Skip to content

פורסם היום המכרז להקמת תחנת רכבת בבית שאן

המכרז להקמת תחנת הרכבת בבית שאן הוא הראשון מבין חמש תחנות, שיוקמו לאורך מסילת העמק: בלב המפרץ, כפר יהושע, כפר ברוך ועפולה. השר כץ: "חיבור ערים כמו עפולה ובית שאן לרשת המסילות הארצית יקצר את זמן ההגעה למרכז הארץ ויעלה משמעותית את ערך הנדל"ן של הערים והישובים שבתוואי הרכבת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החברה הלאומית לדרכים, פרסמה היום לראשונה מכרז להקמת תחנת רכבת בבית שאן, במסגרת פרויקט רכבת העמק, ההולך ומוקם בימים אלה. המכרז להקמת תחנת הרכבת בבית שאן הוא הראשון מבין חמש תחנות, שיוקמו לאורך מסילת העמק, שאורכה כ-60 קילומטרים: בלב המפרץ, כפר יהושע, כפר ברוך ועפולה. כך הודיע היום שר התחבורה, ישראל כץ.

במשך השבוע יתפרסם מכרז נוסף להקמת תחנת רכבת נוספת בכפר ברוך ובתוך חודש יפורסם מכרז שלישי להקמת תחנת הרכבת בכפר יהושע. מכרזים להקמת שתי התחנות הנוספות, בלב המפרץ ובעפולה צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים. בנוסף לכך, יוקמו גשרים באורך כולל של כארבעה קילומטרים ותכרה מנהרה באורך קילומטר אחד שתצא מתחנת עפולה.

הדמיה. תחנת הרכבת בבית שאן

הדמיה. תחנת הרכבת בבית שאן

כץ: "חיבור ערים כמו עפולה ובית שאן לרשת המסילות הארצית יקצר את זמן ההגעה למרכז הארץ ויעלה משמעותית את ערך הנדל"ן של הערים והישובים שבתוואי הרכבת".

רכבת העמק ההיסטורית

מסילת העמק תעבור בחלקה בסמוך לתוואי מסילת העמק ההיסטורית, שהיתה שלוחה של הרכבת החיג'אזית. היא הוקמה בשנת 1905 ונסעה בין חיפה, דרך צמח עד לדמשק בסוריה. במשך השנים הפכה הרכבת למיתוס בתולדות הישוב היהודי בארץ, בעיקר בשל סיפורים ואגדות שנקשרו אליה. רכבת העמק תרמה לפיתוח העיר חיפה והישובים סביבה ופעלה בהצלחה עד קום המדינה.

תוואי המסילה הנוכחי יתפצל מתחנת "לב המפרץ" ליד צומת הצ'ק פוסט, מזרחה ויעבור בגשר מעל שדרות ההסתדרות לכיוון יגור ואזור צומת העמקים (ג'למה). הקו ימשיך לאזור צומת התשבי, לאורכו של עמק יזרעאל, עד עפולה ומשם ישירות לבית שאן. בעתיד תמשיך המסילה לגשר "שייח חוסיין" ותתחבר לקו הרכבת של ירדן.

מהירות של 160 קמ"ש

מסילת הרכבת החדשה תיצור מסלול המיועד לנסיעת רכבות נוסעים ומשא עד למהירות של 160 קמ"ש. השלמתה תאפשר תנועה מהירה של נוסעים מבית שאן לחיפה ותנועת מטענים מנמל חיפה תוך צמצום תנועת המשאיות, זיהום אוויר ועומסי תנועה. עלות המיזם נאמדת בכ- 3.4 מיליארד שקלים, והוא צפוי להסתיים בתוך שלוש שנים.

הפרויקט הינו חלק מתוכנית 'נתיבי ישראל' שיזם כץ, אשר נועדה לקרב את הפריפריה למרכז על ידי יצירת רשת כבישים ומסילות ברזל, מקרית שמונה ונהריה שבצפון ועד משאבי שדה ואילת בדרום, בעלות כוללת של כ-27.5 מיליארד שקל.

"מדובר במהפכה של ממש שתעלה את ערך הנדל"ן של ישובים אלה ותרחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה של התושבים", הדגיש השר כץ.

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אדריכל שי ברס, ציין, כי החברה מוכיחה את יכולותיה בהקמת מסילות ברזל לרכבת שתיסע במהירות של 160 קמ"ש ובדאגה לפרטים הקטנים ביותר. "יצרנו סטנדרטים ומפרטים חדשים ומתקדמים כנהוג בעולם, לצורך שיפור דרכי הגישה. אנו צופים כי חיבור מסילת העמק לקווי הרכבת הקיימים, יקטין את תנועת רכבות המצא ויפחית את תנועת המשאיות בכבישים", הוסיף ברס.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן