Skip to content

מופז לנתניהו: אתה מסכן את ריבונות ישראל ואת עצמאות המדינה

במכתב ששיגר הבוקר ראש האופוזיציה לראש הממשלה הוא דורש ממנו להיפגש בדחיפות ולקבל ממנו עדכון מפורט בנושא האיראני. "פעולה צבאית שתוצאותיה מוגבלות ושבצדה חוסר ודאות, חוסר סימטריה ואובדן חיי אדם, תוך פגיעה קשה בעורף ושחיקה עמוקה במצבה המדיני של מדינת ישראל – פעולה כזו היא בלתי מוסרית וחסרת היגיון מבצעי בנסיבות העניין"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"במעשיך אתה מסכן את הריבונות הישראלית, את עצמאות המדינה ואת שרידותה המדינית, הכלכלית והחברתית", כך כותב הבוקר ראש האופוזיציה, שאול מופז, במכתב חריף ששיגר לראש הממשלה, בנימין נתניהו בנושא התנהלות הממשלה מול האיום האיראני. מופז תובע מראש הממשלה לקיים אתו בדחיפות פגישת עדכון שנושאה: "כוונתך להוביל את מדינת ישראל למלחמה".

עוד תובע מופז, שבפגישה ינוהל פרוטוקול שתוכנו יופץ לחברי ועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. העתקים ממכתבו נשלחו גם ליועץ המשפטי לממשלה, לשר הביטחון וליו"ר ועדת החוץ והביטחון. למכתבו צירף מופז מסמך מסווג בנושא, שהועבר גם הוא לנתניהו, לברק, ח"כ רוני בר-און וליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין. מופז תובע מראש הממשלה לקבל את הפירוט המדויק של הרזרבות והמלאים האסטרטגיים של ישראל בתחום הדלק, מטבע החוץ ומלאי הציוד בתחומי הרפואה.

הנושא: "כוונתך להוביל את מדינת ישראל למלחמה". מופז (צילום: דן בר דוב)

"בימים האחרונים, ממשיכים להיחצות קווים אדומים משמעותיים בהתנהלות המדינית והביטחונית שלך ושל צמרת ממשלתך", נאמר במכתבו של מופז. "זוהי הפקרות מוחלטת של הדיון הציבורי בנושאים האינטימיים ביותר מבחינה ביטחונית, שהפכה לנוהג שגור שלך ושל ממשלתך".

מניעים זרים

עוד טוען ראש האופוזיציה כי מניעים זרים הם העומדים מאחורי הפומביות של הדיון בנושא האיראני וכי מניעים אלה "מנוגדים לאינטרסים הביטחוניים והמבצעיים שלה ומהווים שיא חדש בהשחתת המידות בכל ממדי השלטון בישראל".

מופז טוען במכתבו: "פעולה צבאית, שתוצאותיה מוגבלות ושבצידה חוסר ודאות, חוסר סימטריה ואובדן חיי אדם, תוך פגיעה קשה בעורף ושחיקה עמוקה במצבה המדיני של מדינת ישראל – פעולה כזו היא בלתי מוסרית וחסרת היגיון מבצעי בנסיבות העניין". מופז תובע מנתניהו לקבל לידיו גם את עמדתה הרשמית של ארצות-הברית ביחס לאופציות התקיפה, ומידת ההבנות בינה לבין ממשלת ישראל במישור המודיעיני, המבצעי, המדיני והכלכלי.

"התנהלותך הנמשכת ביחס לגדולה שבידידותינו גם היא מעוררת תהיות לגבי שיקול הדעת המלווה את ההכנות המבצעיות עליהם אתה מרבה לדבר תחת כל עץ רענן", כותב מופז. "מהי המטרה האמיתית מאחורי הרחבת הקרע עם ארצות הברית? מהן החלופות המדיניות, הכלכליות והמבצעיות שיש למדינתנו אל מול חוסר האמון בין ממשלתך לבין הממשל האמריקאי?", שואל מופז. "גורמים בכירים בממשל הבהירו לך, לשר הביטחון וגם לח"מ את המשמעויות הדרמטיות שיש לפעולה ישראלית, שתביא להתערבות בוטה ובלתי לגיטימית בתהליכים פוליטיים בתוך ארצות הברית, לקראת הבחירות הנשיאותיות בחודש נובמבר השנה".

בהמשך דבריו מתייצב מופז, חד משמעית, מאחורי דברי הביקורת שהשמיע נשיא המדינה, שמעון פרס. "המתקפה שלוחת הרסן שניהלת בסוף השבוע כנגד נשיא המדינה מצביעה על אובדן עשתונות ואיבוד מוחלט של קור הרוח", כותב מופז. "נדמה שאבדה לך יכולת השליטה העצמית כמו גם השליטה על חבורת יועציך שבעילום שם. אין מנוס מן ההכרה, כי כעוצמת ההיסטריה שאתה מפגין, כך חמורה התמונה הכוללת המצטיירת מאחורי כוונותיך האמתיות לעת הזו".

עוד מאשים ראש האופוזיציה את נתניהו: "בחרת, כהרגלך, להעדיף את המפריד, המפלג, המקטב והמסית לעומת הניסיון לפעול באחריות לחיזוקו של הבית הלאומי המשותף בארץ ישראל. במעשיך אתה מסכן את הריבונות הישראלית, את עצמאות המדינה ואת שרידותה המדינית, הכלכלית והחברתית".

דמפסי: ישראל וארה"ב מפרשות באופן שונה את המידע

עוד בנושא האיראני: ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, הגנרל מרטין דמפסי, מנסה לרכך את הדברים שאמר בשבוע שעבר על יכולותיה של ישראל בנושא האיראני ומסביר כי לא אמר את הדברים

הרמטכ"ל גנץ בביקור הגנרל דמפסי בישראל (צילום: דו"צ)
הרמטכ"ל גנץ בביקור הגנרל דמפסי בישראל (צילום: דו"צ)

כמסר שהופנה לישראל – אלא כתשובה לשאלה שנשאל במסיבת העיתונאים המשותפת על שר ההגנה ליאון פאנטה. דמפסי הסביר עוד, כי ישראל וארצות-הברית מפרשות באופן שונה את המידע המודיעיני שמתקבל בנוגע להתקדמות תכנית הגרעין האיראנית וכי ישראל רואה בתכנית הגרעין האיראנית איום חמור יותר מכפי שהוא נתפס בארצות-הברית.

בשיחה עם עיתונאים, סיפר עוד הגנרל דמפסי, כי הוא נפגש אחת לשבועיים עם הרמטכ"ל הישראלי, רב אלוף בני גנץ, עמו הוא דן בענייני מודיעין בהן עוסקות שתי המדינות. לדבריו, ישראל רואה בתכנית הגרעין האיראנית איום חמור יותר מכפי שהוא נתפס בארצות-הברית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן