ירושלים מתקשטת ב-12 גורדי שחקים חדשים

"רובע העסקים החדש של ירושלים" בכניסה לבירה, יכלול גם מגדלים לתעסוקה ומלונאות, הרחבת מרכז הקונגרסים, מתחם סינמה סיטי ועוד. אל הרובע תגיע הרכבת המהירה ממרכז הארץ (28 דקות מתל אביב), שני קווי רכבת קלה פנים עירוניים ישרתו את המועסקים ואת התושבים. התוכנית ממתינה לאישור הוועדה המחוזית. מלונאי בתגובה: תכנית הזויה שנולדה בעיצומו של משבר כלכלי קשה בעולם, ולכן אין לה ידיים ורגליים במציאות הכלכלית של ישראל ושל ארה"ב

Print Friendly

עיריית ירושלים אישרה בשבוע שעבר את תכנית רובע העסקים החדש בכניסה לירושלים, שיהפוך בשנים הקרובות למרכז עסקים, תיירות ותרבות.

התכנית החדשה כוללת בנייתם של 12 גורדי שחקים, אשר יוסיפו שטח של כמיליון מ"ר לעסקים משרדים ומסחר וכ-40,000 מקומות תעסוקה חדשים לעיר.

כ-2,000 חדרי מלון חדשים יוספו לרשת המלונאות בעיר במטרה לספק מענה לגידול הניכר בענף התיירות לירושלים. מרכז הקונגרסים בבנייני האומה יורחב ואף הסינמה סיטי החדש של ירושלים, כבר נמצא בבניה ויהווה מרכז תרבות וקולנוע מוביל.

רובע העסקים החדש כולל גם פתרונות תחבורה: תחנה של הרכבת המהירה ממרכז הארץ (28 דקות מתל אביב), 2 קווי רכבת קלה פנים עירוניים ישרתו את המועסקים ואת התושבים וחניון חנה וסע שיכיל 1,300 מקומות חנייה.

בנוסף, תוכננו ברובע שטחים פתוחים, כיכרות ופיאצות מרכזיות, וכן שטחי מסחר שישרתו את באי הרובע וכן ימשכו מבקרים וקונים, יתנו דגש על חווית הולכי הרגל ושימוש בתחבורה ציבורית נוחה ויהוו מוקד לאירועי תרבות מגוונים.

ראש העיר, ניר ברקת, מציין כי "במיקום הנגיש ביותר, אנו יוצרים מרכז עסקי כלכלי שיוסיף 40,000 מקומות תעסוקה חדשים לעיר, ובשילוב מרכז כנסים גדול, תיירות ענפה ומגוון תרבותי רחב תהפוך הכניסה לעיר למוקד עסקי מוביל שימשוך אליו חברות, משקיעים, וגופים כלכליים רבים".

הרובע החדש ישתרע מכביש מספר 1 וגשר המיתרים על ציר שז"ר (במקביל לדרך יפו), הרצל ושדרות רבין. על-פי התוכנית, גורדי השחקים מיועדים לתעסוקה, משרדים ומלונאות.

ככר הרובע. הדמייה: משרד האדריכלים פרחי-צפריר אדריכלים

ככר הרובע. הדמייה: משרד האדריכלים פרחי-צפריר אדריכלים

המתחמים המרכזיים:

במתחם הידוע כ"משרד החוץ צפון" יוקמו ארבעה מגדלים של 24 קומות, אשר שניים מהם ישמשו לטובת קריית המחוזות הממשלתית. מגדלים אלו ייבנו בין הרחובות שז"ר ויפו ומזרחית לתחנה המרכזית. שני מגדלים המיועדים לשמש כקריה המחוזית ייבנו ע"י הדיור הממשלתי לטובת משרדי ממשלה ויחידות הסמך הממשלתיות.

במגרש "בליליוס", ייבנו שני מגדלים – האחד למגורים והשני למלונאות או מגורים.

מינהל הרכב
בין הרחוב שז"ר ויפו ייבנו שני מגדלים בני 33 קומות וכ-80 אלף מ"ר סה"כ. המגדלים ייבנו על מגרש ששימש בעבר כמשרדי מינהל הרכב הממשלתי.

בנייני האומה
במתחם בנייני האומה ייבנו שני מגדלים לשימושי משרדים, מלונאות, מסחר ואולמות למרכז הקונגרסים. כמו כן ייבנה מלון של כ-800 חדרים (מתוך כ-2000 בכל שטחי הרובע). בנוסף, יורחב מרכז הקונגרסים וייבנו אולמות אירועים נוספים. סה"כ השטחים בתכנית בנייני האומה כ-260 אלף מ"ר.

כיכר הרובע והמגדלים
השלד הציבורי של רובע העסקים כולל את 'כיכר הרובע'. המדובר במרחב עירוני פתוח בלב הרובע בשטח של כ- 8 דונם. הכיכר מוקפת בניינים רבי קומות לתעסוקה, מלונאות ומסחר בקומת הקרקע. הכיכר תשמש רחבת כניסה חגיגית לבניינים הסובבים אותה ובתחומה ממוקמת תחנה של הקו הירוק של הרכבת הקלה העתידית. מרבית שטחה של הכיכר מיועד באופן בלעדי להולכי רגל.

מגרש קלד"ש
מגדל של 33 קומות יוקם על מגרש קלד"ש (חברת קלנדר שרם פודים – חברת בת של פולאר) אשר נמצא בבעלות פרטית.

את התכנית תכנן משרד האדריכלים פרחי-צפריר אדריכלים, שזכה בתחרות אדריכלים שקיימה העירייה לפני כשלוש וחצי שנים למתחם הכניסה לעיר.

תגובה: "תוכנית הזויה. המשקיעים עוזבים"

בתגובה לתוכנית, בעיקר לחלק התיירותי שבה, אומר בתגובה רפי פרבר, סגן נשיא התאחדות המלונות בישראל, כי "זו תכנית הזויה שנולדה בעיצומו של משבר כלכלי קשה בעולם, ולכן אין לה ידיים ורגליים במציאות הכלכלית של ישראל ושל ארה"ב. המשקיעים הזרים בתיירות עוזבים בחודשים האחרונים את ישראל לאור האיומים במלחמה עם אירן. מאז פרוץ האינתיפאדה בשנת 2000, הכינוסים הבין לאומיים הגדולים עזבו את העיר ירושלים, ואפילו חברת 'כנס' מארגנת רבים מהם בחו"ל, ולא בבנייני האומה. משום כך, התכנית המתייחסת להרחבת מרכז הכנסים – לא רלוונטית. זאת ועוד, ירושלים מתחרדת ומבריחה משקיעים זרים, גם ללא קשר לאיום האיראני. גם יהדות ארה"ב מגיעה פחות מבעבר בשל הפגיעה הכלכלית מאז המשבר ב-2008 ובשל פרשת מיידוף. למעשה, בירושלים לא חסרים חדרי מלון. התפוסה הממוצעת של המלונות בעיר בשנת 2011 הייתה: 64% בלבד. אגב, גם הקיץ הנוכחי חלש יחסית במלונות ירושלים".

Print Friendly

על אודות שי שגב

שי שגב משמש כמבקר הקולנוע והטלוויזיה של מגפון. בעבר הרחוק למד קולנוע ותקשורת, ואף גמע קילומטראז' מכובד כבמאי ותסריטאי טלוויזיה. בשנים האחרונות משמש ככתב היין האלכוהול של Ynet, עורך מגזין יין וגורמה, מגזיני תעופה, תיירות ומלונאות מובילים. בעבר שימש כעורך הכלכלה והמזון של מגפון, עורך ראשי של מגזין הנדסת מים, כתב מסעדות ומבקר היין של ידיעות אחרונות, גלובס, מגזין Timeout ודרך האוכל. שגב כבר הספיק לכתוב ולערוך חלק מאתרי המזון, ביקורת המסעדות והיין המובילים בישראל, תוך היותו שופט יין ומזון בתחרויות בכל רחבי העולם. בזמנו הפנוי, מכהן כיו"ר ועדת היין של האקדמיה העברית ללשון. בזמנו הלא פנוי, משמש ככותב נאומים לבכירי ממשל ולראשי חברות בארץ ובעולם.

על אודות עירית רוזנבלום

עורכת וכתבת התיירות. עד 2011 כתבת התיירות של הארץ-דה מרקר. ילידת תל אביב ומתגוררת בה.
פוסט זה פורסם בקטגוריה כלכלה, נדל"ן, תיירות, תיירות בארץ, תיירות נכנסת, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.