Skip to content

רומני בחר בפול ראיין כמועמד לסגן נשיא

משקיפים מעריכים: בחירתו של ראיין, חבר קונגרס מוערך המחויב לריסון תקציבי, מיועדת לחזק את הפן הכלכלי של רומני. המועמד החדש לסגן הנשיא גם צעיר מרומני כמעט בשנות דור ועשוי לתקשר היטב עם הדור הצעיר של המצביעים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חבר בית הנבחרים מוויסקונסין, פול ראיין (42), הוא האיש שבו בחר המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, מיט רומני, כמועמד לסגנו. ההודעה על כך יצאה ממטה הבחירות של רומני באמצעות אפליקציה סלולרית

רייאן בשיחה עם הנשיא אובמה. אם ייבחר רומני, יהיה רייאן אחד מסגני הנשיא הצעירים ביותר בהיסטוריה (מקור תמונה: ויקיפדיה).

מיוחדת בה הוא משתמש לצורך הפצת מידע. רומני ורייאן יופיעו הערב יחד בעצרת פוליטית בנורפוק שבמדינת וירג'יניה, ובימים אלה הם יוצאים למסע מתוקשר באוטובוס ב-42 מדינות בארצות הברית.

ראיין נולד בג'יינסוויל שבוויסקונסין, ובעקבות מות אביו החליט להעמיק בלימודים ובקריאה. הוא הושפע מספרה של הפילוסופית האובייקטיביסטית איין ראנד, "מרד הנפילים", ובעקבותיו החל ללמוד את כתביהם של כלכלנים דוגמת פרידריך האייק, לודוויג פון מיזס ומילטון פרידמן ולגבש דעות ליברטריאניות. הוא למד באוניברסיטת מיאמי באוהיו וסיים שם תואר ראשון בכלכלה ובמדע המדינה. עם שובו לוויסקונסין עבד כיועץ שיווקי בחברת עבודות עפר, השייכת למשפחתו.

את הקריירה הפוליטית שלו החל בהיותו סטודנט, תחילה כעוזרו של הסנאטור בוב קסטן, בהמשך כיועץ בשדולת "אמפאוורינג אמריקה" שעל מייסדיה נמנו דמויות כ‏ג'ק קמפ וג'ין קירקפטריק, ובמהלך הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-1996 שימש ככותב נאומים במטהו של קמפ, שהיה מועמד המפלגה הרפובליקנית לתפקיד סגן הנשיא.

ב-1998 התמודד לראשונה בבחירות לבית הנבחרים של ארצות הברית, כמועמד למושב המחוז הראשון של מדינת ויסקונסין. הוא זכה לרוב של 57% מקולות הבוחרים ומאז נבחר עוד שש פעמים רצופות לתפקיד, כשב-2010 זכה לרוב שיא של 68%.

רומני במסע הבחירות. מחזק את הפן הכלכלי ואת הפנייה למצביעים הצעירים (מקור תמונה: ויקיפדיה).

ראיין תומך בריסון פיסקלי וצמצום הוצאות הממשלה. במאי 2008 הציג הצעת חוק, שבמסגרתה פירט את תוכניתו להבראה כלכלית של ארצות הברית, תחת השם "מפת הדרכים של אמריקה לעתיד". ב-2009 הציג הצעה נגדית להצעת התקציב ל-2010 של הנשיא ברק אובמה ובתחילת 2010 הציג עדכון לתוכנית מפת הדרכים הכלכלית שלו, תחת השם "הדרך לשגשוג, השבת ההבטחה האמריקנית", שכללה רפורמה נרחבת במיסוי ובביטוח הבריאות וקיצוץ נרחב בהוצאות הממשלתיות שאמור להשאיר את הדור הבא בארצות הברית במדינה ללא חוב ציבורי. הצעת החוק שלו עברה בבית הנבחרים אך נפלה בסנאט. כיום הוא מכהן גם כיו"ר ועדת התקציבים של בית הנבחרים. הוא חבר בכיר בוועדה לענייני מסים ותקציב ובוועדת המשנה לענייני בריאות.

במישור מדיניות החוץ תמך ראיין ביציאה למלחמת עיראק, תמך באמנה קבועה בין ארצות הברית והרפובליקה העממית של סין, שנועדה לחזק את הסחר הבינלאומי בין המדינות, והביע תמיכה ב"אביב הערבי" במצרים. בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני תמך בחוק להכרה בירושלים כבירתה המאוחדת והבלתי ניתנת לחלוקה של ישראל ובהעברת שגרירות ארצות הברית לעיר, התנגד לצעדים להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית ואף תמך בהקפאת העברת כספים לאו"ם עד שהארגון ייסוג מהאשמתו את ישראל בפשעי מלחמה.

בשנת 2010 חתם, יחד עם 326 חברים נוספים בבית הנבחרים, על מכתבם המשותף של אריק קנטור, מנהיג הרוב הרפובליקני ושל סטני הויר, מצליף המפלגה הדמוקרטית בבית הנבחרים בו פנו אל מזכירת המדינה הילרי קלינטון והביעו מחויבות ל"קשר הבלתי ניתן לניתוק בין ארצות הברית וישראל" על רקע המתיחות בין הממשל האמריקני לבין ממשלת נתניהו.

ראיין היה אחד הרפובליקנים הראשונים שתמכו במועמדותו של רומני לנשיאות. הוא קתולי, נשוי לג'נה ליטל ראיין ואב לשלושה.

[related-posts title="לכתבות נוספות בהקשר זה:"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן