Skip to content

מבחן ראשון למחאה במוצ"ש – עצרת נגד הגזרות הכלכליות ואי-השוויון בנטל

כמה ארגוני מחאה התאחדו לעצרת שתתקיים במוצאי שבת בתל אביב, בדרישה לשוויון בנטל החברתי-כלכלי ובנטל השירות. לארגון העצרת שותפים התאחדות הסטודנטים, תנועת "המחנה המשותף" (מאהל הפראיירים), הפורום לשוויון בנטל, עמותת "יש סיכוי" של מאיר דגן ואוריאל רייכמן, יוזמת "מכתב הרופאים", עמותת "חינוך ישראלי" ונציגי מאהלי מחאה ברחבי הארץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האם הגזרות שהוטלו על הציבור, יחזירו את המחאה לרחוב? מבחן ראשון לכך יהיה כבר במוצאי השבת הקרובה – בעצרת שתתקיים בתל אביב. העצרת תאחד את המחאה נגד הגזרות הכלכליות החדשות עם המחאה על מסמוס ההבטחה לחוק שירות שווה, ותציג את הדרישה לשוויון בנטל השירות ובנטל הכלכלי.

"הממשלה הפרה את ההבטחות" (צילום: שרון ליבנה)

לארגון העצרת שותפים כמה ארגונים ובהם התאחדות הסטודנטים, תנועת "המחנה המשותף" (מאהל הפראיירים), הפורום לשוויון בנטל, עמותת "יש סיכוי" של מאיר דגן ואוריאל רייכמן, יוזמת "מכתב הרופאים", עמותת "חינוך ישראלי" ונציגי מאהלי מחאה ברחבי הארץ. מארגני המחאה אומרים כי הגזרות הכלכליות החדשות הפרו את הבטחת הממשלה לאזרחיה להוריד את יוקר המחיה, וכי הממשלה הפרה הבטחה נוספת – לחוקק חוק שירות שווה לכול עד 1 באוגוסט.

"ממשלת ישראל בראשות בנימין נתניהו נתנה בהחלטותיה האחרונות גט כריתות לאזרחי ישראל העובדים, המשרתים ומשלמים מסים", אומר עידן מילר, יו"ר תנועת "המחנה המשותף". "הגזרות הכלכליות המופנות שוב אל מעמד הביניים והשכבות החלשות, הבחירה בברית הפוליטית עם החרדים על פני האינטרסים של רוב הציבור – כל אלו הם עדות לכך שנתניהו הפסיק לייצג את רוב הציבור. לכן, במוצאי שבת הקרובה יפסיק הרוב הדומם של החברה הישראלית לשתוק, ויזכיר לראש הממשלה אצל מי הוא עובד".

בועז נול, מראשי "מאהל הפראיירים": "כל מי שעובד, כל מי שמשרת, כל מי שמשלם מסים, כל מי שנותן למדינה ומרגיש שראש הממשלה שכח אותו, צריך להגיע לכיכר. הגזירות הכלכליות החדשות ומיסמוס ההבטחה לחוק שירות לכולם מחייבים כל אחד ואחד מאיתנו לקום ולומר – עד כאן."

איציק שמולי, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית: "פעם אחר פעם ראש הממשלה בורח מהכרעות ומעדיף לפגוע במעמד הביניים הישראלי – פעם בתחום החברתי ופעם בתחום השוויון בנטל – ומשלים תמונה ברורה של מדיניות כושלת בתחום החברתי-כלכלי. ראש הממשלה החליט כבר במחאה להוציא למכירת חיסול את מעמד הביניים הישראלי – מיסמס את דו"ח טרכטנברג, נתן את כל 'ארוחות החינם' לשותפיו החרדים ועכשיו, נטש את המשרתים ומשלמי המסים ומחיל על ראשם עוד גזרות. שוב מעדיף ראש הממשלה לפגוע במעמד הביניים, שמכריז מנגד שיותר לא נהיה בשר התותחים של מדיניות הממשלה והעומד בראשה. ראש הממשלה מעדיף להפחיד את הציבור עם סיפורי אימה מיוון במקום לאזור אומץ ולקבל החלטות נדרשות".

זהרה ברגר צור, מהפורום לשוויון בנטל: "אחרי שנים ארוכות של הבטחות לימים טובים יותר, שוויוניים יותר, התנפצה המציאות בפני מיליוני ישראלים שהתעוררו  למציאות אבסורדית ובלתי נתפסת, שבה לא רק שהם מגלים שהמדינה שלהם 'לא סופרת אותם', אלא שהיא עוד מנסה לשכנע אותנו שהיריקה בפרצופנו היא בסך הכול גשם או ציפור חולפת. הציבור הזה לא מוכן יותר  להשלים עם מציאות הזויה שבה 'השוויון' המובטח על ידי הממשלה הוא אי-שוויון, המשרתים אינם מתוגמלים ואלו שאינם משרתים מתוגמלים ברוחב לב על ידי אותה ממשלה. לכן בשם המשרתים הנושאים בנטל אנו דורשים מראש הממשלה להתעשת באופן מיידי, ולחוקק חוק שירות לכולם שיחלק את הנטל בחברה הישראלית, כי לא לעולם חוסן". הזמר עידן רייכל הודיע כי ישתתף בעצרת ויופיע בה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן