריקה כמיקום מרכזי בתחום האסטרונומיה. במאי השנה קיבלו דרום אפריקה ואוסטרליה את הזכות לארח במשותף את טלסקופ הסופר-רדיו הגדול ביותר שבנה האדם אי פעם. מצפה הכוכבים של נמיביה פועל מזה עשר שנים ומנוהל על ידי 170 מדענים מתריסר מדינות שונות, לרבות אוסטרליה, דרום אפריקה, גרמניה, צרפת ובריטניה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן