Skip to content

הצבא המצרי: המבצע לטיהור סיני לקראת סיום

הצבא המצרי תקף משעות הבוקר קיני טרור בסיני. המצרים דיווחו על 22 עד 25 הרוגים חמושים. במבצע השתתפו כוחות שריון ומסוקי קרב. המצרים: יותר מאלפיים פעילי טרור מצויים בסיני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מצרים מודה לראשונה בכמות המחבלים האדירה שהתרכזה בסיני. על פי הדיווחים שקיבלו כלי תקשורת רשמיים במצרים, שוהים בסיני להערכת הצבא המצרי, יותר מ-2000 פעילי טרור. עוד נודע, כי היום (רביעי),  לפנות בוקר החל הצבא המצרי בפעולת מיגור קני טרור, שזכתה בתקשורת המצרית בשם "המבצע לטיהור סיני".

הפעולה נמשכה משעות הבוקר ועד שעות הצהריים. לאחר כחמש שעות של לחימה הודיעו מקורות בצבא המצרי, כי כוחות השריון ומסוקי הקרב סיימו למעשה את עיקר פעילותם מול פעילי הטרור האסלאמיים. יחד עם זאת, ממשיך להתנהל מרדף אחרי חמושים ועוזריהם במקומות שונים בחצי האי. בעיר א-שיח' זוויד שבצפון סיני נערכות בשעות אלו סריקות במאות בתים, מבית לבית, בחיפוש אחרי פעילים שנמלטו ומסתתרים ובחשיפה ותפיסה של אמצעי לחימה שונים.

משוריין מצרי
הצבא המצרי פועל על פי מידע מודיעיני המצוי בידיו. רכב משוריין מצרי

עדי ראייה, שדיווחו לתקשורת המצרית, טענו כי המתקפות האוויריות הסבו אבידות כבדות למחבלים. במקביל, פעלו כוחות רגליים וכיתרו אזורים שבהם שהו פעילי טרור חמושים, תוך שהם מקבלים סיוע מהבדואים המתגוררים באזור, בעיקר בכפר א-תומה – שם מסתתרים פעילי טרור רבים.  על פי מקור בכיר בצבא המצרי, הושגה בדיעבד הסכמת ישראל לשימוש במסוקי קרב וציוד צבאי כבד משוכלל נוסף, באזור הידוע כאזור C. כלומר, ברצועה הסמוכה לגבול ישראל מצרים. המקור הסביר היום, כי הפניה לישראל וקבלת הסכמתה מבוססות על הסכמי קמפ דיויד והנספח הביטחוני הצמוד אליהם.

לפי פורטל החדשות המצרי, אל מסראווי, התקבלה ההחלטה לתקוף בסיני בישיבת הפיקוד הצבאי והמשטרתי שנערכה ביום שני השבוע. בישיבה זו סוכם על פעילות רחבת היקף, שתכלול תקיפת חיל האוויר המצרי בשלושה מוקדים עיקריים: רפיח המצרית, שיח' א-זוויד ואל עריש. עוד נודע, כי הצבא המצרי פעל היום לפי מידע מודיעיני שהיה בידיו ועל פיו התארגנו פעילי הטרור לתקיפה משולבת ובו זמנית נגד הכוחות המצריים.

עוד נודע, כי בין 22 ל-25 מחבלים נהרגו היום וגופותיהם טרם הועברו לבתי החולים בסיני. בהקשר להסכמות ישראל לשימוש החריג במסוקים, בטנקים ובטילים, גורם בטחוני ישראלי מסר היום לתקשורת, כי "הלחימה בטרור היא אינטרס משותף לישראל ולמצרים, ובפירוש אין בכך כדי להפר את הנספח הצבאי בין הצדדים".

הבוקר פרסמה מפלגת "החירות והצדק" של תנועת האחים המוסלמים הודעה, כי החמאס שיגר כוחות רבים ופרש אותם לאורך הגבול עם מצרים, על מנת למנוע העברה של תגבורת לגורמי הטרור בסיני. בהודעה שפרסמה המפלגה בעמוד הפייסבוק שלה נכתב עוד, כי חמאס פועל לסכל הברחת נשק לתוך מצרים. החמאס גם הודיע, כי תיגבר את כוחותיו לאורך הגבול עם מצרים במטרה למנוע זליגת נשק ואמצעי לחימה מהרצועה לסיני.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן