Skip to content

מי יחקור את מות יאסר ערפאת?

הרשות הפלסטינית הזמינה מומחים שוויצריים לערוך ניתוח שלאחר המוות, אלמנת המנוח מתנגדת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
האם הוא הורעל?
האם הוא הורעל?. יאסר ערפאת

רשת אל ג'זירה מדווחת שתאופיק טיראווי, הממונה מטעם הרשות הפלסטינית על חקירת מות ערפאת ב-2004, אמר שמומחים שוויצריים מ"המכון לפיזיקת קרינה" הוזמנו לבחון את שרידי הנשיא כדי לברר אם הורעל.

המעבדה אישרה את דבר ההזמנה אך נראה שיש לה הסתייגויות: "נכון לעכשיו אנו בוחנים כיצד להיענות לדרישה באופן ראוי," אמרה דרסי כריסטן דוברת המכון, "בינתיים, דאגתנו העיקרית היא להבטחת העצמאות, האמינות והשקיפות של כל מעורבות אפשרית מצדנו."

ההזמנה באה בעקבות שבועות של היסוסים בנוגע לנתיחה שלאחר המוות. עמדותיהם המנוגדות והיסוסיהם של מנהיגי הרשות הפלסטינית עוררו שמועות שהם מנסים בעצם לקבור את החקירה.

בחודש שעבר זיהה המכון השוויצרי רמות גבוהות של פולוניום 210 רדיואקטיבי בבגדי ערפאת, והחייה שמועות בעולם הערבי שהמנהיג הפלסטיני הורעל. את הבדיקה הזמינה אלמנתו של ערפאת, סוהא ערפאת. רשת אל-ג'זירה שיזמה את חקירת מות ערפאת ופירסמה את הממצאים, עודדה את ערפאת שהעבירה למעבדה את הבגדים, לדרוש ששרידי גופת בעלה ייבדקו. סעד ג'באר, ראש הצוות המשפטי של אלמנת המנהיג, אמר שהתערבות נוספת של הרשות הפלסטינית בחקירה תידחה.

"גברת ערפאת הגישה בקשה לרשויות המשפטיות המתאימות בצרפת. התיק הזה עוסק ברצח ממדרגה ראשונה שהחל בפלסטין, אבל הסתיים בצרפת. לפיכך צרפת נהנית מהסמכות המשפטית בנושא. גברת ערפאת אינה רוצה שהתהליך יופרע על ידי מאמצי הרשות הפלסטינית", אמר ג'אבר.

האלמנה מתנגדת
האלמנה מתנגדת להתערבות הרשות הפלסטינית. סוהא ערפאת

לדבריו אם הרשות הפלסטינית תפקח על החקירה היא תשתלט עליה, מה ש "יפגום בתהליך".

"אנו מודים לאבו מאזן על שיתוף הפעולה, אך הוא מאוחר מדי. גברת ערפאת תזכה לסיכוי טוב יותר לחקירה עצמאית אם יערכו אותה הצרפתים, ולא אנשים שהם עצמם חלק מהחקירה", סיכם ג'אבר.

לדברי המכון לפיזיקת קרינה ממצאיו אינם חד- משמעיים ורק הוצאת גופתו של ערפאת יכולה להכריע בדבר. הפולוניום מתפרק במהירות ויש לערוך את הנתיחה בתוך לא יותר מכמה חודשים, אבל לשם כך עליהם לקבל הזמנה רשמית.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן